کد خبر: ۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
از آن زمان که سهامداران شرکت بیمه معلم ، سکان هدایت این شرکت باسابقه را به محمد ابراهیم تحسیری سپردند ؛ نیک می دانستند تعهد ، تخصص و تجربه او در طوفان حوادث اجتماعی و اقتصادی کشتی بیمه معلم را به ساحل ثبات و آرامش می رساند. اخبار پولی مالی با محمد ابراهیم تحسیری گفتگو کرده که در ادامه می آید:

 جایگاه بیمه معلم در مدیریت ریسک
ما در بیمه معلم در چارچوب چشم انداز ترسیمی خود "خط مشی مدیریت ریسک" را تعریف کرده ایم ، بدین نحوه که شرکت بیمه معلم در راستای تحقق چشم انداز 5 ساله مبنی‌ بر "قرار گرفتن در بین 5 شرکت برتر صنعت بیمه" تا پایان سال 1400، مصمم است از طریق "حرکت در مسیر بلوغ نظام مدیریت ریسک"، گام های موثری در خلق ارزش و حفظ منافع مشتریان و سهام‌داران خود بردارد که این مهم با مدیریت مناسب ریسک و پرداخت منصفانه خسارت، ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای مشتریان و سودآوری مناسب برای سهام‌داران محقق خواهد شد. لذا این شرکت، با آگاهی از اینکه مدیریت کارآمد ریسک، یکی از ابزارهای کلیدی موفقیت در فضای کسب و کار می‌باشد، با طرح ریزی و استقرار نظام مدیریت ریسک مبتنی بر استاندارد 31000 ISO و اصول و قواعد حرفه‌ای بیمه، تلاش می‌کند تا با اتخاذ رویکردی یکپارچه، فعالانه و مستمر، در جهت تحقق اهداف کلان شرکت حرکت نماید. در همین راستا، شرکت بیمه معلم، استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان خود در جهت رشد و بلوغ سطوح مختلف مدیریت ریسک را در حوزه‌های زیر، برنامه‌ریزی و تدوین نموده است:
پیاده‌سازی و بهبود مستمر نظام مدیریت‌ریسک در سطح سازمان،بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی - نظارتِ مستمر بر حسن اجرای فرایندهای سازمانی در حوزه مدیریت ریسک - حفظ و ارتقای شهرت، اعتبار و خوشنامی شرکت از طریق ایجاد حس اعتماد و وفاداری در مشتریان - تلاش در جهت ایجاد یکپارچگی بین سیستم مدیریت ریسک و سایر سیستم‌های سازمانی - ارتقای مستمر فرهنگ، دانش و تخصص کارکنان در حوزه مدیریت ریسک

بیمه معلم در رتبه بندی صنعت بیمه کشور
طبق سند استراتژیک شرکت، چشم انداز بیمه معلم قرار گرفتن در بین 5 شرکت برتر صنعت بیمه می باشد. لذا برنامه های خود را در جهت تحقق این موضوع به انجام رسانیده ایم و سعی داریم از منظر های کلیدی همچون سودآوری، رضایت مشتری و توانگری مالی برتری خود را به اثبات رسانیم. البته موضوع رتبه بندی شرکت‏ها موضوع بسیار مهم و کلیدی می‏باشد. عملکرد شرکت بیمه معلم در سال های گذشته رو به بهبود بوده است، بطوریکه جایگاه شرکت از نظر حق بیمه صادره از سال ۸۹ که در رتبه دوازدهم شرکت‏های بیمه بودیم به رتبه هشتم در سال ۹۴ دست پیدا کردیم. سال ۹۵ نیز با همت کلیه حوزه‏ها جایگاه هشتم خود را تثبیت نمودیم و در تلاشیم به چشم‏انداز شرکت که دست یافتن به جایگاه 5 شرکت بیمه است، دست پیدا کنیم.

تمایز خدمات بیمه معلم
بیمه معلم به عنوان یک شرکت بیمه جنرال، کلیه خدمات بیمه ای زندگی و غیر زندگی را به کلیه اقشار جامعه ارائه می‏دهد. البته با توجه به ماهیت خدمات بیمه‏ای تفاوت چندانی بین نوع خدمات بیمه‏ای قابل ارائه توسط شرکت ها وجود ندارد؛ عمده تفاوت شرکتهای بیمه در نحوه و کیفیت خدمات قابل ارائه می‏باشد. ما در بیمه معلم برنامه ها و اقدامات بسیار زیادی در خصوص ارائه هر چه بهتر خدمات به بیمه‏گذاران تعریف و اجرایی نمودیم. افزایش تعداد نمایندگان، توسعه مراکز پرداخت خسارت خصوصاً در استان‏های پهناور، ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت سنجی از کلیه مشتریان زیان‏دیده، پیاده سازی کدهای رفتاری در سطح کارکنان شعب و نمایندگان جهت تکریم مشتریان از جمله اقداماتی است که در سال‎های گذشته به اجرا درآمده است. افزایش رضایت مشتریان در سیستم سنجش رضایت سنجی شرکت و همچنین دستیابی به رتبه سوم رضایت مشتری و کاهش چشم گیر شکایات در بین شرکت های بیمه مطابق با گزارش بیمه مرکزی گواه روشنی براین مدعی است.

اهمیت ورود بیمه معلم به فرابورس
برنامه ریزی ورود شرکت به فرابورس در راستای جلب رضایت حداکثری سهامداران و رشد و تعالی شرکت می‏باشد. همانطور که مستحضر هستید، بورس، ویترین اقتصادی یک کشور به حساب می‏آید. پذیرش شرکت ها در بورس نشان از پویایی، رشد و سودآوری شرکتها دارد که بیمه معلم از همه این ویژگی ها برخوردار است. بطور خلاصه حضور شرکت در فرابورس مزایای زیادی برای شرکت و سهامداران دارد که به برخی از انها اشاره میکنم:
• تعیین ارزش سهام بیمه معلم برای سهامدارن موضوع مهمی است که ورود به فرابورس این موضوع را ممکن
می سازد.
• قیمت گذاری سهام و تعیین قیمت سهم روی تابلوی بورس قابلیت ارزش‏گذاری دارایی سهامداران امکانپذیر
می کند.
• ورود به فرابورس موجب می شود تا شفافیت در صورتهای مالی و گزارشهای مالی شرکت افزایش یابد.
• امکان وثیقه گذاری سهام شرکت جهت تامین مالی برای سهامداران فراهم می‏گردد.
• دارایی سهامداران قابلیت نقدشوندگی پیدا میکند
• قابلیت نقل و انتقال سریع سهام برای سهامداران امکانپذیر می شود
امیدواریم با ورود به فرابورس گام بزرگی در جهت جلب رضایت حداکثری سهامداران خود برداریم.
استراتژی سرمایه گذاری بیمه معلم
موضوع سرمایه گذاری از مباحث مهم صنعت بیمه است. حاشیه سود شرکت های بیمه از عملیات بیمه گری کم است و بخش قابل توجهی از درامدهای شرکت، درامدهای غیر عملیاتی است که از بخش سرمایه گذاری تامین می گردد. با توجه به اینکه شرکتهای بیمه ریسک را خریداری می کنند، مدیریت ریسک سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است تا نه تنها از طریق سرمایه‏گذاری ریسک جدیدی بر شرکت تحمیل نگردد، بلکه بتواند باکسب بازده مناسب، پوششی برای ریسکهای خریداری شده عملیات بیمه ای در رشته های پر ریسک ایجاد نماید. با این شرایط و با درنظر گرفتن ریسکهای سیستماتیک بازار (عوامل کلان اقتصادی مانند نرخ بهره، قیمت نفت و …) و شرایط سیاسی اقتصادی کشور که شرکت ناگزیر از آنهاست، اقدام به سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه
می نماییم. همچنین با استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان بازار و تهیه و تدوین گزارشات بنیادی از صنایع مختلف موجود در بازار سهام سبد متنوعی تشکیل می‌دهیم که بتوان با ریسک کم، بازده مناسبی را حاصل نماییم. همچنین سپرده گذاری در بانک ها و موسسات مالی معتبر با هدف توازن ریسک سبد سرمایه گذاری بر اساس آیین نامه ۶۰ شورای عالی بیمه انجام می گردد.
علاوه بر این موارد در چارچوب ایین نامه ۶۰ و در راستای ارتقای کیفیت خدمات، بخشی از سرمایه گذاری های شرکت را به حوزه ساختمان اختصاص دادیم و با تامین ساختمان برای شعب شرکت در مراکز استانها، چه از طریق خرید یا ساخت، علاوه بر تحقق اهداف سرمایه گذاری، اعتبار شرکت را نزد مشتریان و رقبا ارتقا دهیم. با تلاش های انجام شده در این زمینه، توانستیم بیش از ۷۰ درصد ساختمان های شعب را از حالت استیجاری به ملکی تبدیل نماییم.
با توجه به سند برنامه ریزی استراتژیک شرکت و تحلیل های بخش سرمایه گذاری، پیش بینی های لازم انجام شده و با توجه به آینده روشن بازار سرمایه در سال‏های آتی، برنامه‏ریزی های لازم برای استفاده حداکثری از این بازار در نظر گرفته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: