کد خبر: ۶۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
حسن پور بیگلری:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ابراز خوشنودی از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت: برگزاری این چنین نمایشگاه ها قطعا در رشد و شکوفایی اقتصادی بسیار موثر است، ضمن آنکه موضوع صادرات باید به یک فرهنگ در کشورتبدیل شود.
توانمندی های صادراتی کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شودشهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ستاد خبری ایران اکسپو2018 با بیان اینکه یکی از راههای نجات کشورموضوع تولید  و اشتغال و بحث صادرات است گفت: خوشبختانه با فعالیت هایی که صورت گرفته توانستیم قوانینی را برای تسهیل این امر تدوین کنیم تا بتوانیم صنعت صارات کشور را به بالاترین میزان رشد برسانیم.  
وی اذعان کرد: برگزاری این چنین نمایشگاه ها قطعا در رشد و شکوفایی اقتصادی بسیار موثر است، ضمن آنکه موضوع صادرات باید به یک فرهنگ در کشورتبدیل شود؛ زیرا توجه به این مقوله همان حمایت از کالای ایرانی است.  
نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس با تاکید بر اینکه تمامی مجموعه های کشور مانند گمرک ،وزارت اقتصاد و وزارت امور خارجه باید در خدمت صادرات باشند وصادر کننده را به صورت جدی  موردحمایت قراد بدهند از سویی مجلس نیز در خصوص قانونگذاری ها در بخش صادرات سنگ تمام گذاشته و بیش از هزار میلیارد جوایز صادراتی مصوب کرده است.  
حسن پور بیگلری در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت در این بخش عنوان کرد: دولت در این حوزه باید در خط مقدم حمایت از تولیدکنندگان و ارائه خدمات به صادر کنندگان باشد اما متاسفانه دولتی که موظف به اجرای قوانین است حتی ریالی از بودجه مصوب مجلس در بخش جوایز صادراتی را هزینه و یا اعمال نکرده است.  
وی ادامه برگزاری چنین نمایشگاهی را یکی از مهمترین بستر ها برای ارتقا و تقویت و معرفی پتانسیل ها و محصولات جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ما در جریان سازی و معرفی چنین نمایشگاه هایی نباید تنها در زمانهای نامعین و ناپیوسته معطوف شویم چرا که این رویداد برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر به طور منظم برگزار شود تا هرچه بهتر صنعت تولید بالقوه ایران به جهان معرفی شود.  
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور اعمال تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی توجه به حمایت های اساسی از محصولات و تولیدات داخلی بیش از پیش باید مورد توجه واقع شود و امیدواریم تا تمام دستگاههای اجرایی بویژه دولت اهتمام ویژه تری در این مقوله صورت دهند.  
 

نام:
ایمیل:
* نظر: