کد خبر: ۶۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
در این مراسم که با حضور کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، سلیمانی، ریاست کل بیمه مرکزی ایران، صیدی، مدیرعامل بانک صادرات و آیت الله تسخیری، عضو شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد؛ صالح آبادی رئیس همایش طی سخنانی ضمن تشکر از حامیان مراسم به تشریح اهدا

 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان، در این مراسم که با حضور کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی،  سلیمانی، ریاست کل بیمه مرکزی ایران، صیدی، مدیرعامل بانک صادرات و آیت الله تسخیری، عضو شورای فقهی بانک مرکزی برگزار شد؛ صالح آبادی رئیس همایش طی سخنانی ضمن تشکر از حامیان مراسم به تشریح اهداف همایش پرداخت و رشد انجمن مالی و اسلامی را از دوره ابتدایی تاکنون مثبت ارزیابی کرد.
پس از آن سلیمانی ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری بیشتر بیمه مرکزی با انجمن مالی و اسلامی افزود، راه حل رشد بیمه ورود به بازار سرمایه است و اگر بتوانیم بیمه زندگی را گسترش و افزایش دهیم، مشکل بازنشستگان حل خواهد شد.
همچنین در ادامه به ایراد سخن در خصوص نقش نظام بانکی در ثبات اقتصادی پرداخت و افزود علارغم تلاش های فراوان در بازار سرمایه متاسفانه هنوز اقتصاد کشور ما بانک محور است. وی همچنین به راهکارهایی در این خصوص اشاره کرد.
در ادامه آیت الله تسخیری ضمن اشاره به (مجلس خدمات مالی و اسلامیIFSB ) که بالغ بر 270 عضو داشته و متشکل از بانک های بزرگ دنیا می باشد افزود، حدود 25 کشور از مصوبات آن مجلس در امورات بانکی خود استفاده می نمایند. لیکن متاسفانه بانک مرکزی ما در این خصوص عملکرد مناسبی نداشته و تاکنون کتب آن در جامعه فرصت انتشار نیافته است.
شایان ذکر است مراسم مذکور با حمایت بانک حکمت ایرانیان در دانشگاه الزهرا برگزار و آقایان سلامتی، دنگچی، نادری و کرمی پور به نمایندگی از این بانک در مراسم مذکور حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: