کد خبر: ۷۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در صورت لزوم هیات واگذاری اقدام به تعیین اهلیت خریداران شرکتهای دولتی می کند که عموما اهلیت عام است. به عنوان مثال خریدار نباید بدهکار بانکی باشد، ممنوع‌المعامله نبوده و در خریدهای قبلی خود از سازمان خصوصی سازی نیز به این سازمان بدهکار نباشد.
پوری حسینی: اهلیت خریداران شرکتهای دولتی توسط هیات واگذاری تعیین می شودبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی با اشاره به این که هیچ واگذاری در این سازمان وجود ندارد که با فروش شرکتها به بخش خصوص واقعی، گله و شکایتی را در آنها شاهد نباشیم گفت: بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که آیا واگذاریهای سازمان خصوصی سازی به بهبود وضعیت شرکتها منجر شده است یا خیر.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افرزود: بر این اساس در سال گذشته دو تیم علمی و پژوهشی اقدام به مطالعه در خصوص وضعیت شرکتهایی کردند که به صورت بلوکی توسط این سازمان واگذار شده بودند.
وی اذعان داشت: در این خصوص نتیجه این گزارش نشان داد بیش از 50 درصد از شرکتهایی که به صورت بلوکی واگذار شده اند، در آنها بهره وری کل و اشتغال افزایش یافته و با وجود همه مشکلات موجود، خصوصی سازی با موفقیت همراه بوده است.
پوری حسینی در تایید این موضوع که واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی واقعی با نارضایتی و شکایت برخی افراد مواجه میشود گفت: به عنوان مثال چون شرکت مخابرات توسط بخش خصولتی خریداری شد هیچ گونه شکایتی در این زمینه نشده است، در حالی که اگر این شرکت را به بخش خصوصی واقعی می فروختند به یکی از جنجالی ترین واگذاری های سازمان خصوصی سازی تبدیل می شد.
وی افزود: البته واگذاریهایی هم هستند که در کارنامه خصوصی سازی می توان از آنها به عنوان واگذاری موفق یاد کرد. به عنوان مثال واگذاری 17 درصد سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس، ایران ایرتور، پتروشیمی تبریز و چند شرکت دیگر بهترین شرکتهای واگذار شده هستند و می تواند چند ده واگذاری موفق دیگر را نیز در این زمینه نام برد.
پوری حسینی در خصوص اهلیت خریداران سهام شرکتهای دولتی نیز گفت: در صورت لزوم هیات واگذاری اقدام به تعیین اهلیت خریداران شرکتهای دولتی می کند که عموما اهلیت عام است. به عنوان مثال خریدار نباید بدهکار بانکی باشد، ممنوع‌المعامله نبوده و در خریدهای قبلی خود از سازمان خصوصی سازی نیز به این سازمان بدهکار نباشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: