کد خبر: ۶۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
در بانک قرض الحسنه مهرایران صورت گرفت؛
بانک قرض الحسنه مهرایران به منظور حمایت از اشتغالزایی و توسعه دامپروري در روستاهاي استان خوزستان تا پايان آبان ماه سال جاري تعداد ۳۶۷ فقره تسهيلات قرض الحسنه ۳۰۰ ميليون ريالي پرداخت کرده است.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، ایجاد اشتغال و درآمد زایي ماندگار از جمله چالش هاي پيش روي جوامع روستايي کشور است. بررسي تغيير و تحولات جمعيتي کشور در چند دهه گذشته به خوبي نشان مي دهد که مسائلي مانند مهاجرت به شهرها و رشد مشاغل غيررسمي به منظور ايجاد رفاه و تأمين معيشت، از سر بيكاري است.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بیکاری در کشور بیشتر متعلق به روستاها است و با توجه به اهميت موضوع ايجاد اشتغال در کلان شهرها و روستاها، طرح هاي اشتغالزايي و كارآفريني بسياري اجرا شده كه طرح‌هاي مشاركتي معاونت توسعه روستايي معاون اول رياست‌جمهوري و طرح‌هاي اشتغال فراگير روستايي ازجمله اين طرح‌ها بوده است.
پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و ايجاد رونق اقتصادي در مناطق روستايي و عشايري از جمله اقدامات موثري است که بانک قرض الحسنه مهرايران با همكاري بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در دستور كار خود قرار داده است.
در این راستا، بانک قرض الحسنه مهرایران این بار نیز تعداد ۳۶۷ فقره تسهيلات قرض الحسنه ۳۰۰ ميليون ريالي اشتغالزايي در زمينه پرورش دام سبک به روستاهاي استان خوزستان پرداخت کرده است. پرداخت اين تسهيلات توانسته است کمك شاياني به اجراي راهبردهاي اصلي اقتصاد مقاومتي در سطح كشور و استان داشته باشد. 
شایان ذکر است، در تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهرایران و بنیاد برکت امکان پرداخت بيش از ۱۵۰۰ ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه با كارمزد ۳ الي ۴ درصد را براي نيازمندان مناطق محروم فراهم شده است و هر يك از افراد كه توسط بنياد بركت «وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام (ره)» به شعب اين بانك معرفي شوند بر اساس مندرجات معرفي نامه خود مي توانند تا سقف ۴۰۰ ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه با اقساط ۴۸ تا ۶۰ ماهه دريافت كنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: