کد خبر: ۶۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
جنگ آبی ها و سرخ ها بر سر صدرنشینی
هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر می‌تواند با یک اتفاق مهم برای استقلال همراه باشد. شاگردان وینفرد شفر اگر بتوانند برابر تیم جنوبی پارس به برتری برسند پس از دو سال صدرنشین خواهند شد.
طلسم دو ساله استقلال در لیگ برتر می شکند؟

هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر می‌تواند با یک اتفاق مهم برای استقلال همراه باشد. شاگردان وینفرد شفر اگر بتوانند برابر تیم جنوبی پارس به برتری برسند پس از دو سال صدرنشین خواهند شد.

به گزارش مهر، هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر امشب با برگزاری چهار بازی آغاز می‌شود که در حساس ترین بازی امشب استقلال تهران در جم به مصاف پارس جنوبی می‌رود. در دیگر دیدارهای امشب سپیدرود میزبان پدیده است، پیکان در خانه از گسترش فولاد پذیرایی می‌کند و نساجی میهمان فولاد خوزستان است.

* سپیدرود - پدیده
پدیده با ۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و سپیدرود با تنها یک امتیاز آخرین تیم جدول می باشد. دو تیم در حالی به مصاف هم می روند که سپیدرود روزهای خوبی را در لیگ برتر سپری نمی‌کند. 

شاگردان گلمحمدی تنها در روز اول مسابقات مغلوب پرسپولیس شدند اما دو بازی بعدی را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا آغاز خوبی در این فصل داشته باشند. حال این تیم در رشت باید به مصاف سپیدرود بحران زده‌ای برود که با پدیده بلاتکیفی نیمکت هم مواجه است. 

پدیده می‌تواند در صورت پیروزی در این بازی بدون هیچ قید و شرطی به صدر جدول صعود کرده و شب دوم این مسابقات انتظار بازی‌های دیگر را بکشد. سپیدرودی‌ها هم می‌خواهند با کسب امتیازات لازم از این بازی خانگی بر بحران خود پایان داده و از قعر جدول جدا شوند.

* پیکان - گسترش 
پیکان هم با جلالی شروع خوبی در لیگ برتر داشت و با ۵ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد. پیکانی‌ها گرچه بازی‌های سختی را در هفته‌های اول پشت سر گذاشتند اما امتیازات خوبی از ۳ هفته اول گرفتند. گسترش هفته گذشته در خانه مقابل سپیدرود بحران زده متوقف شد تا تنها امتیاز سپیدرود در این فصل به دست آمده باشد. 

مهمترین موضوعی که گسترشی‌ها با آن مواجه هستند تغییر نام شان است. شاید این آخرین باری باشد که گسترش با این نام در لیگ به میدان می رود و احتمال این که از هفته آینده رسما نام آنها به ماشین سازی تغییر کند وجود دارد.

پیکانی‌ها می‌توانند در صورت رقم خوردن یکسری نتایج در پایان بازی امشب شان صدرنشین یک شبه لیگ برتر هم باشند که قطعا این می تواند اتفاق مهمی برای آنها باشد.

* فولاد - نساجی
سرخ پوشان شمالی و جنوبی در هفته چهارم دیدار حساسی را مقابل هم برگزار می‌کنند. نساجی هنوز طعم پیروزی در لیگ برتر را نچشیده و به نظر نمی رسد برای کسب نخستین پیروزی لیگ برتری‌اش کار راحتی در اهواز داشته باشد. اما این موضوع از عطش شاگردان جواد نکونام برای به دست آوردن نخستین پیروزی تاریخ شان در لیگ برتر نمی‌کاهد. 

بیشترین امیدهای جواد نکونام برای گل زنی در اهواز به ساقهای محمد عباس زاده مهاجم نخست و کاپیتان سرخ پوشان قائمشهری است.حسن بیت سعید هم خطرناک ترین مهاجم تیم فولاد است که امیدهای سیروس پورموسوی برای باز کردن دروازه تیم میهمان بیشتر به ساقهای این بازیکن است.

* پارس جنوبی جم - استقلال
این بازی را می‌توان حساس ترین بازی شب اول رقابتهای هفته چهارم دانست. استقلالی‌ها بعد از یک پیروزی روحیه بخش مقابل تراکتورسازی که انتظارات را هم از این تیم تا حد زیادی بالا برده به مصاف پارس جنوبی می روند. شوکی که در این هفته به آبی پوشان وارد شد اعمال محرومیت یک ماهه برای دو بازیکن جوان این تیم از سوی کمیته اخلاق بود.

استقلال می تواند در صورت پیروزی در این بازی، شکست پدیده در رشت  و توقف پیکان مقابل گسترش به صدرنشین یک شبه این مسابقات تبدیل شود که این می‌تواند یک اتفاق مهم برای آبی‌ها باشد. در صورتی که این اتفاق بیفتد و آبیها به صدر جدول صعود کنند، این  اتفاق بعد از بیشتر از دو سال برای آنها افتاده است.

احتمال این که شفر در این بازی نسبت به دیدار قبلی اش تغییراتی اعمال کند وجود دارد. بازگشت محمد دانشگر که دیدار قبلی تیمش را به دلیل محرومیت از دست داده بود به ترکیب اصلی وجود دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که مارکوس نیومایر جانشین فرشی باقری در ترکیب ثابت آبی پوشان باشد. 

الحاجی گرو مهاجم تازه به خدمت گرفته آبی ها نیز از شانس قابل ملاحظه ای برای حضور در ترکیب اصلی برخوردار است. 

برنامه بازیهای هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

* پارس جنوبی جم- استقلال تهران- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه:  تختی جم بوشهر
داوران:
 حسین زرگر – آرمان اسعدی – علی دودانگه – امیر عرب براقی ناظر: محمود رفیعی

* ‌پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه:  شهداء شهر قدس تهران
داوران:
 علی بای کمکها: محمدرضا منصوری – مهدی شفیعی – کمیل غلامی ناظر:مسعود مرادی

* ‌سپیدرود رشت- پدیده مشهد- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه:  سردار جنگل رشت
داوران: 
علیرضا فغانی کمکها: محمدرضا مدیر روستا – مهرداد نجفی – رضا کرمانشاهی ناظر:ابراهیم میرزابیگی

*‌ فولاد خوزستان- نساجی مازندران- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه:  غدیر ‌ اهواز
داوران:
 موعود بنیادی فر کمکها: جلیل شعرانی – علی احمدی – روح الله شریفی ناظر:سعید بطحایی

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷‌

* تراکتورسازی تبریز- سایپا تهران- ساعت : ‌۱۹:۴۵‌ ورزشگاه:  یادگار امام تبریز
داوران: 
محمدحسین زاهدی فر کمکها: مهدی عالیقدر – هادی طوسی – شاهو اصلانی ناظر:حسین نجاتی

* ‌ذوب‌آهن اصفهان- فولاد مبارکه ‌- ساعت : ‌۲۰:۱۵ ‌ ورزشگاه:  فولاد شهر فولاد شهر اصفهان
داوران:
 وحید کاظمی کمکها: حسن یوسفی – قهرمان نجفی – جواد محمدی ناظر: اسماعیل صفیری

* ‌صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه:  تختی آبادان
داوران: 
علی میرغفاری کمکها: رضا سخندان – محمد عطایی – پیمان فرخی مهر ناظر: عبودسنگاشکن

‌* پرسپولیس تهران- نفت مسجدسلیمان- ساعت : ‌۲۰:۳۰ ‌ ورزشگاه:  آزادی تهران
‌داور:
 پیام حیدری کمکها: رحیم شاهین – محسن سلطانی – سعید رحیمی مقدم ناظر: محمدرضا فلاح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار