کد خبر: ۶۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
قیمت خودروهای داخلی کاهش می یابد
بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار خودرو به خاطر گستردگی پیش فروش ها و احتکار خودرو از سوی دلالان با افزایش عرضه نسبت به تقاضا در ماه های اینده مواجه می شود و این اتفاق منجر به کاهش قیمت ها و از بین رفتن اختلاف قیمت کارخانه و بازار خواهد شد.
بازار خودرو در ماه های آینده به کدام سمت می رود؟
صنعت خودرو ایران روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌ گذارد. از یکسو سایه تحریم های تحمیلی امریکا سبب شده است تا بسیاری از خودروسازهای دنیا برای فعالیت در بازار ایران با مشکل مواجه شده و از عواقب این کار بترسند. از سوی دیگر افزایش نرخ ارز و رشد لجام گسیخته هزینه ها قیمت نهایی تولید محصولات را بالاتر برده است.
در این شرایط نابسامان ورود گسترده دلالان به بازار و خرید خودرو به خاطر سیل نقدینگی سرگردان هم به واسطه گری و رشد بی رویه قیمت ها دامن زده تا دست خریداران واقعی از خودرو کوتاه شود. در این میان هر چند مسئولان تلاش کرده اند با اجرای طرحهای مختلفی از جمله محدودیت خرید و پیش فروش گسترده با این موج تورمی مبارزه کنند اما فضای اکنون به گونه ای است که سود حاشیه ای بازار و باداورده ناشی از اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار راه را برای فعالیت سودجویان هموار کرده است.
از آغاز امسال تاکنون، شرکت سایپا 270 هزار دستگاه خودرو و ایران خودرو در دونوبت 77 هزار و 100 دستگاه خودرو پیش فروش کرده است تا شاید بتوان از راه به متعادل سازی عرضه و تقاضا در بازار کمک کرد. این اقدام اگر چه به صورت کامل موفق نبوده اما خوشبختانه سبب ممانعت از افزایش قیمت خودرو و ثبات نرخ ها در بازار شده است و ان گونه که کارشناسان می گویند: قیمت خودرو در بازار اشباع شده و کشش افزایش بیشتر را ندارد.
هر چند در این میان هنوز سقف قیمت گذاری ها در اختیار دلالان و واسطه هاست و مردم نیز مطابق برآوردی که از ارزش پول دارند، به خرید یا فروش خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای اقدام می کنند.  این اتفاق در حالی رخ می دهد که بسیاری از کارشناسان معتقدند بازار خودرو به خاطر گستردگی پیش فروش ها و احتکار خودرو از سوی دلالان با افزایش عرضه نسبت به تقاضا در ماه های اینده مواجه می شود و این اتفاق منجر به کاهش قیمت ها و از بین رفتن اختلاف قیمت کارخانه و بازار خواهد شد.
به گفته فعالان بازار افزایش قیمت دلار یکی از این عوامل افزايش قيمت خودرو بود و در کنار آن با توجه به اینکه خودروسازان به دلایل مختلف از جمله افزایش هزینه تولید، عرضه را به بازار کم کرده بودند، قیمت خودرو افزایش یافت.
علاوه بر این متاسفانه در ماه های گذشته، اکثر خریدها از سوی دلالان انجام شد و خودروها را انبار کردند، اما اگر قیمت ها به روال عادی بازگردد دلالان خودروها را حتی با قیمت های پایین تر به بازار عرضه می کنند.
طلیعه این اتفاق هم ثبات قیمت خودرو در روزهای اخیر بوده که به نظر می رسد اغازی برای روند سقوط قیمت خودرو باشد.

*آخرین قیمت ها از بازار خودرو

گزارش امروز بازار خودرو حکایت از ثبات قیمت اکثر خودروهای داخلی دارد به نحوی که پراید ۱۱۱ با قیمت ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
در بازار امروز معاملات خرید و فروش خودرو پراید 111 با قیمت 35 میلیون و500 هزار تومان، پژو پارس با قیمت 66 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 68 میلیون  و 500 هزار تومان و سمندال‌ایکس با قیمت52 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود.
پژو207 اتوماتیک با قیمت106 میلیون تومان، پژو206 تیپ 2 با قیمت 59 میلیون تومان، پژو405 GLX با قیمت50 میلیون و 800 هزار تومان و پژو206 صندوق‌دار با قیمت 69 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

بازار خودرو در ماه های آینده به کدام سمت می رود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار