کد خبر: ۶۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
رئیس ستاد اجرایی فرمان‌ امام(ره) مطرح کرد
دستاورد سفر یک روزه رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان فارس افتتاح 2 طرح توانمندسازی اقتصادی اقتصادی و اشتغال‌زایی، امضای تفاهم نامه توانمندسازی اقتصادی و زیربنایی به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد ریال با استاندار فارس ، آغاز عملیات اجرایی ساخت 20 مدرسه برکت است و هبه‌ی اراضی مسکونی به عنوان هدیه‌ی مقام معظم رهبری به 200 خانوار شهرستان سعادت‌شهر است.
مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود با تأکید بر اینکه عمده فعالیت این ستاد در حوزه‌ ایجاد کسب و کار، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق کم‌تر برخوردار است، گفت: یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی ما علاوه بر حمایت از کارآفرینان در طرح‌های اقتصادی بنگاه‌محور، فعالیت‌های اجتماع‌محور است که در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور اجرایی شده و تا پایان سال 10 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد. 
مخبر یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را طرح‌های توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور ذکر کرد و ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در طرح‌های تولیدی 31 استان در حال انجام است و این پروژه‌ها در نهایت به خود مردم واگذار خواهد شد. 
وی راهبرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را واگذاری امور به خود مردم عنوان کرد و افزود: بنابر توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، مردمی کردن اقتصاد در دستورکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است. 
در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» در اجراي سیاست‌های اقتصاد مقاومتي، تولید و اشتغال و پی‌گیری اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌ی محروميت‌زدايي، توانمندسازي اقتصادي و توسعه‌ی عدالت اجتماعی، در سفرامروز رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس، بین این ستاد و استانداری فارس تفاهم‌نامه‌ی¬ همکاری امضا شد. 
همچنین دو طرح‌ توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شامل پروژه‌های لبن دوش دامک در شهرستان کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو واقع در شهرک صنعتی شیراز با حضور استاندار و نماینده‌ی ولی فقیه در استان افتتاح شد.   
براساس تفاهم‌نامه¬‌ای که در جریان سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استاندار فارس به امضا رسید، ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی تا مبلغ 3500 میلیارد ریال در استان مشارکت خواهد کرد. این اقدام، شامل طرح‌هاي توانمندسازي اقتصادي با رویکرد تولید و اشتغال با اعتباری معادل 2850 میلیارد ریال و اجرا و تکمیل طرح‌هاي عمرانی، زيربنايي، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در استان فارس با مجموع اعتباری معادل 460 میلیارد ریال است. در این تفاهم‌نامه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین اجرا و تکمیل ده‌ها طرح‌ عمرانی، زيربنايي، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی در شهرستان کازرون را با مجموع اعتباری معادل 190 میلیارد ریال بر عهده می‌گیرد.  
شایان ذکر است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 127 طرح شامل 7 طرح در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی، 114 پروژه‌ در زمینه‌ی امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و بهداشت و درمان، از جمله احداث بیمارستان 120 تخت‌خوابی شهرستان نی‌ریز و 4 پروژه‌ی سرمایه‌گذاری گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر را با حجم سرمایه‌گذاری 26 هزار و 654 میلیارد ریال در استان فارس به اجرا درآورده و یا در دست اقدام است.
نام:
ایمیل:
* نظر: