کد خبر: ۶۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعي و توجه به تامين مالي هزينه هاي ادامه تحصيل دانشجويان، ۳۲۰ ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ درصد به دانشجويان پرداخت مي کند.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر مرتضی اکبری مديرعامل بانک قرض الحسنه مهرايران با هدف كمك به وضع تحصيلي و رفاهي دانشجويان بااستعداد و كم بضاعت در جهت برنامه هاي ترسيم شده در قانون اساسي و خودكفايي آموزش عالي كشور با ذوالفقار يزدان مهر، مشاور وزير و رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم تحقيقات و فناوري تفاهمنامه همكاري امضاء كرد.
دکتر اکبری در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد بیان داشت: در اين قرارداد، بانک قرض الحسنه مهرايران هر سال و در طول مدت اين همكاري از محل منابع خود و معادل دو برابر مبلغ سپرده ي صندوق رفاه دانشجويان به ميزان ۸۰۰ ميليارد ريال اعتبار براي سال اول، نسبت به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به دانشجويان معرفي شده اقدام مي كند.
وی افزود: مدت این تفاهمنامه ۴ سال است که طی آن بیش از ۳۲۰۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد ۳ درصد به دانشجويان داراي شرايط پرداخت مي شود که در صورت رضايت صندوق رفاه و استقبال دانشجويان، مبلغ و مدت همکاري قابل تمديد خواهد بود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: میزان تسهيلات اعطايي به هر دانشجو در هر مقطع تحصيلي معرفي شده حداکثر طي ۸ مرحله به تشخيص و معرفي صندوق خواهد بود و مبلغ تسهيلات اعطايي از محل منابع بانک قرض الحسنه مهرايران به هر يك از اشخاص معرفي شده، متناسب با مقطع تحصيلي و حداكثر ۲۰۰ ميليون ريال مي باشد.
در ادامه، دکتر یزدان مهر از افزایش وام های دانشجویي در سال جاري خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم در مجموع ۲۱ نوع وام دارد که به دانشجويان مستعد و کم بضاعت پرداخت مي کند.
وی ادامه داد: در سال های اخیر تلاش کرده ایم تا در صندوق رفاه دانشجويان، ارتقاء خدمات رساني توام با کرامت انساني با دانشجويان داشته باشيم.
مشاور وزیر و رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقيقات و فناوري با بيان اينکه ۸۰ درصد دانشجويان شهريه پرداخت مي کنند و در صف دريافت شهريه هاي متفرقه قرار دارند، گفت: در پرداخت وام شهريه با توجه به ميزان منابع دچار مشکل هستيم و بر اساس اين تفاهم نامه، وام به دانشجويان مراکز غيرانتفاعي ، آزاد اسلامي و علمي كاربردي تعلق مي گيرد .
یزدان مهر اظهار داشت: دانشجویان در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسي ارشد و دکتري از ابتداي ترم آينده مي توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه وزارت علوم تحقيقات و فناوري از اين وام استفاده كنند .
نام:
ایمیل:
* نظر: