کد خبر: ۷۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
دور تازه ای از کاهش نرخ ارز در راه است
با افزایش عرضه ارز، نرخ دلار و یورو کاهش یافت و به نظر می رسد موج جدید کاهش قیمت در بازار شروع شده است هر اسکناس دلار روز گذشته با نرخ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد که این نرخ امروز با ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان به فروش رسید.
سقوط قیمت دلار در بازار
با افزایش عرضه ارز، نرخ دلار و یورو کاهش یافت و به نظر می رسد موج جدید کاهش قیمت در بازار شروع شده است.
صبح امروز بازار ارز با روندی کاهشی نسبت به روز قبل، کار خود را آغاز کرد.
هر اسکناس دلار روز گذشته با نرخ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد که این نرخ امروز با ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان به فروش رسید.
هر اسکناس یورو که در روز گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد، امروز  با قیمت ۱۳ هزار تومان خرید و فروش شد.
سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز موجب شد تا برای ساعتی قیمت های بازار آزاد کمتر از صرافی های بانکی شود؛  در بازار آزاد دلار برای ساعتی با قیمت 11 هزار و 350 تومان فروخته می شد درحالی که صرافی های بانکی بعد از چند بار کاهش قیمت، دلار را با نرخ 11 هزار و 500 تومان می فروشند و با قیمت 11 هزار و 400 تومان از مردم خریداری می کنند.
این در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد طی یکی دو روز اخیر صعودی شده بود که طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، این بانک هایی را برای خنثی سازی این روند اجرایی کرده است.
طی یکی دو روز اخیر قیمت ها در بازار ارز مجدداً صعودی شده بود که طبق اذعان فعالان بازار عوامل روانی از مهمترین دلایل این تغییر مسیر قیمتی بوده است.
شب گذشته همتی رئیس کل بانک مرکزی به روند صعودی قیمت ها واکنش نشان داده و گفت که " دولت آمریکا دور جدیدی از جنگ روانی علیه ملت ایران را آغاز کرده است.
اعلام اجماع بین المللی علیه ایران آن هم درضعیف ترین کشور اروپایی، ادعای عدم تمدید معافیتهای نفتی آن هم بعد از سابقه قبلی عقب نشینی از اینکه قبلا میخواست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و اظهاراتی نظیر آن، حاکی از نا امیدی آمریکایی ها از مؤثر شدن اقدامات آنها علیه ایران است.
شروع وشتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثربانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تأثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.
طرح شایعات علیه سیستم بانکی نیز در این راستا است که هوشیاری مردم عزیز را می طلبد."
همتی در این یادداشت از برنامه های بانک مرکزی برای خنثی سازی تاثیر جنگ روانی امریکا علیه ایران، بخصوص در بازار ارز خبر داده بود و چند ساعت بعد از آغاز به کار بازار و احتمالاً بعد از اجرایی شدن اقدامات بانک مرکزی در بازار، سیر قیمتی در بازار نزولی شد.
یک صراف در این رابطه گفت: از صبح امروز عرضه ارز در صرافی‌ها افزایش یافته و همین موضوع منجر به کاهش قیمت دلار و یورو در بازار آزاد شده است.
طبق اعلام بانک مرکزی به یکی از رسانه ها، از این پس بانک مرکزی نرخ ارز را سه بار در روز اعلام می‌کند.
کامران سلطانی زاده، مدیر روابط عمومی کانون صرافان با توضیح اینکه پیش از این در بازار مکان‌هایی به صورت سنتی برای کنترل فروش ارز وجود داشت، گفت: در بازار‌هایی مثل سبزه میدان، گلوبندک، چهارراه استانبول، پاساژ افشار و ... خرید و فروش به صورت سنتی انجام می‌شد و کشف قیمت نیز به وسیله دلالان انجام می‌گرفت.
سلطانی زاده گفت: با پیشنهاد کانون، برای کشف نرخ، یک محل قابل کنترل و مدیریت شده تعیین می شود، زیرا هرچه به صورت آنلاین مدیریت و نظارت وجود داشته باشد، امکان کنترل بازار‌های سنتی و شیوه‌های چهره به چهره وجود ندارد و نیاز است به مانند همه جای دنیا کشف نرخ به صورت فیزیکی انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار