کد خبر: ۴۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
جانشین ولیعهد عربستان: ایران را میدان جنگ می‌کنیم!
یک شاهزاده سعودی در گفتگو با تلویزیون عربستان با بیان اینکه ما منتظر نمی مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه ایران را میدان جنگ خواهیم کرد، مدعی شد ایران تلاش دارد «قبلۀ مسلمانان» را اشغال کند.
سخنان تهدید آمیز شاهزاده سعودی درباره ایران
جانشین ولی عهد عربستان در گفتگو با تلویزیون عربستان با بیان اینکه ما منتظر نمی مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه ایران را میدان جنگ خواهیم کرد، مدعی شد ایران تلاش دارد «قبلۀ مسلمانان» را اشغال کند.
به گزارش تجارت آنلاین از تابناک، بن سلمان با اشاره به اینکه هیچ نقظۀ مشترکی میان ایران و عربستان نیست گفت: «چگونه می توان با آنان به تفاهم رسید؟ منطق ایران زمینه سازی برای ظهور مهدی است که آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می شود».
جانشین ولی عهد و وزیر دفاع عربستان افزود: «هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبلۀ مسلمانان است. ما منتظر نمی مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه ایران را میدان جنگ خواهیم کرد».
او، همچنین، مدعی شد: «فکر افراط گرای ایران مانع گفتگو با تهران است».
در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان نیز گزارش داد جانشین ولیعهد عربستان در سخنانی مدعی شد ایران برای زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) به دنبال سلطه بر جهان است.
به گزارش این خبرگزاری از نیویورک‌تایمز ، "محمدبن سلمان"، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد: «نظام ایران برپایه افراط‌گرایی و حمایت از تروریسم شکل گرفته است. این کشور در انتظار ظهور مهدی موعود است و قصد تسلط بر جهان اسلام را دارد. با چنین کشوری که به فکر ترویج افراط‌گرایی برای آماده کردن بستر مناسب ظهور مهدی موعود است، چگونه می‌توان به تفاهم رسید.»
سخنان وزیر دفاع عربستان در حالی بیان می‌شود که فرقه ضاله وهابیت به دست آل سعود شکل گرفته و به اذعان غربی‌ها، این فرقه آبشخور فکری تروریست‌ها و محرک اصلی بسیاری از حملات تروریستی در سراسر جهان است. در ماجرای حملات تروریستی 11 سپتامبر نیز تعدادی از تروریست‌ها دارای ملیت سعودی بودند.
زمانیکه در این مصاحبه تلویزیونی از محمدبن سلمان درباره احتمال انجام مذاکرات مستقیم با ایران سوال شد، وی پاسخ داد: «ایدئولوژی ایران، گفتگو با این کشور را برای عربستان غیرممکن کرده است. ریاض و تهران هیچ نکته مشترکی با یکدیگر ندارند.»
وزیر دفاع عربستان همچنین مدعی شد دیدگاه مثبتی نسبت به جنگ یمن دارد و کشورش به همراه ائتلاف عربی قادر خواهد بود در مدت زمان کوتاهی نیروهای شورشی یمن را شکست دهد.
وی در این مصاحبه هیچ اشاره‌ای به ناکامی عربستان در جنگ 2 ساله با یمن به‌رغم برخورداری از پیشرفته‌ترین تسلیحات جنگی و بهره‌مندی از حمایت دیگر کشورهای عربی و غربی نکرد. یمن فقیرترین کشور عربی است که به واسطه تجاوز نظامی عربستان با بحران انسانی و غذایی بی‌سابقه‌ای روبرو شده است.
شاهزاده سعودی بدون توجه به وضع اسفناک مردم یمن مدعی شد هیچ عجله‌ای برای پایان دادن به این جنگ وجود ندارد و زمان به نفع عربستان در حال پیش رفتن است.
طبق اعلام سازمان ملل متحد، جنگ دو ساله یمن تاکنون جان دست‌کم 10 هزار نفر را گرفته است که نیمی از آنها غیرنظامی بودند. در این مدت بیش از 3 میلیون یمنی نیز آواره شدند.
بن سلمان در این مصاحبه در توضیح دلیل حمله هوایی به یمن به جای حمله زمینی اذعان کرد حمله زمینی به یمن برای عربستان هزینه‌بر بود و تلفات انسانی را در هر دو طرف افزایش می‌داد.
جانشین ولیعهد عربستان همچنین روابط ریاض و قاهره را خوب توصیف کرد و ادعا کرد شایعات مبنی بر تیره شدن روابط کشورش و مصر را اخوان المسلمین پراکنده کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار