کد خبر: ۷۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
بررسی نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر
پنجره نقل و انتقالات زمستانی در حالی به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود که تیم های مدعی پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان بازیکنان خوبی جذب کرده‌اند و استقلال با خریدن ۳ مهاجم خارجی هنوز به دنبال پر کردن جای خالی تیام است.
پرسپولیس و تراکتور کهکشانی شدند
پنجره نقل و انتقالات زمستانی در حالی به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود که تیم های مدعی پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان بازیکنان خوبی جذب کرده‌اند و استقلال با خریدن ۳ مهاجم خارجی هنوز به دنبال پر کردن جای خالی تیام است.

به گزارش ایسنا، پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر در حال بسته شدن است و تیم‌های مدعی به خوبی خود را برای ادامه لیگ تقویت کردند. تیم‌های لیگ برتری در حالی در نیم‌فصل دوم با هم رقابت خواهند کرد که مجموعاً ۶۶ بازیکن توسط ۱۴ تیم در این پنجره نقل و انتقالات جذب شده است.

پرسپولیس کهکشانی شد

سرخ‌های پایتخت که از دو پنجره قبلی دست‌شان کوتاه بود، با باز شدن پنجره نقل و انتقالات نفس راحتی کشیدند و ستاره‌هایی چون مهدی ترابی، مهدی شریفی، مهدی شیری و سروش رفیعی که در ابتدای فصل خریده بودند را به تیم‌شان اضافه کردند و به نظر می‌رسد برانکو پس از مدت‌ها با خیال راحت ترکیب اصلی تیم خود را انتخاب کند. علاوه بر این ۴ بازیکن، بازیکنانی چون محمد نادری، سعید کریمی و ماریو بودیمیر به جمع پرسپولیس اضافه شدند و در اقدامی عجیب مهاجم تأثیرگذار سرخ‌ها یعنی گادوین منشا در فهرست مازاد گذاشته شد.

استقلال؛ هنوز جای تیام پر نشده است

تیم رقیب هم از این فرصت استفاده کرد و منشا را با مبلغی کم‌تر به جمع شاگردان شفر اضافه کرد. علاوه بر این مهاجم نیجریه‌ای استقلال دو خارجی دیگر یعنی اسماعیل گونکالوس و پاتوسی را جذب کرد تا دوباره جمع بازیکنان خارجی استقلال به عدد ۳ برسد. اضافه شدن این ۳ مهاجم، نشان می‌دهد آبی‌ها هنوز به دنبال پر کردن جای خالی مهاجمی (تیام) هستند که با یک نیم‌فصل دل بسیاری از استقلالی‌ها را ربود. البته امید نورافکن بازیکن مورد علاقه شفر هم پس از نیم‌فصلی ناموفق در بلژیک به صورت قرضی به تیم پیشین خود بازگشت تا دوباره در وسط میدان آبی‌ها خودنمایی کند.

سپاهان یا همان تراکتور پیشین، ذوب‌آهن آرام مثل زاینده رود

دو تیم اصفهانی شرایط متفاوتی را در فصل نقل و انتقالات سپری کردند. سپاهان در ادامه پروژه ابتدای فصل خود باز هم به دنبال ستاره‌های پیشین تراکتورسازی باشد که قلعه‌نویی پیش از این در تبریز با آن‌ها کار کرده بود. با اضافه شدن محمد ابراهیمی، محمدرضا مهدی‌زاده و محمد مسلمی پور جمع تراکتوری‌ها سابق تیم قلعه‌نویی به عدد ۸ رسید. هم‌چنین محسن مسلمان و علی قربانی با پیوستن به جمع زردپوشان این تیم را بیش از پیش آماده کسب قهرمانی شماره ۶ در لیگ برتر کرده است.

اما دیگر تیم اصفهانی با علیرضا منصوریان با وجود حضور در لیگ قهرمانان آسیا توفیق زیادی نداشت و تنها دو مهاجم یعنی کریستین اوساگوآنا و محمدرضا خلعتبری را به خدمت گرفت. کاپیتان دوم ذوب‌آهن پس از کنار نیامدن با منصوریان به اردوی تیم رقیب پیوست تا در صورت قهرمانی زردپوشان مسلمان دومین جام پیاپی خود در لیگ برتر را بدست بیاورد.

این تراکتورسازی ترسناک

جذب بازیکنانی مثل کوین کنستانت، اکبر ایمانی، محمدرضا اخباری و ساسان انصاری حالا باعث شده تا لیکنز بلژیکی دو تیم کامل را در اختیار داشته باشد با دغدغه شیرین "حالا کدام بازکن در ترکیب اصلی بازی کند" به میدان رقابت با سایر تیم‌های مدعی برود. هم‌چنین بازگشت استوکس پس از حل مسائل خانوادگی‌اش دوباره خط حمله این تیم را زهردار خواهد کرد و این بار زوج ساسان انصاری و آنتونی استوکس دفاع هر تیمی را به چالش بکشد.

تیم کریمی با بیش‌ترین تغییر، جیب خالی دایی برای خرید

به جز استقلال خوزستان که از جذب بازیکن محروم بود، سایپا تنها تیم لیگ برتری بود که هیچ بازیکنی را به جمع نفراتش اضافه نکرد و تنها ۳ بازیکن از جمع چهارمین نماینده ایران در آسیا جدا شدند. مهدی ترابی، پیمان میری و امید جهانبخش از نیم‌فصل دوم دیگر زیر نظر علی دایی کار نخواهند کرد تا کار سایپا در آسیا بیش از پیش سخت شود.

سپیدرود رشت با هدایت علی کریمی بیش‌ترین تغییر را در تیم‌های لیگ برتری داشته است. ۸ بازیکن به این تیم شمالی اضافه شده‌اند و ۴ بازیکن نیز از جمع سپیدرودی‌ها جدا شدند تا کریمی با تیمی جدید پا به نیم‌فصل دوم بگذارد و تیمش را بار دیگر از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد.

در دیگر نقل و انتقالات مهم سایر تیم‌ها، پدیده بالای جدولی بهنام برزای و میلاد فراهانی را به خدمت گرفت و احسان علوان‌زاده پس از تجربه فینال آسیا به تیم دوم شهر تبریز پیوست. فرزاد حاتمی هم با پارس جنوبی بار دیگر به لیگ برتر برگشت و جابر انصاری پس از مدت‌ها از استقلال جدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار