کد خبر: ۷۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
مدرسه شهدای بانک مسکن حسین آباد شهرستان هامون در استان هرمزگان با حضور محمود لاری، مدیر امور استان ها و بازاریابی بانک مسکن افتتاح شد.
افتتاح مدرسه شهدای بانک مسکن حسین آبادبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مدرسه سه کلاسه شهدای بانک مسکن حسین آباد شهرستان هامون با حضور لاری دارابی مدیر امور استان ها و بازاریابی، صادقی اقدم رییس اداره کل امور مدیریت های شعب، بوستان افروز مدیرشعب اسبق و جعفری مدیر شعب استان و جمعی از مسوولین و معتمدین شهرستان هامون افتتاح شد.
طی این مراسم مدیر امور استان ها و بازاریابی ضمن تشکر از مساعدت های مسوولین استانی در همراهی در امر خیر مدرسه سازی ،اظهارداشت: فعالیت بانک مسکن در راستای خانه دار کردن هموطنان می باشد که تاکنون در این استان به تعداد 31200 واحد به مبلغ 5500ملیارد ریال ، تسهیلات خرید و ساخت مسکن،تسهیلات بافت فرسوده ،تسهیلات مسکن روستایی و طرح مسکن مهر پرداخت شده است. بانک مسکن به جز رسالت خود در خدمت رسانی به مردم و ارایه خدمات، اقداماتی در زمینه مسوولیت های اجتماعی در سطح کشور و مناطق محروم انجام داده که بصورت مختصر اشاره می شود.
منابع قرض الحسنه مردم نزد بانک مسکن در سه بخش مورد استفاده قرار می گیرد . بخش اول برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ،خود اشتغالی و مشاغل خانگی می باشد که در سال 1396 در این استان 54501 فقره تسهیلات در بخش قرض الحسنه بالغ بر 5715 میلیارد ریال پرداخت شده است و طی سال جاری تسهیلات ذکر شده 53633 فقره بالغ بر 7000 میلیارد ریال می باشد.در بخش دوم جوایز قرعه کشی از منابع نزد بانک مسکن اهداء می شود و بخش سوم به امور فرهنگی-آموزشی تعلق می گیرد که فعالیت هایی مانند ساخت مدرسه و اماکن مذهبی را شامل می شود .
لاری با بیان اینکه از سال 1387 تا کنون از محل منابع قرض الحسنه نسبت به احداث و بهره برداری 11 مدرسه و دو باب مسجد و حسینیه اقدام شده است اظهار داشت: در سال 1390 نیز بخشی از این منابع را جهت آزاد سازی زندانیان و محکومین صرف نموده ایم و خدا را شاکریم که امروز توفیق داریم در حضور شما عزیزان دوازدهمین مدرسه شهدای بانک مسکن را افتتاح کنیم که دومین مدرسه در این استان می باشد که با هزینه ای بالغ بر 3800 میلیون ریال احداث شده است و باید اذعان داشت مدرسه شهدای بانک مسکن میرجاوه نیز با هزینه 5700 میلیون ریال در شهرستان میرجاوه احداث شده است.
وی در ادامه افزود: بانک مسکن پس از احداث هر مدرسه تا کنون نسبت به تهیه کیف و لوازم التحریر دانش آموزان مدرسه احداثی و اهدای آن در ابتدای مهر هر سال اقدام کرده است.که امیداست با اعتماد مردم عزیز و سپرده گذاری در حساب های قرض الحسنه بانک مسکن ، همچنان بتوانیم این روند را ادامه دهیم.
لاری مدیر امور استان ها و بازاریابی اذعان داشت: در حال حاضر نیز 6 مدرسه در حال ساخت می باشد که ان شاء ا... در آغاز سال جدید تحصیلی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی در پایان به دانش آموزان توصیه کرد: قدر این ایام را بدانند و با تمام تلاش خود تحصیل کنند تا بتوانند آینده ایران اسلامی را درخشان تر از همیشه نمایند. در ادامه آقای اربابی معاون اداره کل نوسازی مدارس استان عنوان کرد : مدرسه سه کلاسه حسین آباد با مساحت 197 متر مربع ساختمان آموزشی، دومین اثر ماندگار بانک مسکن در استان است .در این استان همکاران بانک مسکن با تمام همت و بی هیچ چشم داشتی برای ساخت مدرسه و توسعه استان تلاش کردند و همراه و همیار ما در ساخت مدرسه بوده اند که این تلاش خیر خواهانه جای تقدیر دارد.این عملکرد خیرخواهانه بانک مسکن باید الگوی سایر سازمان ها شود و امیدوارم دانش آموزانی که لیاقت پیدا کرده اند در این مدرسه که با اهداف خیرخواهانه احداث شده است تحصیل کنند ، بهترین نتایج را در تحصیل خود کسب کنند و ضمن استفاده از این فضای مدرسه نسبت به امانت داری و حفظ آن برای سایرین کوشش کنند .
اربابی همچنین اظهار داشت:امیدوارم دانش آموزان در نهایت تلاش،شادی و کوشش دانش بیاموزند تا افتخار آن سهم شهرستان هامون و هم بانک مسکن شود و این سنت خیرخواهانه نیز ادامه داشته باشد.
در ادامه مراسم آقای شهرکی رییس آموزش و پرورش شهرستان هامون نیز ضمن ارایه آمار و وضعیت آموزشی شهرستان مذکور ، از تلاش و زحمات بانک مسکن برای احداث مدرسه و کمک موثر به توسعه این شهرستان و استان تقدیر و تشکر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: