کد خبر: ۵۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
محسن پدرام رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به نقش تسهيلات خرد در افزايش سرعت رشد و رونق اقتصادي کشور بيان داشت: اين بانک در سال جاري بالغ بر ۶۰ درصد منابع قرض الحسنه خود را به پرداخت تسهيلات بدون سود و تنها با کارمزد ۴ درصد، براي ايجاد و گسترش رونق اقتصادي و حمايت از توليد و اشتغال اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، محسن پدرام ضمن تاکید به تاثیر تحريم‌هاي ظالمانه و افت درآمدهاي نفتي بر اقتصاد کشور اظهارداشت: در اين شرايط نظام بانکي كشور نيز به دليل قطع رابطه با فضاي بين‌المللي و اعمال تحريم‌هاي يك‌جانبه با مشكلات عديده‌اي دست‌و‌پنجه نرم مي‌كند. 

وی افزود: این فشارها باعث شده بود که میزان تقاضای خرد در اقتصاد کاهش يابد و بيشتر انبارها با مازاد محصولات روبه‌رو شوند. در اين شرايط اعطاي تسهيلات خرد يکي از راه‌هاي تحريک تقاضا براي نيل به رونق اقتصادي در كشور مي باشد. 

رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران افزود: يکي از موانع اخذ تسهيلات در اين سال‌ها، نرخ سود بالا بود که بسياري از افراد را براي دريافت تسهيلات با چالش روبه‌رو مي‌کرد. در حقيقت، بسياري از تقاضاكنندگان وام به دليل نرخ سود بالا، توانايي بازپرداخت تسهيلات را نداشتند. 

وی ادامه داد: در این شرایط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با حذف سود در تسهيلات، و ارائه منابع مالي ارزان‌قيمت، نقش قابل توجهي براي تامين مالي خانوارها ايفا کرده است. 
پدرام خاطرنشان کرد: تاثیر‌گذاری این منابع در فعالیت‌هاي اقتصادي نوپا، قابل مشاهده است. از سوي ديگر اعطاي تسهيلات خرد در اين فعاليت‌ها، اثر قابل توجهي در اشتغال‌زايي گذاشته است.
وی تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسانه نشان مي‌دهد که کسب‌وكار خرد اثر قابل توجهي در اشتغال‌زايي مي‌گذارد. بنابراين توجه به بنگاه‌هاي كوچك و متوسط و تامين مالي اين بخش از صنعت مي‌تواند اثر مهمي در كاهش نرخ بيكاري داشته باشد. 

محسن پدرام با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۹۶ بيان داشت: بر اساس ارزيابي‌هاي صورت‌گرفته در سال جاري ۶۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه اين بانک به کارآفريني، اشتغال و حمايت از بنگاه‌ها اختصاص‌يافته تا با پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت در زمينه‌هاي توليد، زمينه تداوم رشد اقتصادي بالا را فراهم آورد.

وی افزود: بانک مرکزی یکی از اهداف نظام بانکي را تمركز بر تسهيلات‌دهي به بنگاه‌هاي خرد و متوسط تعيين كرده كه اين هدف در راستاي حركت بانك قرض‌الحسنه مهر ايران قرار دارد.

رییس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران در ادامه گفت: از سوي ديگر، فرآيند کوتاه‌تر و ساده‌تر دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه و پايين بودن مبلغ اقساط باعث تقويت توليد کالاهاي ايراني مي‌شود. اين رويه با سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي نيز همسو بوده و توانسته گام مهمي را براي پيشبرد اهداف اقتصاد مقاومتي بردارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: