کد خبر: ۷۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
نخست وزیر از مجلس انگلیس رای اعتماد گرفت
طرح برکناری نخست وزیر انگلیس با رای منفی اکثریت نمایندگان پارلمان این کشور بی نتیجه ماند. در رای گیری امروز پارلمان انگلیس ۳۲۵ نماینده با این طرح مخالفت کردند تا با وجود رای مثبت ۳۰۶ همقطار آنها، طرح برکناری می با شکست مواجه شود.
طرح برکناری ترزامی شکست خورد

طرح برکناری نخست وزیر انگلیس با رای منفی اکثریت نمایندگان پارلمان این کشور بی نتیجه ماند.

«ترزا می» در سمت نخست وزیر انگلیس ابقا شد. بر این اساس اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس با رای عدم اعتماد به وی مخالفت کردند.

به نقل از راشا تودی، در رای گیری امروز پارلمان انگلیس ۳۲۵ نماینده با این طرح مخالفت کردند تا با وجود رای مثبت ۳۰۶ همقطار آنها، طرح برکناری می با شکست مواجه شود.

نخست وزیر انگلیس در سخنان کوتاهی پس از این رای گیری قدردانی خود را از این که پارلمان با این اقدام بار دیگر اعتماد خود به دولت وی را به نمایش گذاشته است، ابراز کرد.

وی تاکید کرد به تلاش های خود برای محقق کردن نتایج همه پرسی مردم انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

ترزا می همچنین از رهبران جریان های سیاسی انگلیس دعوت کرد به صورت انفرادی با وی نشست داشته باشند. وی گفت: حاضرم با هر یک از اعضای پارلمان برای مذاکره در مورد برگزیت جلسه داشته باشم.

گفتنی است دولت «ترزا می» پیش تر بر سر شروط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، با این اتحادیه به توافق رسیده بود.

انگلیس بر اساس توافق صورت گرفته باید تا پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک کند؛ حال آنکه رأی منفی شب گذشته پارلمان انگلیس به توافق برگزیت توسط ترزا می دستیابی به نتیجه خروج از بروکسل را برای دولت می دشوار کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار