کد خبر: ۵۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
یک مقام مسئول خبر داد؛
مدیرعامل بانک عامل حوزه مسکن از امکان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومانی به زوجین برای افتتاح حساب در صندوق مسکن یکم خبر داد.
پرداخت وام قرض‌الحسنه ۴۰ میلیونی در بانک مسکن
مدیرعامل بانک عامل حوزه مسکن از امکان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومانی به زوجین برای افتتاح حساب در صندوق مسکن یکم خبر داد.
محمد هاشم بت‌شکن در مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت پروژه ۱۰۰ واحدی محله سیروس تهران با بیان اینکه ساخت و ساز، اشتغال آفرینی بالایی دارد، گفت: به ازای هر واحد مسکونی متوسط متراژ دو نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم برنامه های خوبی برای اعطای تسهیلات نوسازی به انبوه سازان اجرا شد که در پایان سال گذشته ۷۰ درصد رشد اعطای تسهیلات ساخت مسکن برای ۱۴۰ هزار واحد مسکونی داشتیم.
مدیرعامل بانک مسکن افزود: همچنین در سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن برای ۱۵۰۱ واحد مسکونی پرداخت شد و در ۹ ماهه ابتدای امسال نیز ۵۵ درصد رشد در تعداد تسهیلات خرید مسکن و ۲۳ درصد رشد در تعداد واحدهای  مسکونی خریداری شده را شاهد بودیم.
وی با اشاره به تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم که با سود ۸ درصد در بافت فرسوده و ۹.۵ درصد در سایر مناطق و بازپرداخت ۱۲ ساله اعطا می شود، گفت: تاکنون ۳۳۴ هزار فقره سپرده در این صندوق افتتاح شده که میانگین رسوب پول در این حساب ها ۲۲.۵ میلیون تومان به ازای هر حساب است و از این محل ۶۰ هزار میلیارد ریال تجهیز منابع در بانک اتفاق افتاده است.
بت‌شکن تصریح کرد: در سال گذشته بانک مسکن برای بافت فرسوده از مجموع ۳۶ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده در نظام بانکی، برای ۳۲ هزار واحد فرسوده تسهیلات نوسازی پرداخت کرد.
به گفته مدیرعامل بانک مسکن، قرار بود سالانه ۳۰۰ هزار تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت شود ولی از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه نتوانست مابهالتفاوت یارانه سود را پرداخت کند، این اتفاق رخ نداد، ولی بانک مسکن در حال حاضر تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و با سود ۱۸ درصد پرداخت می کند که در صورتی که یارانه این سود از سازمان برنامه و بودجه تامین شود، نرخ سود به ۹ درصد می رسد.
وی ادامه داد: قرار است دولت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی نزد بانک مسکن سپرده گذاری کند و همین مقدار را نیز به عنوان آورده بانک برای اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اختصاص دهد که در این صورت می توانیم برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده، وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی با نرخ ۹ درصد تامین کنیم.
بت شکن افزود: در کمیسیون عمران مجلس نیز تصویب شد که هر زوج برای تامین ۴۰ میلیون تومان اولیه افتتاح حساب در صندوق یکم از محل تسهیلات قرض الحسنه نظام بانکی، وام به مبلغ ۲۰ میلیون تومان صرفا به شرط افتتاح حساب صندوق مسکن یکم دریافت کنند که اگر این مصوبه کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس به تصویب برسد، گام مهمی برای تامین مبلغ اولیه افتتاح حساب در صندوق یکم برداشته خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: در سال ۹۷ به انبوه سازان نیز تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان با ۲ درصد کاهش سود نسبت به نرخ سود مصوب پرداخت خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار