کد خبر: ۶۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
محمدرضا قربانی طی حکمی، حسین یعقوبی را به سمت معاون امور بین الملل بانک دی ، منصوب کرد.


به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، طی مراسمی با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی و جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت امور بین الملل، حسین یعقوبی به عنوان معاون امور بین الملل بانک دی معرفی شد.
 قربانی در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد کارشناسان و مدیران معاونت امور بین الملل به ویژه ناصر سعیدی،رئیس اداره عملیات ارزی که در این مدت زحمات بسیاری برای معاونت ارزی متقبل شدند،گفت: علیرغم تمامی محدودیت ها و اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه نظام بانکی ایران، امور بین الملل و ارزی بانک دی با همت و درایت همکاران این واحد به فعالیت خود ادامه داد و ارائه خدمات ارزی به مشتریان در این مدت با اختلال مواجه نشد.
مدیرعامل بانک دی با بیان این که شرایط ارزی کشور خطیر است، گفت: با توجه به کارکرد استراتژیک خدمات ارزی و بین الملل، نقش یک مدیر حرفه ای و باتجربه در این برهه از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانیم در سایه همدلی و بهره مندی از تجارب ارزشمند از این شرایط به سلامت عبور کنیم.
وی افزود: با توجه به تاثیر تحریم ها بر روابط کارگزاری خارجی بانک، لزوم حضور فردی با تجربه حرفه ای و مسلط به مسائل ارزی جهت مدیریت بهینه امور بین الملل و افزایش درآمدهای کارمزدی بانک از این محل بیش از پیش احساس می شد که پس از بررسی گزینه های مختلف، افتخار همکاری با حسین یعقوبی، معاون پیشین امور بین الملل بانک مرکزی که چهره ای نام آشنا برای متخصصین این حوزه است برای بانک دی فراهم شد.
قربانی با اشاره به سوابق ارزنده یعقوبی در حوزه امور بین الملل و ارزی گفت: ایشان  که در حال حاضر به عنوان مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی در امور بین الملل ایفای نقش می کنند، تمام مراحل مدیریتی در نظام بانکی را طی نموده اند و به اذعان بسیاری از کارشناسان و خبرگان نظام بانکی، یک برند معتبر در حوزه ارزی هستند و فرصت بهره مندی از تجارب ایشان برای بانک دی بسیار مغتنم است.
مدیرعامل بانک دی ، انعقاد قرارداد و همکاری با سایر بانک ها که تحریم نیستند، انتخاب کارگزاری های جدید، شیوه تعامل با آن ها ، پیگیری امور ارزی بانک و پیگیری مجوز نوع 3 ارزی را از جمله مهم ترین ماموریت های یعقوبی در بانک دی عنوان کرد.
  حسین یعقوبی، معاون جدید بین الملل بانک دی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اعتماد مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک دی برای این انتصاب، گفت: همه تلاش من این است که از طریق آسیب شناسی و بررسی راهکارهای مناسب در حوزه ارزی ، برنامه جامعی را برای حوزه ارز و بین الملل بانک دی عملیاتی کنم تا با کمترین آسیب و هزینه، شرایط کنونی را طی کرده و بانک را به جایگاهی شایسته در نظام بانکی برسانیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های تعاملات تجاری و اقتصادی بین‌المللی، ایجاد روابط کارگزاری بانکی است گفت:در پی اعمال تحریم ها،ایجاد محدودیت در روابط کارگزاری، نقل و انتقالات ارزی و ارایه خدمات بانکی، متقاضیان و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه ساخته و به تبع آن فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور را متاثر می کند.
وی، همچنین با اشاره به این که نام بانک دی و شرکت های زیر مجموعه آن در لیست تحریم های ظالمانه اخیر قرار گرفته است، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد در گام اول با همکاری متخصصان حقوق بین الملل ، نام بانک دی را از لیست تحریم ها خارج کنیم. 
یعقوبی همچنین با تاکید بر انجام کار تیمی در معاونت امور بین الملل، گفت: ترکیب نیروهای باتجربه و جوان در این معاونت یک مزیت است و می توان با بهره مندی از ظرفیت های موجود و تقویت نقاط قابل بهبود با استفاده از آموزش های به روز در حوزه ارزی،  چشم انداز روشنی را برای این بانک متصور بود.
گفتنی است حسین یعقوبی پیش از این معاون امور بین الملل بانک مرکزی بوده است.

برچسب ها: بانک دی ، بانک ، مدیریت
نام:
ایمیل:
* نظر: