کد خبر: ۴۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
اعضای هیأت‌مدیره پست‌بانک‌ایران نشست مشترکی با مدیر و رؤسای شعب منطقه سه‌تهران در شعبه اسلامشهر برگزار و عملکرد شعب این منطقه را ارزیابی کردند.
 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران: در این نشست دکتر فرحی مدیرعامل بانک ضمن تأکید بر توسعه شعب و ارتقاء سطح عملکردی آن اظهارداشت: ICT محور اصلی توسعه است و با توجه به مأموریت بانک بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT باید دانش این توسعه در شعب و باجه های خدمات‌بانکی نهادینه شود.
وی با اشاره به عاملیت این بانک بعنوان بانک عامل صندوق توسعه‌ملی، بر مصرف منابع این صندوق در راستای اشتغال زائی روستائی و حمایت از طرح‌های دارای توجیه اقتصادی برای کمک به چرخه تولید داخلی و توسعه اقتصاد تأکید نمود.
فرحی درخصوص توسعه شعب و باجه های خدمات‌بانکی پست‌بانک‌ایران عنوان کرد: این بانک بعنوان بزرگترین خرده‌بانکدار کشور تلاش می کند فعالیت ها و خدمات‌رسانی خود درسطح روستاها و مناطق کم‌برخوردار را بیش از پیش گسترش دهد. از اینرو آماده ارائه مجوزهای لازم برای افتتاح و راه‌اندازی باجه ها در سطح کشور براساس استانداردهای بانک مرکزی هستیم.
وی در ادامه افزود: تأسیس شعب باید براساس مجوز بانک مرکزی، افزایش سرمایه و رعایت ضوابط و مقررات صورت پذیرد که هم‌اکنون تأسیس دو شعبه در فرودگاه و منطقه پردیس و همچنین جابجائی تعداد 5 شعبه را در دستور داریم.
مدیرعامل درپایان ریسک‌پذیری در اجرای برنامه‌های بانک را لازم دانست و بر اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از برنامه‌های بانک تأکید نمود.
دکتر صباغی عضو هیأت‌مدیره پست‌بانک‌ایران نیز در این نشست ضمن تأکید بر ساماندهی شعب، ایجاد و راه‌اندازی باجه‌های خدمات‌بانکی و افزایش سرمایه بانک اظهارداشت: این بانک با 407شعبه در سطح کشور درحال خدمات‌رسانی به هموطنان است که باید با جهت‌دهی خدمات به بخش ICT و توسعه‌ای در حوزه شعب به سمت اعطای تسهیلات‌خرد با رعایت اصول و ضوابط پرداخت تسهیلات گام برداریم. البته رؤسای شعب در راستای این مهم بایستی با رویکرد اعتباری اقدام به برگزاری جلسه های کارشناسی و تخصصی نمایند.
وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ درست و موثر در بخش باجه‌های خدمات بانکی گفت: خوشبختانه براساس دستورالعمل و درآمدهای حاصله از باجه ها و رضایتمندی روستائیان از خدمات‌رسانی این بانک هیچگونه محدودیتی در بخش توسعه باجه‌های روستائی نداریم.
صباغی در پایان ضمن تأکید بر رعایت قواعد و تأثیر آن در کاهش محدودیت‌های موجود گفت: خوشبختانه این مجموعه به بلوغ لازم رسیده و بدون محدودیت‌ در گستره وسیع و توسعه‌ای گام نهاده است که با رعایت این مهم، تغییر نگاه عوامل اجرائی و تغییر نگاه مخاطبان و مشتریان درراستای هم‌افزائی و توجه کامل به راهبرد و سیاست‌های مشخص و شفاف می توانیم بیش از پیش موفق عمل کنیم.
مهندس مهرانی دیگر عضو هیأت‌مدیره پست‌بانک‌ایران در ادامه ضمن اشاره به موفقیت و سرعت‌عمل در اجرا و پیاده‌سازی نرم‌افزار جدید بانک درسطح شعب اظهارداشت: چندگانگی نرم افزارها و اطلاعات بانک در چند سیستم منجر به اتخاذ ساز و کار جدید برای مهاجرت اطلاعات از سامانه‌های مختلف بانک به یک سامانه جهت شفاف‌سازی، اعتمادسازی و اثربخشی فوری شد.
مهرانی دو مؤلفه مهم و دستاورد حاصله از این مهاجرت اطلاعاتی را نظم انضباطی حجم اطلاعات و ورود اطلاعات بیشتر به سیستم‌ جدید و بحث مدیریتی هوش تجاری عنوان کرد و بر استفاده حداکثری از این سیستم جامع و کامل تأکید نمود.
مهندس فلاح‌فر عضو هیأت‌مدیره پست‌بانک‌ایران در نشست مذکور با اشاره به اقدامات مؤثر در حوزه بازایابی و اعتباری برای جذب مشتریان عمده در تولید و صنعت و افزایش همکاری‌های توسعه‌ای عنوان کرد: این بانک، بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و IT،‌ بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق توسعه‌ملی و گسترده‌ترین خرده‌بانکدار کشور است که باید از فرصت موجود نهایت استفاده را ببریم و با اهتمام و تلاش بیشتر اقدام به جذب شرکت‌های‌مختلف و دانش‌بنیان و فعالان اقتصادی کنیم.
وی ضمن اشاره به نقش مهم اشتغال در روستاها و مناطق کم‌برخوردار در راستای مهاجرت‌زدائی، فقرزدائی و رونق و توسعه اقتصادی در این مناطق افزود: با توجه به انعقاد قراردادهای مختلف با صندوق توسعه ملی و عاملیت این بانک در صندوق جهت حمایت از اشتغال می‌توانیم با عملکرد مؤثر منابع بسیار خوبی را از این طریق جذب نموده و درآمد حاصله از آن را با تأثیرگذاری بیشتری در روستاها و شهرها و شهرستان‌های حاشیه‌ای کلان‌شهرها درخصوص مهاجرت‌زدائی خدمات‌رسانی کنیم.
فلاح‌فر درپایان بر جذب مشتریان عمده توسط شعب تأکید نمود و خواستار استفاده و بهره‌مندی از زیرساخت‌های موجود برای انجام این مهم شد. 
همچنین در ادامه این نشست داود کریمی مدیر امور سازمان، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، قاسم تندرو مدیر امور حسابرسی و بازرسی، داود قزلباش مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری، محمود شیردل مدیر امور شعب و توسعه بازار، عباس پورخسروی مدیر امور مالی و پشتیبانی، محمدرضا رحیمی مدیر امور بین‌الملل و شعب مناطق آزاد، سیدرحمان حسین‌پور رئیس اداره‌کل حوزه مدیریت و روابط‌عمومی و محمدرضا حسنلو رئیس اداره‌کل امور شعب، محمدعلی جباری مشاور مدیرعامل، اکبر غلامی مدیر شعب منطقه سه‌تهران و رؤسای شعب این منطقه هریک درخصوص شاخص‌های عملکردی منطقه توضیحات و راهکارهای لازم را ارائه نمودند. 
گفتنی است: اعضای هیأت مدیره این بانک به منظور بررسی مشکلات واحدهای اجرائی و استفاده از دیدگاه و نظرات رؤسای شعب، جلسه های ارزیابی را در محل مدیریت های شعب برگزار می نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: