کد خبر: ۷۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
بلومبرگ اعلام کرد:
بلومبرگ در گزارشی به نقل از سه دیپلمات اروپایی نوشت کانال ویژه پرداخت مالی اروپا و ایران قرار است روز دوشنبه ثبت و راه اندازی شود.
کانال مالی ویژه اروپا با ایران دوشنبه راه اندازی می‌شود
بلومبرگ در گزارشی به نقل از سه دیپلمات اروپایی نوشت کانال ویژه پرداخت مالی اروپا و ایران قرار است روز دوشنبه هفته آینده ثبت و راه اندازی شود.

پایگاه «بلومبرگ» به نقل از سه دیپلمات اروپایی نوشت: کانال ویژه پرداخت مالی اروپا و ایران قرار است روز دوشنبه هفته آینده ثبت شود، هرچند هنوز مسائلی در این مورد باقی مانده است که باید حل شود.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپایی به خبرنگاران گفته است که اروپا قصد دارد «خیلی زود» این کانال ویژه موسوم به SPV را ثبت کند. این کانال که از مدت‌ها پیش به ایران وعده داده شده، قرار است رابطه تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی با ایران را تا حدی تسهیل کند.

«مایا کوچییانسیچ»، سخنگوی «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفته است: «مقدمات SPV پیشرفت داشته است و در مرحله پیشرفته‌ای قرار دارد. امیدوارم که بتوانیم خیلی زود راه‌اندازی آن را اعلام کنیم. به همراه کشورهای مسئول، در حال کار روی این مسئله هستیم».

سه دیپلمات اروپایی در این باره با بلومبرگ گفت‌وگو کرده‌اند، اما به دلیل حساسیت مسئله خواسته‌اند نامشان فاش نشود. یکی از این دیپلمات‌ها گفته روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) به عنوان موعد رسمی اعلام ثبت SPV تعیین شده است، با این وجود هنوز موضوعاتی باقی مانده است که باید حل شود و همین امر می‌تواند زمان ثبت این کانال را به تعویق بیاندازد.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، قرار است این کانال در فرانسه راه‌اندازی و یک مدیر آلمانی برای آن منصوب شود. انگلیس هم به عنوان سهامدار این شرکت حقوقی خواهد بود. SPV در عمل یک شرکت است که وظیفه تسویه حساب میان شرکت‌های بدهکار به ایران و طلبکار از ایران را بر عهده خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار