کد خبر: ۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی :
مدیر کل در آمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: بررسی پرونده ها در هیات های بدوی و تصمیم گیری در مورد آنها باید بر اساس اصول علمی، درست و منطقی همراه با دقت نظر کامل باشد و مسئولان در هیآت های بدوی توجه دارند که حقی از کارفرمایان و بیمه شدگان ضایع نشود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب درکارگاه هیات های بدوی تشخیص مطالبات در استان گلستان با تاکید بر اینکه مسئولیت در هیات بدوی کمتر از قضاوت نیست، خاطر نشان کرد : ما نباید فراموش کنیم در کنار اینکه منابع سازمان حق الناس است، منابع و سرمایه کارفرمایان هم ازاین  قاعده مستثنی نیست و باید تلاش شود در بررسی ها نگاه عادلانه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به سرنوشت پرونده ها در هیات های بدوی نگاه ویژه دارد، در ادامه افزود: انتظار می رود با تکریم  حقوق سه جانبه در پرونده ها داشتن نگاه عادلانه و منصفانه فرصت احقاق حق  و زمینه افزایش اعتماد سازی عمومی به سازمان تامین اجتماعی را تقویت کنیم.
قریب با بیان اینکه توجه به نکاتی همچون ارائه فرصت برابر و مناسب برای طرفین در پرونده، تقویت آموزش و باز آموزی و آشنایی به روز اعضاء با قوانین و ضوابط و رعایت عدالت کاری از شالوده رسالت ارائه خدمت در هیات های بدوی است ، افزود: کارفرمایان تولیدکنندگان و ایجاد کننده اشتغال در جامعه هستند و باید در کنار صیانت از حقوق بیمه شدگان و سازمان ، حمایت کننده و تکریم کننده کارفرمایان و سرمایه گذاران باشیم تا فرصت اشتغال و تولید از ویژگیهای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری در جامعه تحقق یابد.
مدیر کل در آمد حق بیمه تامین اجتماعی افزود: باید در انشاء آرای دقت لازم صورت گیرد و آرای صادره  همراه با مستندات و اقدامات ارائه شده باشد  و قبل از انشاء رای نباید پیش نویسی امضاء شود و این عمل کاهش اعتراضات به آرای را بهمراه خواهد داشت و سبب ارتقاء اعتماد کارفرمایان و بیمه شدگان به این سازمان خواهد شد.
قریب  با تاکید بر اینکه امانتداری و حفظ اسرار از ویژگیهای شغلی  اعضای هیات های بدوی   است، در ادامه یاد آور شد: فرصت قانونی دفاع برای طرفین پرونده ها و بررسی عادلانه و محفوظ نگهداشتن محتویات و مستندات آن  سبب حفظ حرمت طرفین پرونده خواهد شد .
وی رویکرد و چشم انداز سازمان تامین اجتماعی را توسعه خدمات الکترونیک بهمراه مدیریت علمی یاد و خاطر نشان کرد: ارائه خدمات الکترونیکی و توسعه آن در بخشهای مختلف سازمان می تواند تسریع در ارائه خدمات به بیمه شدگان و کاهش هزینه ها را دربر داشته باشد به طوری که این سازمان ارائه لیست بیمه شدگان و پرداخت حق بیمه الکترونیکی را توسعه و در بخش بازرسی کارگاه ها،  بازرسی الکترونیکی جایگزین بازرسی سنتی شده  است .
قریب ضمن تاکید  بر اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی حمایت همه جانبه از کارفرمایان و بیمه شدگان است، خاطرنشان کرد:اعضای هیات بدوی در بررسی پرونده ها خود را مستقل بدانند و نگذارند حقی از طرفین در پرونده ها ضایع شود.


مدیر کل تامین اجتماعی گلستان:
صیانت از حق الناس وظیفه سازمان تامین اجتماعی است

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان نیز در این کارگاه با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به  بیمه شدگان و منابع آن حق الناس است اظهار داشت: هیات های بدوی تشخیص مطالبات  دارای مسئولیت خطیر  و رسالت سنگین هستند و در کنار تعهد و تعصب به سازمان  صیانت از حقوق طرفین پرونده ها را نباید فراموش کنند.
علی اصغر نیک نیا با اشاره به اینکه بیش از ٩٠٠ پرونده در هیات های بدوی تشخیص مطالبات در سال گذشته در استان گلستان بررسی شده است،  خاطر نشان کرد: با وجود مطالبات ١٣٠ میلیاردی سازمان تامین اجتماعی  در این استان، تلاش ما ارائه خدمات نوین و شایسته در حق کارفرمایان و بیمه شدگان است تا با فعال نگهداشتن کارگاهها بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در بعد اقتصاد مقاومتی دست یابیم .
وی اعتماد سازی عمومی به سازمان تامین اجتماعی را از اصول مهم یاد کرد و افزود : کارفرمایان و بیمه شدگان از شرکای این سازمان هستند و هدف ما تقویت جذب و اعتماد سازی است و باید با ارائه خدمات نوین و حمایتی خوب  اعتماد مردم به سازمان را ارتقاء بخشیم .
نیک نیا  با اشاره به جمعیت ۵١ در صدی تحت پوشش سازمان در کشور  ، تعداد بیمه شدگان و افراد تبعی آنان را در استان گلستان تعداد ٧٢٨  هزار و  ٢٤٠  نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ٨٠  هزار خانوار مستمری بگیر در استان  از تعهدات بلند مدت این سازمان استفاده می کنند که مبلغ این تعهدات در کنار تعهدات کوتاه مدت با احتساب بخش درمان به ٤٧٤ میلیارد تومان می رسد .
وی در ادامه به هیات های تشخیص مطالبات و ماده ۴۲ تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: هیات های تشخیص مطالبات سازمان تنها مرجع صلاحیت دار رسیدگی به اعتراضات نسبت به حق بیمه ها و محل رفع اختلاف بین کارفرما و تامین اجتماعی هستند.
نیک نیا با تاکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده های مطالباتی عنوان کرد: مهمترین رسالت هیات های تشخیص مطالبات همانا بی طرفی، اعتماد سازی و داوری عادلانه جهت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان است؛ لذا مهمترین مسئله ای که در این رسیدگی مورد توجه قرار می گیرد تطبیق قوانین و مقررات حاکم بر شکل دهی بدهی و اعتراض انجام شده است و حقوق هیچ یک از شرکای اجتماعی به هنگام رسیدگی بر دیگری ارجحیت ندارد و مبنای داوری فقط اعمال قوانین و مقررات و رعایت حق و انصاف است.
وی تاکید کرد: جایی که کارگری فعالیت می کند و دستمزد به وی پرداخت می شود باید حق بیمه او نیز پرداخت  شود و هر گونه ایجاد بدهی برای کارفرما در کنارش ایجاد سابقه برای بیمه شده و نهایتا تعهد برای سازمان تامین اجتماعی دارد و این سازمان دنبال احقاق حق بیمه شده و کارفرما است .
معاون دفتر امورفرهنگی واجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این کار گاه گفت: اطلاع از نظر کارشناسان  و شرکای اجتماعی در خصوص اجرای صحیح قوانین و آئین نامه ها و ایجاد همدلی وهمگرایی از مهمترین اهداف برگزاری کارگاه است که به دنبال آن فرهنگ اعتماد عمومی مردم به سازمان در جامعه نهادینه خواهد شد.
مهدی ساجدی اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزاری بیش از ٥٠ کارگاه آموزشی و برگزاری ٣٥ کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و برگزاری کارگاه آموزشی برای کارگران ساختمانی جهت آشنایی با قوانین بیمه ای با هدف کاهش حوادث ناشی از کار، چاپ و نشر بروشور و کتاب و جزوات برای افزایش اطلاعات بیمه ای جامعه از جمله اقدامات این معاونت با اهداف جذب اعتماد جامعه نسبت به سازمان بوده است.
همچنین، سرپرست دبیر خانه  هیات تشخیص مطالبات گفت :اخلاق و قانونمندی از مهمترین رسالت هیات های بدوی و تجدید نظر است.
محمد کریمی  در رابطه با فراهم نمودن بستر مناسب جهت مکانیزاسیون فضای موجود هیات های تشخیص مطالبات اشاره کرد و گفت:راه اندازی نمایشگر برای پرونده های مطرح شده و مشاهده محاسبات و تقویت برنامه اوراکل و ایجاد سیستم های پیامکی  اعلام آراء و قرار ها و دعوت نامه ها از طریق وب از جمله اقدامات در این راستا بوده که امیدواریم با توسعه آن زمینه رضایتمندی مراجعین به سازمان ارتقاء یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: