کد خبر: ۵۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کوروش کرمپور در گفتگو با «تجارت آنلاین»:
تجارت آنلاین: نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که نیازهای مردم تامین نشده و بحث اشتغال و افزایش درآمد سرانه آنها نیز بالا نرفته است، افزایش قیمت‌ها معنا ندارد.

کوروش کرمپور نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با روزنامه «تجارت» در خصوص تبصره 18 لایحه بوده و افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهار داشت: آنچه که به کمیسیون انرژی مربوط می‌شد، تصمیم گرفته شد و مصوبه این کمیسیون به کمیسیون تلفیق ارسال شد و ما مخالف افزایش قیمت حامل‌های انرژی درلایحه بودجه 97 بودیم و این بند را حذف کردیم و به طور کلی مخالف هرگونه افزایش حامل‌های انرژی هستیم اما چون بنده در کمیسیون تلفیق نیستم و هنوز هم مصوبات این کمیسیون به صحن علنی نرفته است، نمی‌توانیم دراین خصوص اظهار نظری داشته باشم.

وی افزود: به شخصه اعتقادی به افزایش قیمت‌های آب، برق؛ گاز، بنزین و گازوئیل ندارم و موافق افزایش حتی یک ریال هم به این تعرفه‌ها ندارم چراکه واقعا بحث معیشتی مردم در حدی نیست که بخواهیم با افزایش تعرفه‌های گوناگون فشار مضاعفی را به مردم رنج دیده و مستضعف وارد کنیم. معتقدم که به هیچ عنوان شرایط افزایش قیمت‌ها موجود نیست و تا زمانی که نیازهای مردم تامین نشده و بحث اشتغال و افزایش درآمد سرانه آنها نیز بالا نرفته است، افزایش قیمت‌ها معنا ندارد و اگر واقعا می‌خواهیم پاسخ عملی به اعتراض‌های معیشتی منطقی مردم بدهیم باید در حد توان خود جلوی افزایش قیمت‌ها و فشار بیشتر به مردم را بگیریم. مردم ما دیگر نمی‌توانند وعده و وعید و شعارهای بی‌عمل را تحمل کنند. انها تنها از ما عمل و اقدام می‌خواهند و خواهش می‌کنم مسئولان نگاه کارشناسانه به مسائل اجتماعی داشته باشند و اگر خوب ببینند، مقام معظم رهبری در طول چند سال اخیر شعارهای اصل نظام و استراتژی هر سال را که در زمان تحویل سال برای دولتمردان مشخص می‌کنند، همه به مسائل اقتصادی و تولید و اشتغال بازمی‌گردد، اما خوب است که ببینیم ما چه کرده‌ایم، تنها به بنر زدن و همایش برگزار کردن و آمارهای آنچنانی دادن بسنده کرده‌ایم و این بی‌توجهی اکنون تبعات خودش را نشان داد و اگر تنها 20 درصد به منویات مقام معظم رهبری توجه می‌کردیم، امروز وضع مردم ما تا این حد بحرانی نبود.

کرمپور ادامه داد: به خوبی می‌بینیم که به طورمثال پزشک درد را تشخیص داده ولی ما نتوانسته‌ایم امکان خرید داروهای بیمار را برایش فراهم کنیم و اینگونه وضع بیماررا بدتر کرده‌ایم. اعتراض‌های مردم به خصوص درخصوص وضع معیشتی بسیار منطقی و قابل قبول است. دلیل اینکه این اعتراض‌ها به کف خیابان کشیده می‌شود به این دلیل است که مسئولین دور خودشان حصار کشیده‌اند و توجهی به مردم ندارند و مردم تاکنون بسیار متعهد و صبور به این نظام و انقلاب بوده‌اند اما تحمل آنها هم حدی دارد و فشارهای اقتصادی با بی‌توجهی مسئولان، به مردم بسیار زیاد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار