کد خبر: ۷۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران:
دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت: مردم هیچ نگرانی از بابت کمبود و یا گرانی پوشاک برای شب عید نداشته باشند زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان ما بازار عید را تامین خواهند کرد.
مردم نگران پوشاک ایام عید نباشند«سعید جلالی قدیری»، دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص قیمت پوشاک در ایام عید نوروز و نگرانی مردم از بابت گرانی اجناس گفت: صنعت پوشاک صنعتی کاملا رقابتی بوده و تعداد تولیدکنندگان صنعت پوشاک زیاد است. بنابراین در بازارِ صد در صد رقابتی، تعیین قیمت‌ها با افراد خاصی نیست.
وی گفت: بازار پوشاک رقابتی است به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی برای پوشاک تعیین کرد. تولیدکنندگان برای فروش بیشتر مجبورند به سمت کالای با کیفیت و ارزان قیمت بروند.
دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات پوشاک بیان کرد: به دلیل رقابتی بودن بازار بیشتر قدرت خرید مردم و سلایق آنها مدنظر است زیرا به دلیل تغییر قیمت ارز، افزایش هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه را طی ماه‌های گذشته داشته‌ایم. مواد وارداتی که شامل انواع الیاف، پنبه و نخ‌های مصنوعی بوده که از قیمت جهانی تبعیت می‌کند.
قدیری تصریح کرد: ارزی برای ثبت سفارش کالاهای وارداتی تخصیص داده نمی‌شود و اگر هم داده شود به علت مشکلات نقل و انتقالات پول باعث می‌شود که قیمت مواد اولیه ما نسبت به نرخ جهانی بالاتر رود.
وی ادامه داد: کمبود مواد اولیه و کمبود نقدینگی از دیگر مشکلات ما در صنعت پوشاک است. نقدینگی مورد نیاز واحدها در دوره کوتاهی از  ماه‌های گذشته دستخوش تغییرات قیمت ارز بود و ارزش پول به یک سوم کاهش یافت که این نوسانات قیمت ارز باعث شده که نقدینگی دست تولیدکنندگان نیز کم شود.
 وی اظهار کرد:  قبلا تولیدکنندگان می‌توانستند پارچه یا نخ را تا مدت معینی با دادن چک خریداری کنند اما الان دیگر این احتمال وجود ندارد و معاملات نقدی شده است.
قدیری بیان کرد: بانک‌ها باید وارد عمل شده و به تامین نقدینگی واحدها کمک کنند. با توجه به اینکه در ایام عید نسبت به سایر ایام سال میزان خرید مردم بالاست، اینگونه نیست که قیمت‌ها بیشتر از حد معقول بالا رود.
وی با تاکید بر اینکه اگر کسی بخواهد جنس خود را گران بفروشد کسی خریدار نخواهد بود، افزود: چون بازار رقابتی است، تعداد فروشندگان زیاد و قدرت خرید مردم مشخص است، به همین خود به خود قیمت‌ها متعادل می‌شود.
وی گفت: زمانی‌که قیمت ارز بالا رفت قیمت پوشاک وارداتی افزایش چشمگیری داشت. این افزایش قیمت متناسب با قدرت خرید مردم سبب شد تا به نسبت مصرف پوشاک خارجی کاهش پیدا کند و مردم به سمت پوشاک داخلی روی آوردند.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در پایان افزود: مردم هیچ نگرانی بابت کمبود و یا گرانی کالا برای شب عید نداشته باشند زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان ما بازار شب عید را تامین خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: