کد خبر: ۶۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
روز بیمه فرصت مغتنمی است تا ضمن پاسداشت خدمات 80 ساله صنعت بیمه به عنوان یکی از بازوهای اصلی بازار های مالی، به مرور راهبردهای این صنعت در برهه حساس فعلی بپردازیم.
پیام مدیر عامل محترم بیمه معلم در آستانه روز بیمه منتشر شد

 بی تردید صنعت بیمه طی سالهای متمادی  با پوشش ریسک های مختلف، به اقتصاد کشور کمک شایان توجهی داشته و با وجود پرداخت عوارض گوناگون به سازمانهای ذیربط، رفاه عمومی و امنیت خاطر را افزایش داده است.
پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی/ زلزله کرمانشاه و خسارات مربوط به کشتیرانی تنها نمونه کوچکی از سهم بسزای صنعت بیمه در اقتصاد کشور طی سالهای اخیر می باشد.
 این صنعت توانسته با عمل به مفاد سند چشم انداز و قانون برنامه ششم توسعه، سهم خود را از اقتصاد افزایش دهد که افزایش ضریب نفوذ بیمه های عمر بدون شک در تحقق کامل اهداف  برنامه ششم، سهم بسزائی خواهد داشت.
اما بر كسي پوشيده نيست كه صنعت بيمه براي اينكه بتواند در اقتصاد نقش واقعي خود را ايفا كند نيازمند تحولي ساختاري در خدمت رساني است و اين مهم در گرو گذار از  بيمه گري سنتي به مدرن محقق مي شود.
تمركز شركتهاي بيمه بر ارايه طرح هاي نوآورانه، بازارسنجي و ارايه محصولات جديد، توسعه زيرساختهاي فناوري اطلاعات و تقويت استارت آپ ها (STARTUP) به عنوان سرويس هاي تحول گرا از جمله اهدافي است كه بايد صنعت بيمه در راستاي تحقق آن گام بردارد.
انتخاب هوشمندانه محورهاي همايش امسال بيمه و توسعه "خود گواهي است بر ضرورت تمركز بر تحول گرايي و اهميت توسعه فين تك ها كه مورد توجه نهاد ناظر نیز قرار گرفته است".
اما آنچه که روز بیمه را در سال 97 نسبت به سالهای قبل با اهمیت تر می کند، نقشی است که این بازار مالی می تواند در شرایط فعلی اقتصاد ایران و با اعمال تحریم های ظالمانه ایالات متحده ایفا کند.
 در این راستا تدوین بسته های مقابله با تحریم توسط بیمه گران  ضروری به نظر می رسد تا در صورت وقوع ریسک های غیر منتظره، ظرفیت های صنعت بیمه را در شرایط بحرانی به نمايش گذارد .
اميد كه صنعت بيمه در سايه عمل به قوانين بتواند بيش از پيش ظرفيت هاي خود را در اقتصاد كشور به ظهور برساند.

 

محمدابراهیم تحسیری

مدیر عامل شرکت بیمه معلم

نام:
ایمیل:
* نظر: