کد خبر: ۵۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
عملكرد شعب هر بانك و بويژه بانك هاي تخصصي در مناطق مختلف كشور تاثير بسزايي در توسعه اقتصادي و صنعتي آن مناطق دارند و مي تواند چهره استان ها و در مجموع كشور را دگرگون كند.

در همین خصوص با مریم شاهی سرپرستی شعب بانک صنعت و معدن استان سمنان گفتگویی داشته ایم که می خوانید:
استان سمنان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
استان سمنان از نظر توسعه صنعتي با داشتن تعداد  1839 پروانه بهره برداري  در استان داراي جايگاه 15 در كل كشور مي باشد. لازم به ذكر است در استان سمنان قريب به 42 ماده معدني وجود داردكه از اين لحاظ در كشور رتبه اول را داراست كه مهمترين آنها گچ ، نمك ، زئوليت ، ذغال سنگ و .. مي باشد.
بيشترين سرمايه گذاري در استان به ترتيب در گروه كالاي فلزي ، شيميائي ، مواد كاني  ، منسوجات ، غذايي و ...... مي باشد. عمده صنايع جزو صنايع كوچك و متوسط مي باشد.
استان سمنان بدليل برخورداري از موقيعت استراتژيك و توانمندي هاي اقتصادي و سطح گسترده دسترسي به بازارهاي هدف مي تواند به يك قطب جامع صنعتي تبديل شود.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانك صنعت و معدن  به منظور فعال ساختن پتانسيل ها و ايجاد واحد هاي صنعتي در استان سمنان با عنايت به رسالت تخصصي و توسعه اي خود در زمينه تامين مالي واحداي صنعتي و معدني با تمام توان و  با بهره برداري از تمام ظرفيتها و بدنه كارشناسي خود توانسته در خصوص تخصيص منابع عملكرد مطلوبي داشته باشد ، بگونه اي كه طي سنوات گذشته با مشاركت اين بانك در اجراي طرحهاي ايجادي و توسعه طرحهاي داراي توجيه فني ، مالي و اقتصادي نقش بسزايي در ايجاد اشتغال در استان ايفا نمايد. از سوي ديگر با پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش و  ارائه ساير خدمات بانكي ( ضمانتنامه ، گشايش هاي اعتبار ارزي و ريالي ) به طرحهاي موجود صنعتي در راستاي تثبيت اشتغال موجود و همچنين افزايش ظرفيت توليد اينگونه واحدها نقش بسزايي داشته است. بگونه اي كه در سال گذشته در جهت ايفاي مسئوليت تخصصي  خود مطابق با سياستهاي دولت محترم عملكرد بسيار مطلوبي در پرداخت تسهيلات رونق توليد به واحدهاي كوچك ، متوسط و بزرگ داشته ( مصوباتي بالغ بر 773 ميليارد ريال و پرداخت بالغ بر 670 ميليارد ريال ) و با عملكرد 335% نسبت به سهميه ابلاغي داراي جايگاه نخست در بين بانكهاي استان گرديده است.
شايان ذكر است از 30 طرح بزرگ و تاثير گذار استان كه در بحث اقتصاد مقاومتي مطرح گرديده اند تامين مالي 13 طرح بر عهده اين بانك بوده كه تا كنون بالغ بر 236 ميليارد ريال از اين محل پرداخت گرديده است . اين در حالي است كه سهم منابع بانك صنعت و معدن  از سپرده هاي موجود در استان كمتر از 1% بوده كه مقايسه اجمالي منابع و مصارف حاكي از تلاش همه جانبه اين بانك در جهت جذب و اختصاص منابع در راستاي كمك هر چه بيشتر به شكوفايي صنعت استان  مي باشد.
آن شعبه سرپرستی چه راهکارهایی برای تمرکز حساب مشتریان در بانک و همچنین جذب مشتری داشته است؟
اين بانك در راستاي تمركز حساب هاي مشتريان در بانك عليرغم محدوديت تعداد و پراكندگي  شعب (حداكثر 2 شعبه در استان ) از طريق تشريح امكانات و  خدمات قابل ارائه توسط بانك ، تسريع در انجام امور خدمات بانكي ، تمركز ويژه جهت ارائه خدمات الكترونيك و اينترنتي بانك و ارائه مشاوره هاي تخصصي و بانكي  به صنعتگران ، تمام مساعي و تلاش خود را جهت استفاده بهينه از امكانات موجود در جذب و تمركز منابع به بكار برده است  .
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
واحد هاي صنعتي که با بهره مندي از تسهیلات بانك صنعت و معدن درسال  94  در اين استان به بهره برداري رسيده شامل رايكا سيما، اسد شيمي پارسا، ذوب آهن آرمان آسيا و شاب سرويس منطقه آزاد است .
همچنین واحدهای صنعتی به بهره برداري رسيده در سال 95 با تامين مالي بانك صنعت و معدن شامل مس كاوان عباس آباد، پرتو صنعت شرق، آذر فولاد ايرانيان، آرد گرمسار، فرح زادي، بافندگي سمنان و صدر رزين می باشد .
تعداد واحدهاي صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟ 
طرح های توليدي شيميائي كلران، توليدي و بازرگاني قدير لوله پاسارگاد، زرين مهد شيمي، سيمان سنگسر، فراز پنداران آريا موج و مهربان الياف در حال اجرا هستند كه برخي از آنها داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 70 درصد مي باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: