کد خبر: ۵۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
رویترز اعلام کرد:
در حالیکه افزایش تولید نفت آمریکا رشد 10 درصدی قیمت نفت از ماه دسامبر به این طرف را تضعیف کرده است، قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود و از بالاترین رقم های تجربه شده از سال 2015 تاکنون فاصله گرفت.
کاهش قیمت طلای سیاه در بازار جهانی
قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود و از بالاترین رقم های تجربه شده از سال ۲۰۱۵ تاکنون فاصله گرفت.
به گزارش رویترز؛ در حالیکه افزایش تولید نفت آمریکا رشد 10 درصدی قیمت نفت از ماه دسامبر به این طرف را تضعیف کرده است، قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود و از بالاترین رقم های تجربه شده از سال 2015 تاکنون فاصله گرفت.
به گفته تجار؛ افزایش تولید نفت آمریکا و تضعیف تقاضا برای فرآورده های نفتی موجب افت قیمت ها شد.
جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در این باره گفت: بازار رشد تقاضای ناشی از تعطیلات سال نو را پشت سر گذاشته است. این با افزایش تولید نفت آمریکا نیز همزمان شده و موجب شده تا بخشی از رشد قیمت های اخیر نفت خنثی شود.
هرچند تقاضا برای نفت نسبت به یک سال قبل بیشتر است، اما حجم بالای ذخایر و برودت هوا در آمریکا ممکن است مانع از رشد تقاضا برای سوخت در قسمت حمل و نقل شود.
تجار گفتند: اعتراضات در ایران در طی روزهای گذشته موجب رشد قیمت ها شده بود. اما فروکش کردن اعتراضات در روز جمعه موجب برطرف شدن نگرانی بازار شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات دیروز با 57 سنت کاهش به 61 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در جلسه قبلی به رقم 62 دلار و 21 سنت رسیده بود که بالاترین رقم از می 2015 تاکنون بود.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مارس نیز در پایان معاملات دیروز با 45 سنت، معادل 0.7 درصد کاهش مواجه بود و به 67 دلار و 62 سنت رسید. قیمت نفت برنت در روز پنجشنبه به 68 دلار و 27 سنت رسید که بالاترین رقم از می 2015 تاکنون بود.
ریچارد هاستینگز تحلیلگر بازار نفت گفت: زمستان سخت آمریکا ممکن است بخشی از مصرف بنزین در این کشور را مختل کند و این به ضرر بازار نفت خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: