کد خبر: ۷۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
رضایت مردم در قضیه پیش فروش خودرو‌ها جلب شود
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با فراخواندن مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور نسبت به عمل کردن آنها به تعهدات فروش خود اولتیماتوم داد.
اولتیماتوم وزیر صنعت به خودروسازان
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با فراخواندن مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور نسبت به عمل کردن آنها به تعهدات فروش خود اولتیماتوم داد.
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل سازمان حمایت، ایران خودرو و سایپا برگزار شد، بر ضرورت احقاق حقوق مردم در فروش خودرو تاکید کرد و افزود: سازمان حمایت و خودروسازان بر اساس مصوبات قانونی باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم در قضیه پیش فروش خودرو‌ها جلب شود.
وی افزود: هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید به صورت روزمره دستورات صادر شده را پیگیری کند.
وزیر صمت پیش تر تاکید کرده بود در خصوص خودروهایی که به‌دلیل تحریم، قطعات آنها وارد نمی‌شود، مقرر شد که معادل‌سازی کنند و خودروهایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آنها نزدیک به خودروی ثبت‌نامی است، تحویل دهند.
رحمانی درباره مشکل خودروسازان در تحویل خودرو گفت: در چند ماه اخیر، قطعه‌سازان با مشکلاتی مواجه شدند و در نتیجه تولید خودرو نیز افت کرد؛ اما با حمایت دولت و همت قطعه‌سازان روند نزولی تولید متوقف و روند صعودی شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعهدات خودروسازان به دولت برای تحویل خودروها، افزود: به خودروسازان دستور داده شده که ۸۰ درصد از تولید روزانه خود را به اجرای تعهداتشان اختصاص بدهند.
وی با بیان اینکه، صنعت خودرو کشور از صنایع مادر است، تاکید کرداین صنعت در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو است. همچنین رحمانی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودروگفت: با افزایش تولید خودرو، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند که همین امروز هم این روند آغاز شده است. بنده نیز دستور داده‌ام که خودروسازان با افزایش تولید، عرضه را افزایش دهند که مانند گذشته، شاهد بازار سیاه نباشیم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار