کد خبر: ۴۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح روز یکشنبه ۲۵ تیرماه در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول در راستای فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان ایشان و جمعی از مدیران صنعت مخابرات کشور انجام شد، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول به تشریح دستاوردها و عملکرد همراه اول در فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات پرداخت .
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، صبح روز یکشنبه ۲۵ تیرماه در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول در راستای فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان ایشان و جمعی از مدیران صنعت مخابرات کشور انجام شد، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول به تشریح دستاوردها و عملکرد همراه اول در فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات پرداخت .
صدوقی با اشاره به پروژه هایی که در این مراسم افتتاح شد بیان داشت: امروز  پروژه های همراه اول در فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات با حضور وزیر محترم ارتباطات و معاونان ایشان، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دکتر عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افتتاح می شود.
وی گفت: امروز اقداماتی را که تقریباً‌ در ۵ ماه اخیر یعنی بعد از افتتاح فاز ۲ شبکه ملی اطلاعات انجام شده را افتتاح می کنیم. مراسم قبلی ۱۱ بهمن بود و امروز که اواخر دولت یازدهم است، می خواهیم گزارش اقدامات خود را خدمت شما ارايه کنیم. 
صدوقی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال گفت: امسال سعی کردیم با پروژه هایی که با سازمان فنی و حرفه ای و یا اتاق اصناف شروع کردیم، برای آموزش، ایجاد مهارت و استفاده از توان داخلی اقدامی انجام دهیم.
صدوقی با بیان اینکه طی یکسال اخیر همراه اول ۱۴۰ سرویس ارزش افزوده ارائه کرده است، گفت: طی ۴سال دولت یازدهم ۱۱۰ عنوان محصول و در سه ماه گذشته نیز ۱۰ سرویس و محصول جدید به مشترکین ارائه شده است.
مدیرعامل همراه اول با تشریح وضعیت اپراتور اول در تعداد مشترک اظهار داشت: طی یکسال گذشته تعداد مشترکین دیتای ۴G بیست برابر شده است و هم اکنون همراه اول حدود ۲۵ میلیون مشترک دیتا دارد و در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون سیم کارت واگذار کرده که از این تعداد بیش از ۹ میلیون آن ثبت و فعال شده است.
صدوقی افزود: همراه اول بیش از ۲.۱ میلیون مشترک جدید در سه ماهه نخست امسال جذب کرده است و ضریب نفوذ اپراتور اول در کشور۸۳.۶ درصد است. همراه اول طی ۴ سال دولت یازدهم بیش از ۲۶ میلیون مشترک جدید جذب کرده است.
مدیرعامل همراه اول با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات و رگولاتوری با ارائه طرح ترابردپذیری زمینه ایجاد رقابت شفاف را فراهم کرده است، گفت: همینطور که می بینید روند جذب مشترک از طریق ترابرد در چند ماه اخیر کاملاً مثبت بوده و هم اینک همراه اول تنها اپراتوری است که بالانس آن مثبت است. تا دیروز برآیند همراه اول ۲۴۴۵۵ مثبت بوده، اپراتور دوم ۱۹۳۲۴ منفی و اپراتور سوم ۵۱۳۱ منفی بوده است. همراه اول با توجه به ۲۳ سال سابقه، طی چند سال اخیر شبکه خود را نوسازی کرد و با خدماتی که به مشترکین ارائه کرد، موجب شد، حتی مشترکین سایر اپراتورها را نیز جذب کند که این عملکرد تقریباً خلاف روند همه کشورهای دنیا بود. در تمام کشورهای دنیا اصولاً اپراتور اول سهم بازار از دست می دهد و خوشبختانه برای ما این اتفاق نیفتاد. 
صدوقی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و برشمردن ارکان آن، اقدامات همراه اول در فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد. وی گفت: در بحث شبکه های مترو و انتقال توسعه فیبر سایت ها جهت پشتیبانی از موبایل باند پهن، در فاز سوم ۸۲۲۰ سایت به فیبر متصل شده است. در محور شبکه های دسترسی نیز در پایان فاز سوم۱۳۸۶۰سایت نسل دو نوسازی شده است، ۱۰۴۲ شهر و ۹۷۰ روستا به شبکه نسل ۳ و ۷۱۰ شهر تحت پوشش شبکه نسل ۴ همراه اول قرار گرفتند. در محور مراکز تبادل ترافیک(IXP) نیز که قرار بود ۴۰ گیگ ظرفیت نوسازی شود، هم اکنون حدود ۵۰ گیگ ظرفیت ایجاد شده است.
مدیرعامل همراه اول با اشاره به توسعه زیرساخت های مدیریت دسترسی به اینترنت، از ارايه سیم کارت دانش آموزی «انارستان» و سیم کارت کودک و نوجوان «درسا» خبر داد و گفت: هر دو الان سرویس دهی می کنند؛ بطوریکه طی یکماه گذشته حدود ۳۰۰ هزار سیم کارت انارستان واگذار شده است که روند خوبی دارد و امیدواریم با ارائه تبلت بومی، محتوای بهتری به دانش آموزان ارائه کنیم .
صدوقی با اشاره به راه اندازی رسانه تعاملی و مدیریت آموزش مجازی همراه اول بیان داشت: ما برای ارائه IPTV راساً ورود نکردیم؛ بلکه زیرساخت ایجاد کردیم. سامانه تابان را هم برای اصناف کشور راه اندازی کردیم. ما آمادگی داریم برای تمام شرکت هایی که مجوز IPTV دریافت کردند، زیر ساخت لازم را مهیا کنیم. همچنین در آموزش و پرورش کار بزرگی انجام شد؛ حدود ۲.۹ میلیون معلم از طریق سامانه هایی که راه اندازی کردیم آموزش دیده اند. در سامانه اصناف از ۹۰۰۰ هزار آموزشگاه کشور، الان ۱۰۲۰ آموزشگاه پنل دریافت کرده اند، حدود ۴۲۰۰ استاد برای این سامانه تعریف شده است که بزودی با سایر اصناف نیز تفاهم نامه امضاء می شود.
وی در خصوص آخرین وضعیت سایت های موبایل باند پهن همراه اول نیز اظهار داشت: هم اکنون که در پایان فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات قرار داریم، تعداد ۱۳۸۶۰ سایت نسل ۲.۷۵ ، ۱۶۴۹۱ سایت نسل ۳.۹ و ۹۷۰۰ سایت نسل ۴.۵ راه اندازی شده است که این حجم از راه اندازی که با کمک توان داخلی صورت گرفته، بی نظیر است.
صدوقی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۹۵ با شرکت ملی گاز ایران در خصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز تفاهم نامه امضاء شده است، تصریح کرد: در ۲۱ تیرماه سال جاری اولین تست موفق کنتور گاز در شبکه NB-IOT در ایران انجام شد که هم اکنون ۵۰۰۰ کنتور در فاز پایلوت در حال بهره برداری است. البته در منطقه هم پنج روز قبل اولین بار این طرح اجرایی شده است. ما امیدواریم این طرح را روی کنتورهای آب و برق نیز انجام دهیم که این امر یک تحول بزرگ را در کشور ایجاد می کند.
وی در خصوص وضعیت مالی شرکت نیز گفت: همراه اول سعی کرده هم در صورت های مالی و هم در بورس شفاف عمل کند. همراه اول در ۴ سال گذشته همواره در بورس گزارش مقبول دریافت کرده است. این در حالی است که مجمع ما در فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت هر سال برگزار می شود. این تقریباً بی نظیر است که شرکتی با گردش مالی ۱۰۰۰۰ میلیارد تومانی در اولین ماه سال از بورس گزارش مقبول دریافت کند. در بورس هم طی ۲ سال گذشته از نظر شفافیت و اطلاع رسانی و کیفیت صورت های مالی، از رتبه ۱۳۳ به رتبه ۱۳ رسیده ایم.
مدیرعامل همراه اول در خصوص درآمد و سود این شرکت در سه بازه زمانی «۴ سال پیش از خصوصی سازی»، «۴ سال نخست خصوصی سازی» و «۴ سال دولت یازدهم» نیز اظهار داشت: درآمد همراه اول در ۴ سال پیش از خصوصی شدن حدود۷۹۰۰ میلیارد تومان، در ۴ سال نخست خصوصی سازی حدود ۲۰۱۰۰ میلیارد تومان و در ۴ سال دولت یازدهم به ۳۷۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که رشد خوبی است.
همچنین در این بازه زمانی سود شرکت از ۲۴۰۰ میلیارد تومان به ۵۵۰۰ میلیارد و در ادامه به ۱۰۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
صدوقی با اشاره به افتتاح پروژه های کلان ملی اپراتور اول در دولت یازدهم گفت: در این ۴ سال بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان پروژه انجام شده است که  ۲۴۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاح پروژه های توسعه باند پهن و نوسازی و ارتقاء شبکه در شهریور ۹۴، ۴۱۴۷ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاح پروژه های توسعه باند پهن به مناسبت دهه مبارکه فجر در بهمن ۹۵ و ۱۴۷۵ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاح فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات در امروز است.
وی مبالغ پرداختی به خزانه دولت در ۴ سال دولت یازدهم را حدود ۱۹۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که ۴ سال پیش از خصوصی سازی یعنی سال ۸۴ تا ۸۷ حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان به دولت پرداخته بودیم.
صدوقی افزود: ارزش بازار همراه اول طی ۴ سال گذشته از ۸۸۳۹ میلیارد تومان به ۱۴۵۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که در بورس تقریباً کم نظیر است.
مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه همراه اول رتبه اول در استفاده حداکثری از منابع و مهارت های ایرانی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را کسب کرده است افزود: اپراتور اول در چهار سال گذشته در ارزیابی رگولاتوری که بر اساس استاندارد EFQM صورت می گیرد، همواره رتبه اول را کسب کرده است.
صدوقی با بیان اینکه طی یکسال گذشته بر اساس اعلام معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات سهم بازار همراه اول افزایش یافته است، تصریح کرد: سهم بازار همراه اول طی ۱۸ ماه اخیر با توجه به نوسازی انجام شده از ۵۷درصد به ۵۹درصد افزایش یافته است؛ اگر ما آمار رومینگ ملی را هم اضافه کنیم که روزانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک از اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول استفاده می کنند، سهم بازار ما به حدود ۶۰درصد می رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: