کد خبر: ۶۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
دکتر محمد مخبر از ارسال ۱۵۰ هزار بسته و کیف لوازم التحریر به مناطق محروم کشور به ارزش ریالی ۷میلیاردتومان خبر داد که از این تعداد 125 هزا بسته آن از سوی ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان هدیه رهبری و 25هزار بسته توسط کمکهای مردمی تامین شده است.
هدیه رهبری به دانش آموزان مناطق محروم کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم پویش ملی مشق احسان، گفت: نام حسین (ع) تکان‌دهنده تمام قلب‌هاست و نباید فکر کنیم پس از حادثه عاشورا این نام ایجاد شده بلکه از زمان خلقت آدم این نام بوده است. 
مخبر با اشاره به برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: به دستور رهبری اقدامات خیرخواهانه در این ستاد اجرا می‌شود و ما موظفیم تا تمام امکانات ستاد را در اختیار محرومان قرار دهیم و خیلی صریح اعلام شده که اموال ما متعلق به محرومان است. 
وی  افزود: ‌طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در بحث اشتغال‌زایی با مکانیزم‌های مختلف در حال وقوع است به طوریکه 400 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم ایجاد شده که بخش اعظمی از آن محقق شده است. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به برخی اقدامات گسترده  در راستای ارائه خدمت به محرومین اظهارداشت:  در طرح‌های مختلف ستاد تاکنون 1500 مدرسه، 1400 مسجد و مرکز فرهنگی، 25 هزار پروژه زیربنایی از جمله خانه‌ی بهداشت و 2400 تخت بیمارستانی در دست اقدام است که تعداد زیادی از آن در قالب 8 بیمارستان در مراکز محروم تحویل داده شده است و همچنین به 60هزار نفر نیز در مناطق محروم و کم برخوردار وام قرض‌الحسنه اعطا شده و 500 هزار نفر از جامعه هدف در این مناطق بیمه شده‌اند. در زمینه درمان ناباروری نیز 9 هزار زوج نابارور شناسایی شده و 3 هزار نفر از آنها تحت درمان قرار گرفته‌اند و شاید اکنون پانصد کودک به دنیا آمده و یا در حال به دنیا آمدن باشند. 
مخبر با اشاره به اینکه امروز نقطه تحول جدیدی رخ داده، گفت: تمام اقداماتی که در ستاد انجام می‌شود در جهت خدمت به محرومان است و اقدامات اقتصادی به این سمت رفته و به محض مستقل شدن نیازمندان در چارچوب اقتصاد مقاومتی فعالیت‌ها و شغل‌های ایجاد‌شده به مردم واگذار می‌شود. 
وی با بیان اینکه انقلاب با سه مشخصه اتکاء به مردم، دین و رهبری سرپا مانده است، اظهار داشت: در جنگ هم کارها اگر مردمی نمی‌شد توفیقی نداشتیم، امروز نیز بحث و قیاس‌های غیرمنصفانه‌ای می‌شود که وضع موجود را با پیش از انقلاب مقایسه می کنند، این مقایسه از روی ناآگاهی،‌کم‌کاری ما و دشمنی دشمنان‌ ما است. تنها دوره‌ای که در آن جنگ رخ داده و تکه‌ای از کشور جدا نشده، دوران دفاع مقدس بوده است. 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: در سال 56 بر اساس آمار بانک جهانی 30 میلیون نفر جمعیت ایران بوده که 6 میلیون بشکه نفت تولید و 5 میلیون بشکه نفت صادر می‌شده است و جمعیت زیر خط فقر 14.5 میلیون نفر بوده که برابر با 46 درصد است اما اکنون 85 میلیون نفر جمعیت داریم، 1.5 میلیون بشکه نفت می‌فروشیم. 
مخبر ادامه  داد:‌  در منطقه هیچ قدرتی نمی‌تواند بدون نظر و قدرت ایرانی تصمیم بگیرد، این اقتدار جز با اتکا به دین، مردم و رهبری بدست نمی‌آمد. 
وی  با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده در کشور گفت:‌ اصل مشکل به این دلیل است که اقتصاد در دست مردم نیست که اگر باشد به راحتی آن را برطرف می‌کنند، ما اکنون 350 شرکت با مردم راه‌ انداخته‌ایم و مردم خودشان صاحبان سرمایه هستند، تجهیزات می‌آورند؛ تولید خوبی دارند و مدیریت و خلاقیت مناسب هم دارند پس چرا اقتصاد را به دستشان ندهیم و چرا برخی‌ها از اقتصاد دل نمی‌کنند؟ 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت:‌این نغمه یأس که توسط ضدانقلاب گاهی دمیده می‌شود درست نیست،‌نفت و گاز کافی داریم، 2700 کیلومتر دریا داریم که این منابع مشکلات را حل می‌کند. در صنایع و کشاورزی هم حرف‌های زیادی داریم و اگر همان کارهایی که در دوران انقلاب و جنگ کردیم را انجام دهیم در عرصه اقتصاد موفق خواهیم بود، این اتفاقات گذر کوتاهی است که باید انسجام داشته باشیم، امروز روز انتقام و تضعیف یکدیگر نیست و اگر کسی راهی به جز انقلاب را در پیش گیرد به مردم خیانت کرده است. 
مخبر با اشاره به راه‌اندازی بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: این بنیاد برای انجام واکنش سریع ستاد به اتفاقات کشور است، همه اقدامات در بنیاد با استفاده از خیریه‌ها انجام می‌گیرد،‌ ما به کمک خیرین می‌آییم و کمک آنها را توسعه جغرافیایی می‌دهیم و تمام تکیه بر نیروهای جهادی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: