کد خبر: ۶۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
مزایا و نتایج حاصل از تحلیل‌ها به وسیلهٔ محصولات بومی ضرورت استفاده از تکنیک کلان داده را آشکار می‌کند.
مزایا و نتایج حاصل از تحلیل‌ها به وسیلهٔ محصولات بومیضرورت توجه به مجموعه تکنولوژی‌های کلان داده بیش از پیش احساس شده است. در همین راستا شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین نیز به عنوان یکی از ارائه دهندگان بزرگ نرم افزارهای بانکی سمینار مدیریت داده‌های کلان را در با حضور مدیران عامل بانک‌ها، فعالان صنعت بانکی و اساتید دانشگاهی در بانک پارسیان برگزار خواهد کرد
 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت کاسپین، با توجه به استفاده گسترده از خدمات بانکداری الکترونیکی و تولید انبوهی از اطلاعات و تراکنش‌ها، حجم زیاد داده‌های کسب وکار به خصوص داده‌های عملیاتی که از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند ضرورت توجه به مجموعه تکنولوژی‌های کلان داده بیش از پیش احساس شده است. در همین راستا شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین نیز به عنوان یکی از ارائه دهندگان بزرگ نرم افزارهای بانکی سمینار مدیریت داده‌های کلان را در با حضور مدیران عامل بانک‌ها، فعالان صنعت بانکی و اساتید دانشگاهی در بانک پارسیان برگزار خواهد کرد. مصطفی جاویده معاون توسعه نرم افزار شرکت کاسپین در این خصوص می‌گوید: موضوع کلان داده یکی از موضوعات‌ مهم حال حاضر در صنعت نرم افزار محسوب می‌شود و در حقیقت حرکت و جنبشی  از تحلیل بر اساس دیتابیس های رابطه ای به تحلیل های مبتنی بر انبار داده و سپس گذر از تحلیل های مبتنی بر انبار داده ها به تحلیل های مبتنی بر کلان داده است.
 
در سال‌های اخیر در حوزه کلان داده تغییر الگوهای عظیمی رخ داده است. در تشریح مهمترین این تغییرات باید گفت که در تحلیل‌های قدیمی با انتخاب بخشی از داده و انتقال به انبار داده تحلیل‌ها صورت می‌گرفت اما در فضای کلان داده مستقل از مدل سازی؛ تحلیل بر روی کل داده صورت می‌گیرد که مزیت بسیار بزرگی ایجاد می‌کند تا بتوان از کلیه روابط موجود و حتی روابطی که ذهنیتی از ان وجود نداشته، استفاده شود.
 
تعامل متخصصین، اساتید دانشگاهی و فعالان صنعت بانکداری برای بررسی ضرورت توجه به بحث کلان داده
 
جاویده در تشریح ضرورت توجه به بحث کلان داده و برگزاری سمینار توسط شرکت در این حوزه می‌گوید: ضرورت توجه به موضوع تا حدی است که بعضی از کشورها به سمت افزایش تولید ناخالص داخلی خود با استفاده از این تکنیک‌ها تا حتی دو برابر رفته‌اند. ما هم در کاسپین تلاش کردیم تا از جنبش اتفاق افتاده در دنیا عقب نمانیم و به همین دلیل سامانه‌هایی اعم از کشف تقلب که بر بستر کلان داده به شناسایی تقلبات می‌پردازد و همچنین سامانه مبارزه با پولشویی که در بستر کلان داده مدل سازی شده است را تولید کرده‌ایم. در کنار ان بحث مهمی در گروه پارسیان با عنوان موضوع تحلیل جامع مشتری و ارائه پیشنهادات به آن‌ها شکل گرفته است و برای اینکه بتوانیم بحث کلان داده را در گروه پارسیان فرهنگ سازی کرده و فضایی را برای علاقه مندان به این حوزه اماده کنیم سمیناری را با نام مدیریت داده‌های کلان برگزار خواهیم کرد. هدف از برگزاری سمینار این است که با دعوت از متخصصین این حوزه از سایر شرکت‌ها و همچنین اساتید دانشگاهی آخرین دستاوردهای این حوزهٔ جدید را تشریح کنیم و با حضور فعالان صنعت بانکداری و پرداخت و هم افزایی ان ها در کنار اساتید و متخصصین، موضوعات کاربردها و ضرورت بحث کلان داده را بررسی کنیم. این سمینار محلی برای بررسی و توجیه ضرورت استفاده و توجه به تکنینک های کلان داده برای پیش برد پروژه‌های بزرگ است.
 
جاویده در خصوص برگزاری سمینارهای آتی توسط شرکت نیز می گوید: این اولین سمینار در حوزه کلان داده است که توسط شرکت برگزار می‌شود و امیدواریم سرآغازی برای سمینارهای آتی باشد چرا که علاقه مندیم تا سمینارهایی را در سایر حوزه نیز برگزار کنیم.
 
بازار، فضای کسب وکار و حجم داده صنعت را به حرکت به سمت بحث کلان داده سوق می دهد
 
با توجه به جدید بودن این موضوع بحث‌های زیادی پیرامون ان وجود دارد. اینکه ایا داده‌های فعلی که در صنایع مختلف در دسترس هستند کلان داده به حساب می ایند؟ و یا اینکه چگونه باید با این داده‌ها برخورد بکنیم. از طرفی از لحاظ بحث هزینه‌ای که از سوی این حوزه به شرکت‌ها وارد می‌شود سبب ضرورت هرچه بیشتر توجه به این تکنیک کلان داده می‌شود چرا که با توجه به رشد روز افزون داده‌ها حجم و تنوع ان ها اگر به بحث کلان داده توجه جدی نکنیم نمی‌توانیم به تحلیل‌های مناسبی برسیم و چاره‌ای جز حرکت به سوی اینگونه تکنولوژی‌ها نداریم. در صورتی که هرچه سریعتر به این مباحث ورود کرده و تجربه کسب کنیم می‌توانیم پروژه‌های بزرگی را پیاده سازی کنیم.
 
مزایا و نتایج حاصل از تحلیل‌ها به وسیلهٔ محصولات بومی ضرورت استفاده از تکنیک کلان داده را آشکار می‌کند
 
ما در حال اماده سازی بستر دریاچه داده مبتنی برتکنولوژی  کلان داده هستیم و با توجه به اینکه کل داده مجموعه پارسیان را نیز در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم ارزش افزوده‌ای برای ما ایجاد می‌شود به همین سبب در تلاشیم با راه اندازی این بستر و تحلیل مشتری با تکنیک کلان داده بتوانیم این نحو از تحلیل‌ها را در ابتدا در بانک پارسیان و سپس سایر بانک‌ها نهادینه کنیم. اگر بتوانیم مزایا و نتایج تحلیل‌ها را مشخص کنیم ضرورت توجه به ان اشکار خواهد شد به همین جهت سعی میکنیم ضرورت استفاده از این تکنیک را با استفاده از محصولات و نتایج ان ها اثبات کنیم.
 
جاویده در پایان گفت: با توجه به اهمیت کلان داده؛ در زمینه‌های مختلفی در دنیا مانند بحث تصمیمات استراتژیک بهتر، بهبود فرایندهای عملیاتی، موضوع درک بهتر مشتری و کاهش هزینه‌ها سرمایه گذاری شده است که توجه به هر بخش مهم است و می‌توان سامانه‌های زیادی را متناسب با ان ها طراحی نمود. برای مثال در حوزه تحلیل مشتری بحث‌های مختلفی وجود دارد مانند بخش بندی مشتریان و یا بهترین پیشنهاد بعدی و یا تحلیل ریزش مشتریان که بر بستر هریک از ان ها می‌توان تحلیل‌های متنوعی انجام داد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: