کد خبر: ۶۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
عقبگرد 2778 واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران همزمان با آخرین فرصت تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در روز جاری ، شاهد معاملاتی کم حجم توام با غلبه فروشندگان بر خریداران سهام بود.
موج خطرناک فروش سهام در بازار
معامله‌گران بورس تهران همزمان با آخرین فرصت تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها در روز جاری ، شاهد معاملاتی کم حجم توام با غلبه فروشندگان بر خریداران سهام بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 25 آذر ماه 97 با کاهش 2778 واحدی به رقم 161 هزار و 707 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 318 واحدی عدد 27هزار و 333 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3036 واحدی به رقم 173 هزار و 455 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2235 واحدی به رقم 118 هزار و 960 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 4622 واحدی عدد 322  هزار و 961 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 15 واحدی بر روی رقم یک هزار و 826 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مپنا با 57 واحد،پتروشیمی خارک با 28 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 27 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 105 واحد، پتروشیمی خارک با 31 واحد و سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با 14 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 404 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 557 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 121 هزار و 924 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولید مواد اولیه داروپخش،‌ تولید نیروی برق دماوند ، تولید برق ماهتاب کهنوج، صنایع پتروشیمی زنجان، تولید نیروی برق دماوند، کارخانجات مخابراتی ایران، فولاد افزا سپاهان ، سرمایه‌گذاری خوارزمی، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری ساختمان اعتمادگستر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران تایر، معادن بافق، سرمایه‌گذاری خوارزمی، حق تقدم خرید سهام الکتریک خودرو شرق و کویر تایر متوقف شدند.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 27 میلیون سهم تجارت الکترونیک پارسیان به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود. در سرمایه‌گذاری قدیر نیز امروز 25 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
امروز همچنین 20 میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق با درآمد ثابت کمند به ارزش 2 میلیارد تومان از سوی مدیریت صندوق به کدهای درون گروهی جابه جا شد و در قند نیشابور نیز کمتر از 3.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. در نهایت امروز یک میلیون سهم همراه اول به ارزش 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی کم حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که با آغاز معاملات نخستین قراردادهای آتی بر روی سبد سهام 30 شرکت برتر،‌ روندی نزولی برای قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی شکل گرفت. آنچه این روزها بازار سهام بیش از هر چیز طلب می‌کند، گردش نقدینگی و پول‌های پارک‌شده‌ای است که این روزها ترجیح می‌دهند، به سمت بازار سهام با احتیاط بیشتری حرکت کنند.
امروز بازار سهام بازاری کم حجم اما متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بود که همزمان با آخرین موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها، با غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه شد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار