کد خبر: ۷۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
رییس شعبه قزوین بانک توسعه صادرات گفت: برای امسال صادرات یک میلیارد دلاری برای استان قزوین هدف گذاری شده است که بانک توسعه صادرات ایران در این استان با ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی، دارویی و شیمیایی نقش به سزایی در افزایش صادرات و کاهش بیکاری استان ایفا کرده است.
تسهیلات بانک توسعه صادرات قزوین برای افزایش صادرات و کاهش بیکارییعقوب انیسی در گفت و گو با روابط عمومی بانک توسعه صادرات با اعلام این مطلب افزود: صادرکنندگان استان قزوین در 9 ماهه سال 1397 مبلغ 850 میلیاردریال از تسهیلات شعبه قزوین را با متوسط نرخ 14.5 درصد استفاده کردند.
وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات اعطایی در طول این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشته است.
به گفته انیسی محصولات صادراتی این واحدهای تولیدی شامل مصنوعات پلاستیکی ، محصولات شیمیایی ، محصولات غذایی ، صنایع تبدیلی کشاورزی، دارویی، بهداشتی و لوازم خانگی بوده که به کشورهای همسایه چون عراق، افغانستان، گرجستان، ترکیه، هند، یمن و آسیای میانه صادر شده‌اند.
رییس شعبه قزوین بانک توسعه صادرات درخصوص پروژه های تامین مالی شده توسط این شعبه از بدو تاسیس گفت : شعبه در تولید شیشه دارو به مبلغ هشت میلیون و 400 هزار یورو ، در طرح رنگرزی نخ یک میلیون و سیصد هزار یورو و در طرح توسعه تولید کشمش 10 میلیارد ریال تامین مالی انجام داده است.
وی درباره طرح های تامین مالی شده در سال جاری اظهارداشت: بانک توسعه صادرات در حوزه تولید شیشه بیش از 180 میلیارد ریال، بخش تولید پلاستیک 120 میلیارد ریال، در زمینه تولید چیپس و سیب زمینی 90 میلیاردریال و در بخش تولید نخ 150 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.
بر اساس گزارشهای موجود، سال گذشته از قزوین به 52 کشور جهان صادرات انجام شده است.
در حال حاضر این استان 222 صادرکننده فعال دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: