کد خبر: ۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
اصلاح ترکیب پرتفوی، چرخش سهم درمان، تمرکز بر فروش بیمه‌نامه‌های خرد و پیاده‌سازی نرم‌افزار جامع بیمه‌گری تاکتیک‌هائی است که اجرا و پیاده‌سازی آن نیازمند جسارت و تداوم فعالیت‌های مدیران یک شرکت بیمه است.


بیژن صادق، مدیرعامل بیمه دانا، سال گذشته اصلاح ترکیب پرتفوی و تمرکز بر بیمه‌نامه‌های خرد را از اهداف شرکت متبوعش برشمرد و تدوین برنامه‌های منسجم برای تحقق این هدف را ضروری دانست.

بررسی آمار عملکرد بیمه دانا نشان می‌دهد این شرکت بیمه‌ای در راستای اصلاح ترکیب پرتفوی و متعادل‌سازی سهم بیمه‌نامه درمان توانسته تا حدودی زیادی موفق عمل کند.

تا جائی که صادق در هفته گذشته و در جمع مدیران بیمه دانا با اشاره به متعادل شدن سهم رشته‌های اموال و اشخاص در ترکیب پرتفوی شرکت از کنترل سهم بیمه‌های درمان تکمیلی خبر داده و عنوان کرد که جذب پرتفوهای سودده از برنامه‌های پیش‌بینی شده شرکت بوده که خوشبختانه این مهم طی پنج ماهه اخیر محقق شده است.

 

تاکتیک اصلاح پرتفوی
بر اساس این گزارش بدون شک اصلاح ترکیب پرتفوی برای شرکت بیمه‌ای که با برند بیمه‌نامه درمان آغاز بکار کرده بدون تدوین نقشه راه و برنامه منسجم و یکپارچگی میان مدیران امکان‌پذیر نیست چرا که جدا شدن یکباره از پرتفوئی که در شرکت سهم 40 درصدی دارد و جامعه بیمه‌گذاران نیز آن را با پرتفوی درمان می‌شناسند نه تنها یکباره امکان‌پذیر نیست بلکه مستلزم حرکت هوشمندانه و فرایند گام به گام است.

به نظر می‌رسد، بیژن صادق، مدیرعامل بیمه دانا ضرورت تمرکز بر حرکت تدریجی با اتکاء به برنامه‌ریزی مدون را به خوبی دریافته و توانسته با ایجاد یکپارچگی میان واحدهای مختلف بیمه دانا گام به گام بدین هدف نائل آید.

در این راستا باختری ، مدیر بیمه‌نامه‌های اتومبیل بیمه دانا می‌گوید: نکته بارز قابل اشاره تغییر در رویکرد بیمه دانا از بیمه درمان به سایر رشته‌هاست لیکن شرکتی که سال‌هاست ماهیت درمانی را پیش گرفته حال که سیاست خود را تغییر داده و تمرکزش را بر رشته‌های دیگری مانند خودرو، کشتی، هواپیما و آتش سوزی قرار می‌دهد تحقق این هدف صرفا با نوشتن و ارسال بخشنامه امکان‌پذیر نیست. این سیاست اولا به وضوح نزد شبکه فروش و تمام شعب باید تبیین ‌شود، کما اینکه در جلسات و همایش‌ها مطرح شده است، اما در عمل هم این اتفاق نیاز به پیش‌شرط‌هایی دارد که ان‌شاءالله در سال 97 صورت پذیرد. به عنوان یک نمونه چارت فعلی شرکت در این حوزه از 20 سال پیش تاکنون تغییر خاصی نداشته است و اگر قرار است تحقق سیاست‌ها اساسی رخ دهد انتظار می‌رود این چارت متناسب با آن تغییر کند. این مساله به تناسب حجم پرتفویی که افزوده می‌شود و نظارتی که باید بر خسارت این حوزه وجود داشته باشد و اقدامات گسترده‌ای که کل شعب و شبکه فروش را در بر می‌گیرد در هم ساختار سازمانی نیاز به انجام اصلاحات و حتی تغییر در رویه‌هایی دارد که همگی بیانگر اراده ارکان شرکت برای تحقق این هدف می‌باشد.

باختری در این خصوص تاکید می‌کند  که شرکت در نظر دارد در بحث فروش بیمه‌های خُرد به تمام رشته‌های سوددِه بپردازد، که شامل بیمه‌های آتش‌سوزی، باربری، مهندسی، مسئولیت و سایر رشته‌ها است که می‌توانند توسعه پیدا کنند. در زمینه بیمه درمان نیز به رویکرد کاهش پورتفو‌هایی که ضریب خسارت بالاتری دارند و جذب قراردادهای سودده توجه دارد.

تاکتیک پیاده‌سازی نرم افزار جامع بیمه‌گری
اما تاکتیک دیگر مدیرعامل بیمه دانا برای حضور اثرگذار و با کیفیت در بازار بیمه حرکت به سمت پیاده‌سازی نرم‌افزار جامع بیمه‌گری  است که چندی پیش رونمائی شد، در حالی که اغلب شرکت‌های بیمه بزرگ بازار همچنان از پیاده‌سازی یک نرم‌افزار مستقل در شرکت خود بازمانده‌اند و در نهایت وابسته به نرم‌افزارهای شرکت فناوران خبره هستند که به وضوح از خدمات این شرکت نیز احساس نارضایتی  می‌کنند اما مدیریت بیمه دانا در اقدامی هوشمندانه با اتکاء و اطمینان به بدنه آی تی شرکت، نرم‌افزار جامع بیمه‌گری را پیاده‌سازی کرد تا ضمن استقلال در حوزه آی تی، توانائی بیمه‌گران را در پیاده‌سازی سیستم‌های متمرکز و یکپارچه نمایش دهد.

 
تاکتیک کنترل تخلفات
طبق گزارش مدیریت بیمه دانا طی برنامه‌ریزی‌های ماهیانه و هفتگی کلیه شعب بازبینی و بازرسی می‌شود و کلیه داده‌ها به مدیرعامل ارجاع داده می‌شود و بین معاونت‌های استانی ارجاع داده می‌شود.

اما نقطه عطف بیمه دانا در کنترل تخلفات و تقلبات، استفاده از بسترهای نرم‌افزاری است به طوریکه طبق گزارشات موجود بیش از 770 حساب بانکی در بخش‌های مختلف از جمله شعب این شرکت وجود داشته که با پیاده‌سازی این نرم‌افزار بسیاری از آنها مسدود شده است و در واقع این نرم‌افزار  میان بخش مالی و فنی ارتباط بر قرار کرده است و از سودسازی برخی شعب جلوگیری به عمل آورده
نام:
ایمیل:
* نظر: