کد خبر: ۴۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در همایش روسای شعب این بانک تشریح کرد:
دکتر مسعود شریفات عضو هیات مدیره ناظر بر سرمایه انسانی بانک کشاورزی ، در آخرین روز از سلسله همایش های روسای شعب این بانک به جمع بندی نتایج و آموزه های این نشست ها و تشریح نقش آموزش به مثابۀ فرهنگ در مدیریت رفتار حرفه ای کارکنان پرداخت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، شریفات روز یکشنبه 17 اردیبهشت در جمع مدیران و روسای شعب بانک کشاورزی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع فعالان عرصه کشاورزی و قدردانی از همکاری و تلاش صمیمانه روسای شعب این بانک در نیل به اهداف و تحقق برنامه های بانک کشاورزی، با تأسی به سخنان مقام معظم رهبری، خواستار حضور فعال کارکنان بانک کشاورزی در انتخابات ریاست جمهوری و انجام این وظیفه ملی شد.
وی در ادامه سخنان خود، نگاه و توجه دولت و مجلس شوراي اسلامي به بانك كشاورزي  را برخاسته از اعتماد سازی، عملکرد درخشان، تلاش همکاران و موفقیت های قابل توجه این بانک در عرصه خدمت رسانی، تحقق اقتصاد مقاومتی و اثرگذاری در توسعه اقتصادی کشور در سال های اخیر دانست.
شریفات در این همایش با بیان این که امروزه غالباً روش های آموزشی و یادگیری به جای تمرکز  بر تغییر و تحّول الگوهای فکری و رفتاری، بر انتقال دانش سازمانی و مهارت ها و قابلیت های حرفه ای متمرکز شده است ،گفت: این در حالی است که برای کارکنان و به ویژه مدیران اجرایی شعب براساس الگوی رویکرد رفتاری، تحول فکری و رفتاری به جای تمرکز بر انتقال دانش سازمانی و مهارت ها و قابلیت های حرفه ای باید هدف قرار گیرد.
وی افزود: ترویج رویکرد فرهنگی به آموزش و یادگیری حرفه ای و سازمانی بیش از پیش اهمیت یافته زیرا نگرش "آموزش به مثابه فرهنگ" به ضرورت تحّول فکری و تغییر رفتار سازمانی و تغییررفتار حرفه ای کارکنان تاکید کرده و به مفهوم آن است که بایستی الگوهای کارآمد جدید را جایگزین الگوهای ناکارآمد کنونی کنند.
شریفات تصریح کرد: بدین ترتیب تحّول فکری و رفتاری کارکنان براساس الگوی رویکرد رفتاری ، شامل تغییر دانش سازمانی ، تغییر نگرش حرفه ای و تغییر رفتار حرفه ای است و اولین گام این تحّول فکری و رفتاری آن است که فرد بیاموزد که ارزشمند است و این که دیگران هم در جایگاه سازمانی و حرفه ای خود دارای ارزش هستند و اگر این امر، در دورن سازمان نهادینه شود بسیاری از مشکلات در روابط سازمانی برطرف خواهد شد.
وی عناصر اساسی و پایه ای که بر طبق نیازهای اصلی هر سازمان در شعب شکل می گیرد را شامل خودآگاهی سازمانی، تعلّق خاطر سازمانی و اهمیّت تلاش برای رسیدن به اهداف سازمانی دانست و افزود: سرمایه فرهنگی  در شعب، صورت هایی از دانش، مهارت  و الگوهای فکری و رفتاری است.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در ادامه سخنان خود گفت: امروزه، مرزسازمان های معاصر، همان مرز فرهنگی است و چنانچه هر عاملی، سازمان را از پویایی و چالاکی باز دارد موجب انقیاد و جمود سازمانی می شود.
وی افزود: سازمان های معاصر در راستای تکاپوی سازمانی و بسط ظرفیت های انسانی، مسئول تکثیر و تربیت الگوهای سالم انسانی هستند که رفتار آنان در قالب رفتار حرفه ای است.  در محیط سازمان امروزه این الگوهای سالم در پرتو نگرش"آموزش به مثابه فرهنگ" و در قالب "سرمایه انسانی" است.
شریفات تشریح کرد: بر این اساس تربیت و پرورش الگوهای سالم انسانی در قالب کارکنان حرفه ای، شالوده و بنیاد « بانک سالم، شعب سالم» است .
وی در ادامه ، "شعب سالم" را  شعبی معرفی کرد که در آن ها کلیه فرایندها و عملیات اجرایی، سالم هستند، اصول و شرایط حاکم بر مدیریت شعب از بررسی ساختار حاکم بر بانک ناشی می شود ، کیفیّت دارایی های بانک از نرخ تسهیلات جاری ناشی می شود، در صورت های مالی و طبقه بندی دارایی ها و سود پرداختی بانک شفافیت وجود دارد، توان ایفای تعهداّت بانک را در مقابل مشتریان و سهامداران دارند، کیفیّت سود که با نگاه به زمان بازپرداخت و عدم استمهال در پرداخت سود قابل بررسی است و سودآوردی بانک که آیا واقعی و یا غیرواقعی بوده است.
شریفات تصریح کرد: رؤسای شعب به عنوان مدیران اجرایی بانک علاوه بر مدیریت رفتار حرفه ای کارکنان، لازم است عملکرد شعب خود را در چارچوب قوانین و مقررات بانکی به نحوی تنظیم کنند که همسو با کنترل های داخلی به بهبود عملکرد شعب نیز بینجامد.
وی در پایان سخنان خود ضمن جمعبندی نتایج و آموزه های این همایش و اظهار خرسندی از کیفیت پیشنهادات مطرح شده،  با ارائه گزارشی از وضعیت صعودی نسبت کفایت سرمایه در بانک کشاورزی و روندکاهش اضافه برداشت این بانک از بانک مرکزی در دولت تدبیر و امید ، اظهار امیدواری کرد با تداوم حمایت دولت ، روش های نوین مدیریتی و تلاش نیروی انسانی توانمند، بانک کشاورزی بتواند با استفاده از فرصت ها و شرایط مثبت به وجود آمده، در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه اقتصادی کشور و خدمت به تولیدکنندگان، گام های بلندی   بردارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: