کد خبر: ۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
بهنام فتحنایی
روزنامه‌نگار

کامپيوترم را روشن کردم و همينطور که مشغول کار بودم ناگهان يک پيام بر روي صفحه نمايش ظاهر شد؛ " مجوز نرم افزار آنتي ويروس شما منقضي شده است. " خيلي راحت اين پيغام را ناديده گرفتم و به کارم مشغول شدم. من احساس آرامش مي‌کردم و انتظار داشتم برنامه ضد ويروس منسوخ شده از کامپيوتر من محافظت کند. غافل از اينکه با اين کار، خودم را در معرض تهديدات آنلاين قرار دادم. بعضي‌ها معتقد هستندآنتي ويروس‌هابا وجود اين که در استارتاپ ويندوز فعال هستند و حافظه RAM و CPU را اشغال مي‌کنند فقط سرعت سيستم را کند مي‌کنند.
با اين وجود هستند کساني که به دنبال آنتي ويروس‌ها رايگان براي حفاظت از سيتم خود هستند و آن‌ها را نصب مي‌کنند. اما به واقع Antivirus رايگان توانايي شناسايي و از بين بردن ويروس‌ها را دارند؟ آنتي ويروس رايگان قادر نخواهد بود از حملات خرابکارانه و تهديد امنيتي جلوگيري کند.
آنتي ويروس رايگان، ممکن است اين اعتماد را به شما بدهد که توانايي حفاظت ار سيستم تان را فراهم مي‌کند اما به واقع آنها نمي‌توانند از عده کاري که يک آنتي ويروس قوي و اصلي انجام مي‌دهد برآيند.
هکرها به دنبال راه حل‌هاي جديد و پيشرفته‌اي براي راه اندازي حملات سايبري هستند. ويروس مخرب مي‌تواند از طريق usb، ايميل، بازديد از سايت‌هاي غير اخلاقي، دانلود فايل‌ها و برنامه‌هاي آلوده به يک سيستم نفوذ کند. به همين خاطر آنتي ويروس‌ها طراحي شده‌اند تا ويروس‌هاي مخرب را شناسايي و حذف کنند.
آنتي ويروس‌ها همچنين مي‌توانند در برابر طيف گسترده‌اي از تهديدات ويروسي نظير : اسب‌هاي تروجان ، کرم‌ها ، روت کيت‌ها ، نرم افزارهاي جاسوسي ، ابزارهاي تبليغاتي مزاحم ، بات نت و باج افزار مقاومت و آن‌ها را نابود کنند.
در سال 1393 سيستم اپراتور يکي از نيروگاه‌هاي هسته‌اي در کره جنوبي مورد حمله سايبري قرار گرفت که البته به رآکتورهاي آن آسيبي وارد نشده است.
همچنين استاکس‌نت بدافزار بود که در خرابکاري در تأسيسات غني‌سازي اورانيوم نطنز مورد استفاده قرار گرفت که البته توسط نرم‌افزار ضدويروس وي‌بي‌اي۳۲ از شرکت بلاروسي VirusBlokAda شناسايي شد.
تورستن هوتس -کارشناس فن‌آوري اطلاعات - مي‌نويسد :حمله ويروس استاکس‌نت آن‌گونه که خواست برنامه‌نويسان بوده، به نتيجه نرسيده؛ زيرا با وجود کار حرفه‌اي، کاربران متخصص رايانه‌اي به وجود اين ويروس پي برده‌اند. به باور کارشناسان امنيتي چنين حمله‌هايي بي‌سابقه نبوده و ممکن است باز هم در آينده رخ دهند.
نتيجه اين که بعضي از ويروسها اثر بسيار مخربي بر روي سرعت سيستم شما دارند به همين دليل بايد همواره يک آنتي ويروس قوي را بر روي سيستم خود نصب نمائيد. همچنين دقت کنيد داشتن قويترين آنتي ويروس بدون Update کردن آن عملا هيچ ارزشي ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار