کد خبر: ۶۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
پلیس فتا تشریح کرد؛
بر اساس پرونده‌های واصله متهمان بدوا اقدام به تهیه روبات یا اپلیکیشن ارائه‌دهنده خدمات مختلفی از جمله افزایش فالوئر، دوست‌یاب، صیغه‌یاب، ردیاب، دوربین لخت کن و... کرده به نحوی که پس از نصب برنامه به منظور فعال‌سازی اپلیکیشن از کاربر درخواست واریز مبلغ اندکی (معمولا ۲۰ هزار ریال) و ارجاع به صفحه فیشینگ را می‌کند.
شیوه کلاهبرداری روبات‌های صیغه‌یاب

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: شهروندان مراقب روبات‌هایی که کاربر را به صفحات فیشینگ (جعلی) هدایت می‌کند، باشند.
سرهنگ تورج کاظمی افزود: بر اساس پرونده‌های واصله متهمان بدوا اقدام به تهیه روبات یا اپلیکیشن ارائه‌دهنده خدمات مختلفی از جمله افزایش فالوئر، دوست‌یاب، صیغه‌یاب، ردیاب، دوربین لخت کن و... کرده به نحوی که پس از نصب برنامه به منظور فعال‌سازی اپلیکیشن از کاربر درخواست واریز مبلغ اندکی (معمولا ۲۰ هزار ریال) و ارجاع به صفحه فیشینگ را می‌کند.
وی ادامه داد: این روبات‌های راه‌اندازی شده عمدتا ارجاع به درگاه وجود نداشته و مستقیما اطلاعات و رمز کارت طی چند مرحله از کاربر اخذ شده و در تمامی موارد پیغام (صوری عدم ارتباط با بانک) یا تراکنش ناموفق نشان داده می‌شود. همچنین در بسیاری از موارد، مجرمان اقدام به تبلیغ روبات یا اپلیکیشن‌های جعلی در کانال‌های پر بازدید شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام و اینستاگرام، (با چند صد هزار اعضا) کرده و به این ترتیب برنامه مورد نظر در معرض دید و دسترس تعداد بسیار زیادی از کاربران نرم‌افزارهای اجتماعی هدف قرار می‌گیرد.
رئیس پلیس فتا تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و افزایش چشمگیر این قبیل اپلیکیشن‌ها، به‌منظور ارتقای سطح عمومی و آگاهی کاربران و نیز پیشگیری از جرائم این حوزه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی و شبکه اجتماعی داخلی و خبرگزاری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار