کد خبر: ۷۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
بانک قرض الحسنه مهرایران باهدف برخورداری بیشتر اقشار نیازمند جامعه از خدمات و طرح هاي تسهيلاتي قرض الحسنه بانک، شرايط اخذ ضمانت براي وام هاي پرداختي را تسهيل کرده است.
تسهیل در تضامین پرداخت وام های قرض الحسنهبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، با توجه به خوش حسابی بیشتر مشتريان و استفاده کنندگان تسهيلات ارزان قيمت، بانک قرض الحسنه مهرايران همواره در تلاش است تا شرايط اخذ وثيقه و ضامن براي پرداخت وام هاي قرض الحسنه را تسهيل کند. در اين راستا، بانك قرض الحسنه مهرايران طي سال هاي اخير الزام اخذ سفته و چك براي ضمانت تسهيلات را از شرايط خود حذف كرده است و با ملاك قرار دادن سامانه اعتبارسنجي، مشتريان خوش حساب شبكه بانكي را ارج مي نهد.
بانک قرض الحسنه مهرایران در سال جاری طرح های تسهیلاتي مانند: طرح تسهيلاتي دو در يک را تدوين و اجرايي نموده است که در آن، بدون نياز به ضامن و در کمترين زمان ممكن مبلغ تسهيلات درخواستي به حساب متقاضيان واريز مي شود و همچنين با امضاي تفاهمنامه هايي با شركت هاي بيمه اي به منظور پوشش بيمه درمان تكميلي تاكسيرانان و اتوبوسرانان و افراد تحت تكفل، بيمه آتش سوزي واحدهاي مسكوني، بيمه نامه اتومبيل ( بيمه شخص ثالث و حوادث راننده، بيمه بدنه) و بيمه عمر و حوادث گروهي تا سقف ۳۰ ميليون ريال تهسيلات قرض الحسنه بدون نياز به ضامن پرداخت مي كند.
این بانک در اقدامی دیگر، با هدف تأمین و رفع احتياجات ضروري دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي متقاضي سفر به عتبات عاليات در اربعين حسيني، تسهيلات قرض الحسنه ده ميليون ريالي، بدون اخذ ضامن پرداخت کرده است.
بانک قرض الحسنه مهرایران، در دو سال اخیر باتوجه به الزامات لازم برای صدور گواهی هاي کسر از حقوق، شروط مربوط به ضامنين رسمي و استخدام دولت را از شرايط پرداخت تسهيلات خود حذف نموده و تنها بر اساس ضوابط و دستورالعمل هاي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران عمل مي كند.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرايط ضامنين براي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه را در قالب بخشنامه هايي به بانک هاي کشور ابلاغ كرده و مسئوليت اعمال شرايط را بر عهده مسئول بانك و با تـوجه به سوابق بانكي و اهليت مشتري تعيين نموده است.
در این راستا، به ازای هر ۱۰۰ میلیون ريال تسهيلات قرض الحسنه، اخذ يک ضامن معتبر به همراه ارائه گواهي تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه، فـيش حقوقي وحکم کارگزيني منوط به كفايت ميزان حقوق دريافتي آن ضامن براي اقساط تسهيلات به بانك ها اعلام شده است.
ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــيروي نظامي و انتظامي، نـــهـادها و مـوسسات عمومي (نظيرشهرداري‌ و بنياد، کميته امداد، هلال احمر)،کارگر يا كارمند شركت‌هاي توليدي صنعتي بزرگ و فعال، با ارائـه آخرين فيش حقوقي و حكم كارگزيني و ... نيز امكان پذير مي باشد .
همچنین، بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی اخذ ضمانت یک نفر کاسب داراي پروانه كسب كه در زمان اعطاي تسهيلات داراي فعاليت اقتصادي داير باشد هم براي بانك ها الزام آور خواهد بود.
از آنجایی که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر تا ۴ درصد درآمد مالی بالايي که منجر به کسب سود شود را به همراه ندارد و تنها پوشش بخشي از هزينه هاي شعبه داري و ارائه خدمت بانكي به مشتريان را پوشش مي دهد، بايد در نحوه وصول و بازپرداخت اقساط آن نيز نهايت دقت صورت پذيرد.
بالا رفتن میزان مطالبات معوق در بانک های قرض الحسنه می تواند آنها را به صورت جدی با کسري نقدينگي و عدم بازگشت منابع براي ادامه چرخه پرداخت تعهدات تسهيلاتي مواجه کند از اين رو توجه به رعايت بهداشت اعتباري در تشکيل پرونده هاي تسهيلاتي به منظور كاهش ريسك، امري ضروري و مهم تلقي مي شود.
با این حال مشتریان، مراجعین و متقاضیان خدمات و طرح هاي تسهيلاتي بانک قرض الحسنه مهرايران را اغلب افراد نيازمندي تشکيل مي دهند که براي استفاده بيشتر از سبد محصولات قرض الحسنه به خوش حسابي و تعهد معروفند به نحوي که ميزان مطالبات اين بانك در طول بيش از يازده سال فعاليت تنها يك درصد است.
در برخی از وام های پرداختی، چنانـچه متقاضی دريافت ‌تسـهيلات، کارمند رسمي ‌يا پيماني ‌دولت، نيروي نظامي و انتظامي، نـهـادها ومـوسسات عمومي (نظير شهرداري‌ و بنياد، کميته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهي تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـيش حقوق وحکم كارگزيني و درصورتي كه مانده حقوق نامبرده كفايت كند، نيازي به اخذ ضامن نيست.
بانک قرض الحسنه مهرایران در تفاهمنامه های خود، در صورتی که شرکت و سازمان حقیقي يا حقوقي به عنوان عامل رسيدگي به جلوگيري از معوقات اقساط کاركنان ضمانت آنها را تضمين نمايد، هيچ گونه ضامني را از افراد درخواست نمي كند

نام:
ایمیل:
* نظر: