کد خبر: ۶۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
نفت معاملات هفته را با رشد قیمت‌ آغاز کرد
در شرایطی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازارها را به سوی کمبود عرضه سوق می‌دهد، قیمت‌ها افزایش یافت، هرچند نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی جهان رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
نگرانی بازارهای جهانی از تحریم های ایران
در شرایطی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازارها را به سوی کمبود عرضه سوق می‌دهد، قیمت‌ها افزایش یافت، هرچند نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی جهان رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
به گزارش رویترز، روز دوشنبه، در شرایطی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بازارها را به سوی کمبود عرضه سوق می‌دهد، قیمت‌ها افزایش یافت، هرچند نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی جهان به علت تنش‌های تجاری، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
در معاملات امروز، تا ساعت ۸:۲۴ به قت تهران، هر بشکه نفت برنت با ۷ سنت افزایش در قیمت ۷۲.۸۸ دلار خرید و فورش شد.
قیمت نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۱۶ سنت افزایش به هر بشکه ۶۷.۷۹ دلار رسید.
ایالات‌متحده تحریم‌های جدیدی را بر علیه اقتصاد ایران وضع کرده است و از ماه نوامبر بخش نفت ایران مورد هدف دور جدیدی از تحریم‌ها قرار خواهد گرفت.
ای‌ان‌زی بانک در یادداشتی در روز دوشنبه نوشت: با بازگشت تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران تمام چشم‌ها منتظر دیدن میزان تاثیر این تحریم‌ها بر صادرات نفت خام این کشور خواهد بود.
این بانک در ادامه می‌نویسد: حفظ سطح عرضه جهانی ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد. البته آمریکا همچنان تولید خود را افزایش می‌دهد و طبق داده‌های اخیر، فعالیت‌های حفاری این کشور به رشد خود ادامه داده‌اند.
طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، در هفته اخیر شرکت‌های حفاری آمریکا با اضافه کردن ۱۰ چاه، تعداد چاه‌های نفتی فعال این کشور را به ۸۶۹ حلقه افزایش داده‌اند.
اما با بالا گرفتن تنش‌های تجاری و تقویت قیمت دلار و در نتیجه افت تقاضای چین و اقتصادهای در حال ظهور و بالا رفتن هزینه‌های تامین مالی شرکت‌ها، بر قیمت‌های نفت فشار رو به پایینی وارد می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: