کد خبر: ۴۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
نایب رییس هیات مدیره بانک ایران زمین: نهادهای حاکمیتی مسئول درقبال شبکه بانکی،بازسازی و تصحیح ساختار نظام بانکی رادرمعرض اطلاع عموم قرار دهند.
نایب رییس هیات مدیره بانک ایران زمین گفت: نهادهای حاکمیتی مسئول در قبال شبکه بانکی و بازار پول به ویژه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید نقشه‌راه خود را برای بازسازی و تصحیح ساختار نظام بانکی کشور به صورت روشن، در معرض اطلاع عموم قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی: هادی قدیمی نایب رییس هیات مدیره بانک ایران زمین در خصوص بحرانها و شایعات بوجود آمده علیه شبکه بانکی گفت: این روزها اخبار و شایعات درباره شبکه بانکی کشور به کرات از طریق رسانه های مختلف به گوش می رسد که تاحدی فضای جامعه را دچار تنش کرده و همین امر موجب شده که فضای جامعه نیازمند مدیریت از نوع آرامشی شود. در واقع ضروری است اینگونه مدیریت در راستای جلوگیری از وارد آمدن خدشه به اعتماد مردم نسبت به بانک ها هر چه سریع‌تر اعمال شود،زیرا از بین رفتن اطمینان مردم به نظام بانکی هزینه زیادی را برای اقتصاد کشور دربرخواهد داشت.
در واقع شفافیت آفرینی و اطمینان بخشی از اجزای اصلی اینگونه مدیریت به شمار می رود و در این راستا لازم است که مردم مشکلات و محدودیت‌های بانک‌های کشور را بدانند، زیرا اگر افراد جامعه در جریان امور بر اساس واقعیت قرار نگیرند،تبلیغات کذب در فضای فعلی می تواندافکار را به سمت بدبینی و کاهش اعتماد سوق دهد.
بانک مرکزی، دولت و تمامی فعالان بانکی باید با تدبیر و آگاهی نسبت به ایجاد شفافیت در جامعه عمل کنند. ضروری است که نهاد های مسئول این اطمینان را به سپرده گذاران، سهامداران و حتی تسهیلات گیرندگان بانکی بدهند که برای حفاظت از حقوق تمامی ذینفعان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تا اقداماتی مانند ادغام احتمالی برخی بانک‌ها در آینده برای جامعه دغدغه ایجاد نکند
یکی دیگر از مشکلاتی که در این بین ممکن است گریبانگیر سیستم بانکی کشور شود، هجوم افراد به بانک‌ها برای برداشت سپرده‌ها است،که در همین راستا ضروری است شبکه بانکی با ارائه گزارش‌های شفاف و به موقع جامعه را در جریان وضعیت خود قرار بدهد.
از سوی دیگر نهادهای حاکمیتی مسئول در قبال شبکه بانکی و بازار پول به ویژه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی باید نقشه‌راه خود را برای بازسازی و تصحیح ساختار نظام بانکی کشور به صورت روشن، در معرض اطلاع عموم قرار دهند زیرا با آگاهی دادن به افراد جامعه می توان این اطمینان را به آنها داد که هرگونه تغییر در شبکه بانکی کشور آنها را تهدید نخواهد کرد و تمام این اقدامات زیر نظر بانک مرکزی انجام می گیرد چراکه درصورت عدم همراهی و همکاری مردم این امر با ناکامی مواجه خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: