کد خبر: ۷۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
سازمان برنامه و بودجه خبر داد:
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با مشخص شدن آمار نهایی بیمه‌پردازان طی ۷۲ ساعت آینده کمک معیشت مصوب به حساب بیمه‌پرداز واریز خواهد شد.
واریز کمک 200 هزار تومانی کارگران تا چهارشنبه
سازمان برنامه و بودجه از واریز مبلغ سبد معیشت کارگران تا ۷۲ ساعت آینده خبرداد.
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با مشخص شدن آمار نهایی بیمه‌پردازان طی ۷۲ ساعت آینده کمک معیشت مصوب به حساب بیمه‌پرداز واریز خواهد شد.
بر اساس اعلام این سازمان، پیرو مصوبه هیأت محتر م وزیران درخصوص «دستورالعمل بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه» موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۱۳۴۳۷/ت ۵۵۸۵۵هـ مورخ ۲۸/ ۸/ ۱۳۹۷، آمار بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی بعد از بررسیهای متعدد و رفع همپوشانی درخصوص بیمه‌شدگانی که از محل این گروه‌ها و جمعیت‌های هدف کمک معیشت دریافت کردند و همچنین تعیین خانوارهایی با درآمد کمتر از سه میلیون تومان در ماه مشخص و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد.
پراکندگی کارگاه‌های مختلف که بیمه‌پردازان در آنها اشتغال دارند سبب تطویل بررسی‌های مورد نیاز شده است.
دو روز قبل شناسایی کارگران و تمام کارکنان تحت پوشش قانون کار برای توزیع بسته حمایتی توسط وزارت رفاه نهایی شده و آغاز واریز این منابع در انتظار تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه بود.
توزیع سبد حمایتی دولت که برای جبران بخشی از مایحتاج و کالاهای اساسی برخی از دهک‌های جامعه در دستور کار دولت قرار گرفت، در مراحل مختلف بین گروه‌های هدف توزیع شد اما برخی از گروه‌ها نیز از جمله کارگران و کارکنان مشمول قانون کار هنوز این سبد حمایتی دولت را دریافت نکرده اند.
بر اساس مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شد در راستای اجرای طرح توزیع بسته های حمایتی ۹ هزار میلیارد تومان از محل مابه التفاوت نرخ تسعیر قیمت خوراک کارخانه های پتروشیمی و پالایشگاه ها تامین کند و به این امر تخصیص دهد.
در مرحله اول اجرای این طرح، بسته حمایتی مشمول مددجویان نهادهای حمایتی شد؛ در مرحله دوم بازنشستگان کشوری، لشگری و صندوق فولاد و در مرحله سوم نیز کارمندان دولت با درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه در نوبت دریافت مبلغ بسته حمایتی دولت قرار گرفتند. همچنین بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی طی هفته های گذشته بسته حمایتی خود را دریافت کردند.
مبلغ بسته حمایتی خانوارهای مشمول به حساب متصل به یارانه نقدی واریز می شود اما امکان برداشت آن وجود ندارد و صاحبان کارت باید از فروشگاه های زنجیره ای اعلام شده اقدام به خرید کالا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار