کد خبر: ۵۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران با اشاره به خاستگاه مردمي خدمات و طرح هاي تسهيلاتي اين بانك گفت: محصولات اين بانك ويژگي هاي منحصر به فردي دارد و در ميان آحاد جامعه به خصوص در مناطق محروم با استقبال شاياني روبرو است.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، اکبری در مراسم انعقاد تفاهمنامه با پژوهشکده پولي و بانكي بيان داشت: ۹۰ درصد منابع قرض الحسنه بانك كه در قالب حساب پس انداز و جاري تجميع شده به پرداخت تسهيلات به نيازمنداو واقعي جامعه اختصاص يافته است.
وی با اشاره به فعالیت ۵۳۰ شعبه این بانک براي ارائه خدمات به هموطنان سراسر کشور گفت: با توجه به سهولت دسترسي به خدمات بانکي، جلوگيري از ترددهاي غير ضروري و كاهش هزينه ها در توسعه بانكداري الكترونيك، تلاش مي كنيم تا زيرساخت هاي لازم براي ترويج بانكداري مدرن را گسترش دهيم.

دکتر اکبری افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران ساختاری مردمي دارد و تمامي خدمات، تسهيلات و سبد محصولات آن براي بهبود شرايط اقتصادي و اجتماعي طراحي شده است، از اين رو از پژوهشكده پولي و بانكي تقاضا داريم تا براي تسريع و تسهيل دسترسي به ظرفيت هاي بانك از طريق گسترش بانكداري الكترونيك كمك كند.

وی در رابطه با مطالبات پایین بانک خاطرنشان کرد: مطالبات بانکي به علت كاهش گردش مالي و معوقات، مشكلات عديده و اساسي را براي شبكه بانكي به وجود آورده است، در حالي كه مجموع مطالبات اين بانك ۱.۲ درصد است و پيش بيني مي كنيم تا پايان سال به يك درصد نيز برسد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در سال جاري بالغ بر ۵۸۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به اعتبار ۶ هزار ميليارد تومان به نيازمندان جامعه پرداخت شده که ۵۰ درصد آن از محل بازگشت منابع و ما بقي از طريق جذب منابع جديداعطا شده است.

وی در رابطه با استقبال مردم از طرح های قرض الحسنه اظهارداشت: این بانک دارد به جايگاه اصلي خود در جامعه دست پيدا مي کند و در ميان اقشار مختلف مردم خصوصاً در مناطق محروم کشور از اقبال بهتر و بيشتري برخوردار است.

دکتر اکبری در ادامه افزود: پژوهشکده پولی و بانكی با اين تفاهمنامه مي تواند به ما در ارائه خدمات مطلوب تر و تحقق اهداف ترسيمي كمك بسياري كند.
نام:
ایمیل:
* نظر: