کد خبر: ۵۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
موسیقی بی حد و مرز را دوست دارم
تجارت آنلاین: عظیمی نژاد آهنگسازی را با مجموعه های تلویزیونی شروع کرد. حتما موسیقی مجموعه «پایتخت» را به خاطر دارید. علاوه بر «پایتخت» «خانه ما»، «او یک فرشته بود»، «آخرین گناه»، «پریدخت»، «روز حسرت»، و... در کارنامه این موزیسین به چشم می خورد.
ناگفته های آریا عظیمی نژاد از وضعیت موسیقی امروز
صبا شادور: سال ها پیش با آریا عظیمی نژاد قراری برای مصاحبه گذاشتیم و برای قرارمان به کارگاه موسیقی این هنرمند رفتیم تا از نزدیک از روند کارهای او با خبر شویم.  کارگاهی که حالا هیچ خبری از‌آن نیست و آهنگساز مجموعه ها و فیلم ها، تنها در این روزها دغدغه ساخت موسیقی «پایتخت5» را دارد. همین موضوع بهانه ای شد تا با او در این روزهایی که سی و سومین جشنواره موسیقی هم برگزار می شود،  به صحبت بپردازیم.
عظیمی نژاد آهنگسازی را با مجموعه های تلویزیونی شروع کرد. مجموعه هایی که علاوه بر ساختار و مضمون حالا به لحاظ ساخت موسیقی هم مورد توجه عموم مردم قرار گرفته بود. حتما موسیقی مجموعه «پایتخت» را به خاطر دارید که عظیمی نژاد آن را  ساخته است. علاوه بر «پایتخت» موسیقی مجموعه هایی چون «خانه ما»، «او یک فرشته بود»، «آخرین گناه»، «پریدخت»، «روز حسرت»، «جراحت» و «دودکش» و... در کارنامه این موزیسین به چشم می خورد.
عظیمی‌نژاد در سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوّم در جشنوارهٔ موسیقی بریتانیا را در رشتهٔ موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تکنوازی سه‌تار به‌دست‌آورد.
آریا عظیمی نژاد درباره کارگاهی که سال ها پیش تاسیس کرده بود و خیلی زود به تعطیلی آن منجر شد، گفت:شرایط به گونه ای شد که دیگر نتوانستم کارگاه را دایر کنم. به همین دلیل مجبور شدم تا کارگاه را تعطیل کنم. البته فرصت بیشتری برای ساخت موسیقی پیدا کردم. جهان موسیقی امروز با ورود فضاهای مجازی به شکلی پیش می رود که تمام امکانات در اختیار جوان ها و کسانی که جویای موسیقی هستند، قرار می گیرد.
این موزیسین کشورمان که این ورزها مشغول ساخت «پایتخت 5» است، بیان کرد:  از همان ابتدا و با مشورت کارگردان مجموعه «پایتخت» تصمیم بر‌آن شد تا گرایش های مختلفی که به موسیقی دارم را در فضایی  که با مجموعه همخوانی داشته باشد، تلفیق کنم.
گاهی برای ایجاد چنین فضاهایی به جنوب کشور سفرمی کردم و گاهی هم با توجه به مضمون «پایتخت ها» ریتمی تازه به ذهنم می رسید. در واقع موسیقی «پایتخت» بر اساس خط داستان آن از شمال به جنوب و حالا که داستان «پایتخت 5 » به خارج از کشور رسیده، سفری به ترکیه داشتم. به هرحال در این زمینه به ترکیبی تازه از موسیقی دست یافته ام که برای خود من هم لذت بخش است. البته گوش بیننده با موسیقی نواحی شهرهای مختلف و نیز ساز های متنوع آشنا خواهد شد.
این آهنگساز با توجه به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد:جشنواره موسیقی در ایران در کنار دیگر جشنواره ها لازم است اما آنچه ما هنرمندان از جشنواره ها انتظار داریم، اصولا عملی نمی شود. به همین دلیل این گونه جشنواره ها خیلی مورد علاقه من نیست. اغلب جشنواره های ما فضای خاصی دارند که شاید برای من هنرمند هیچ گونه جذابتی نداشته باشد. من این موضوع را بارها در مصاحبه هایم گفته ام که موسیقی هنری درونی است که باید خلق شود و به گوش همه برسد. پس موسیقی فراتر از جشنواره هایی است که در این زمینه برگزار می شود. موسیقی را بدون حد و مرز دوست دارم و برای آن تلاش می کنم.
عظیمی نژاد درباره موسیقی مجموعه های تلویزیونی بیان کرد: در این سال ها علاوه بر اینکه مجموعه های تلویزیونی پخش می شوند، موسیقی آن ها بیشتراز گذشته به چشم می آید. در واقع  تلفیق خوانندگان و موسیقی مجموعه ها باعث شده تا سلیقه مردم عوض شود. به نظرم موسیقی نیاز داشت تا روح دوباره ای بگیرد. شاید طعم های جدید همراه با اتفاق های نویی چون کنسرت از جوانان با استعداد، حال موسیقی ما را خوب کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار