کد خبر: ۴۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسيون اقتصادي مجلس با دكتر اكبري مديرعامل بانك ديدار و گفتگو كرد.
دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسيون اقتصادي مجلس و نماينده مردم شريف کرمان در خانه ملت طي جلسه شوراي هماهنگي بانکها كه به ميزباني بانك قرض الحسنه مهر ايران در استان كرمان برگزار شد با دكتر اكبري مديرعامل بانك ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در این جلسه، نماینده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به محدوديت هاي مالي کارآفرينان گفت: توانمندي هاي انساني و شرايط موجود اقتصادي کشور ضرورت توجه به كارآفريني را نسبت به گذشته بيشتر مي كند. كارآفرينان با رويكرد دانش و درك صحيح از بازار، ايده پردازي مي كنند اما در عمل با محدوديت هايي مواجه مي‌شوند كه بايد اقدامات اساسي براي تامين مالي صورت گيرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شوراي اسلامي گفت: مسائل اقتصادي، معيشت، اشتغال جوانان و همچنين ظرفيت هاي علمي و تخصصي توجه به کارآفريني را الزامي مي کند. اين مقوله از اهميت زيادي برخوردار است و توجه به اين موضوع مهم مي تواند استان کرمان را به عنوان يك استان نمونه كارآفرين در كشور مطرح كند.
وی با اشاره به اینکه تامین مالی يکي از دغدغه هاي فعالان اقتصادي است تصريح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران با اختصاص منابع قرض الحسنه خود به اين حوزه، تاثير بسزايي در رشد اقتصادي و كاهش نرخ بيكاري ايفا مي نمايد كه جاي بسي تقدير و تشكر را دارد.
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نيز در ادامه اظهارداشت: با استقبال خيرين، سازمان‌ها و نهادهاي خصوصي و دولتي از خدمات ارائه شده، منابع قرض‌الحسنه بانک در سه ماه ابتداي سال ۹۶ نسبت به سال گذشته به ميزان ۱۵ درصد رشد داشته که بالغ بر ۹۱ درصد آن به پرداخت وام به نيازمندان واقعي جامعه در زمينه‌هاي ازدواج جوانان، حمايت از مددجويان، درمان بيماري‌هاي خاص و كارآفريني و اشتغالزايي اختصاص يافته است.
وی با توجه به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از توليد و اشتغال در کشور اظهار داشت: براي امسال بالغ بر ۶۰ درصد منابع قرض‌الحسنه اين بانک به کارآفريني، اشتغال و حمايت از بنگاه‌هاي اقتصادي اختصاص يافته تا با پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت در زمينه‌هاي توليدي، رشد و رونق اقتصادي را شاهد باشيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: