کد خبر: ۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رئیس بانک توسعه صادرات اردبیل خبرداد:
رییس شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: تسهیلات پرداختی به مشتریان در ۸ ماه سال ۹۷ به رقمی بالغ بر ۲۶۴ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه از رشـد ۸۱ درصدی برخـوردار بـوده است

نعمت فتحی در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز در تشریح عملکرد این شعبه از بانک توسعه صادرات ایران، طی 8 ماه گذشته از سال جاری گفت: کل مبلغ تسهیلات پرداختی شعبه در سال 1396 مبلغی معادل 214 میلیارد ریال و مانده تسهیلات در پایان سال مالی 96 معادل 184 میلیارد ریال بوده است.
وی خاطر نشان کرد: تسهیلات اعطایی در مدت 8 ماهه سال جاری غالبا بصورت تسهیلات سرمایه در گردش در قالب عقود فـروش اقساطی، مشــارکت مدنی ، سلف در بخش های مختلف اقتصادی از جمله صنعت و معدن ، کشاورزی ، بازرگانی و خدماتی را شامل می شود.
رئیس بانک توسعه صادرات اردبیل بیان داشت: حجم منابع جذب شده شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات طی هشت ماه گذشته به بیش از 171 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد سه برابری را تجربه کرده است؛ لازم به ذکر است منابع جذب شده در سال 96، حدود 50 میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی مانده تسهیلات شعبه اردبیل در 8 ماه سال 97 بیش از 323 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال 96 حدود 2 برابر رشد داشته است؛ این عدد در سال گذشته معادل 162 میلیارد ریال بوده است.
نعمت فتحی یادآور شد: شعبه بانک توسعه صادرات اردبیل در زمینه ضمانت نامه های ارزی و ریالی نیز شاهد رشد بوده و براساس تعاملات و پیگیری های شعبه در هشت ماهه سال 97 بالغ بر 9 میلیارد ریال ضمانت نامه های ریالی از این شعبه صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال 96 حــدود 780 درصد رشد داشته است؛ لازم به ذکر است در سال گذشته یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار دلار ضمانت ارزی و یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون ریال ضمانت نامه ریالی تـــوسط واحد امور بین الملل برای مشتری این شعبه صادر شده است.
رئیس بانک توسعه صادرات اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر کل مانده مطالبات معوق شعبه به مبلغی کمتر از 5 درصد کل تسهیلات پرداختی شعبه می رسد که این مانده نیز ناشی از سنوات قبل بوده و با توجه به تعاملات و اقدامات انجام شده در آینده ای نزدیک مانده این رقم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.
نعمتی با اشاره به موقعیت اقتصادی و جغرافیایی استان گفت: با توجه به محدودیت های نقل و انتقـالات ارزی چند ماه اخیر،عمده فعالیت های اقتصادی و نقل و انتقالات ارزی در این استان بصورت حوالجات ارزی بوده و بر این اساس میزان حوالجات ارزی در 8 ماه سال 97 بالغ بر 13 میلیون یورو بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال 96 حدود 3 برابر افزایش داشته است و این در حالی است که کل مبلغ حوالجات ارزی سال 96 معادل حدود 6 میلیون یورو بوده است .
وی اذعان داشت: سهم محدودی از این تسهیلات، در راستای تکلیف بانک مـرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت امر ازدواج جوانان بصورت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان تخصیص داده شده است.
فتحی افزود: رسالت بانک توسعه صادرات ایران مبتنی بر توسعه و حمایت از صادرات غیر نفتی و حمایت ازطرح ها و شرکت های تولیدی و بنگاههای اقتصادی فعال در زمینه صادرات و واردات ماشین آلات و مواد اولیه شرکت های تولیدی و سایر کالاهای اساسی بوده و بعنوان یکی از بازوهای محرک اقتصادی کشور به فعالان اقتصادی خدمت رسانی می کند.
به گفته این مقام مسئول، شعبه اردبیل بانک توسعه صادرات ایران علاوه بر اینکه حدود 90 درصد از صادرگنندگان نمونه استانی را در لیست مشتریان خود دارد، توانسته تعامل بسیار خوبی با نهادهای ذیربط در زمینه صادرات و واردات استانی از جمله اتاق بازرگانی ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و سایر تشکل های مربوطه در راستای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی استان و کشور ترتیب دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: