کد خبر: ۶۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:
رئیس سازمان بورس می‌گوید برای خرید نفت در بورس انرژی هیچ محدودیتی برای حضور خریداران وجود ندارد و همه می‌توانند در این معاملات نفت خام را خریداری کنند. وی می گوید سازمان بورس اطلاعات خریداران نفت را همچون اطلاعات سهامداران، افشا نمی کند.
اطلاعات خریداران نفت ایران محرمانه باقی می‌ماند


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایسنا، دکتر شاپور محمدی در نمایشگاه بورس کیش درباره مقدار سرمایه خارجی که در بازار سرمایه انجام شده گفت: خارجی‌ها ۲۲۰۰ میلیارد تومان در بازار سرمایه ما سرمایه‌گذاری کردند که نسبت به ابتدای سال ۲۱ درصد و نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد رشد داشته است، این موضوع نشان می‌دهد که علیرغم تبلیغ برخی از رسانه‌های غربی کشور ما در جذب سرمایه‌گذار خارجی موفق عمل کرده است.

دبیر شورایعالی بورس افزود: بازده بازار سرمایه ایران بازده مناسبی است، از ابتدای سال تاکنون ۹۵ درصد در بورس و ۹۲ درصد در فرابورس بازده داشته‌ایم.

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: بازار بدهی ما یک فرصت بسیار خوبی برای کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی است. برخی از سرمایه‌گذاران این کشور به ما اعلام کردند که حاضر به خرید اوراق بدهی دولتی از ما هستند امیدواریم که این نوع نمایشگاه‌ها باعث شود هم ایرانیان مقیم خارج و هم خارجی‌ها بتوانند به بازار سرمایه ایران بیایند.

دکتر محمدی در پاسخ به اینکه آیا ایرادی بر اطلاعیه عرضه نفت سبک در بورس وجود دارد و می‌تواند مشکلی ایجاد کند؟ گفت: این اطلاعیه عرضه به وسیله کارشناسان شرکت ملی نفت تهیه شده و بحث های مربوط به بازار سرمایه‌اش را همکاران ما در بورس انرژی و سپرده‌گذاری مرکزی طراحی کردند. اما در خصوص ویژگی‌های محموله نفتی آنها متخصص هستند و به نظر ما طراحی خوبی است و آن نفت ان‌شاالله مشتری های خود را خواهد داشت. حتما در اطلاعات عرضه بعدی متناسب با سلیقه خریداران اطلاعیه عرضه می تواند تغییر کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اطلاعات خریداران نفت خام از بورس انرژی تاکید کرد: از نظر سازمان بورس اطلاعات مشتریان تا لحظه آخر محرمانه است و اعلام نخواهد شد. ما اطلاعات کسانی که در تابلو معاملات برای خرید نفت خام رقابت می کنند را محرمانه حفظ خواهیم کرد یکی از وظایف اصلی بازار سرمایه حفظ اطلاعات مشتریان است. اطلاعات تمامی کسانی که در دنیا نفت را خریداری می کنند صیانت خواهد شد. این یک روال قانونی است و در مورد سهامداران هم این روال را حفظ کردیم.

دکتر محمدی در پاسخ به اینکه آیا رقبا برای خرید نفت خام از بورس اعلام حضور کرده‌اند؟ گفت: بله شرکت ملی نفت خودش از قبل مشتریانی را دارد، آن‌ها می‌توانند به این معاملات بیایند، علاوه بر این آن‌هایی که به قراردادهای مالی نفت علاقه مند باشند می‌توانند در این معاملات حضور داشته باشند. برای کسانی هم که جدیدا به بازار وارد شوند، هیچ محدودیتی وجود ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: