کد خبر: ۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در همایش روسای ادارات امور شعب منطقه 2 کشور گفت: کنترل و نظارت بر قیمت تمام شده پول را از مهمترین اهداف این بانک عنوان کرد.
کاهش قیمت تمام شده پول از مهمترین برنامه های بانک مهر اقتصاد استبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان فارس، سید ضیاء ایمانی ـ مدیرعامل بانک ـ در این همایش که با حضور معاونان دفتر مرکزی، روسای ادارات امور شعب استان های فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، چهارمحال و بختیاری، تهران شرق، مرکزی، کردستان، لرستان و خوزستان که در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: سیاستگذاری سال 97 بر 5 شاخص اصلی جذب نقدینگی، متناسب سازی مصارف بانک با نقدینگی، سودآوری بانک، وصول مطالبات معوق و توجه به نیروی انسانی پایه گذاری شد که هدف اصلی تمام این برنامه ها کاهش قیمت تمام شده پول است که با برسی عمکرد سال جاری می توان گفت در بسیاری از شاخص ها رشد قابل قبولی داشته ایم.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در اواسط امسال روند پرداخت تسهیلات کند شد که این امر وقفه ای در روند برنامه های بانک بوجود آورد که باید با تلاش بیشتر آن را جبران کنیم.
ایمانی، وصول مطالبات معوق و فروش املاک مازاد را از دیگر سیاست های بانک اعلام کرد و گفت: با تلاش بی وقفه کارکنان، مدیران شعب و روسای ادارات امور شعب استان ها ذخیره مطالبات معوق 300 میلیارد ریال کاهش یافت ضمن آنکه در بحث فروش املاک نیز عملکرد خوبی داشته ایم و بسیاری از املاک تعیین تکیلف شدند.
مدیرعامل بانک بر توجه به سرمایه انسانی تاکید کرد و گفت: طرح طبقه بندی مشاغل به منظور تکریم نیروی انسانی در بانک مهر اقتصاد اجرا شد که با اجرای آن مسیر ارتقا، انتصاب، جابه جایی ها، پرداخت حقوق و مزایا مشخص گردید هر چند که ممکن است این طرح در اجرا نواقص کوچکی داشته باشد اما به طور حتم این نواقص مرتفع خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در سال 97 حجم سپرده های بانک به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که نسبت به سال گذشته با رشد مطلوبی همراه بوده و از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در بحث مانده مصارف شاهد رشد 26 درصدی و در حجم مصارف شاهد رشد 13 درصدی بوده ایم.
ایمانی در پایان با تاکید بر اینکه همه کارکنان بانک مهر اقتصاد عضو خانواده بزرگ آن هستند، تصریح کرد: دلیل اصلی سربلندی این بانک، عملکرد مطلوب کارکنان و مدیران بانک است.
در ادامه جواد حاجی مزدارانی ـ معاون امور مناطق بانک ـ نیز با تاکید بر شناسایی و بهره برداری از زمان طلایی ارائه تسهیلات گفت: تلاش می کنیم با جذب و مصرف به موقع نقدینگی، بهره وری و سودآوری بانک را افزایش دهیم.
همچنین جعفر صفایی مزید ـ معاون طرح و توسعه بانک ـ در این همایش با بیان اینکه بهره وری و سودآوری پیش نیاز تحقق اهداف بانک می باشد، گفت: برنامه ریزی و حمایت مدیران بانک برای رفع موانع تحقق بودجه های ابلاغی در استان ها و استفاده از قابلیت های موجود در هر استان به منظور ارتقاء بهره وری و سودآوری، یکی از عوامل مهم در موفقیت بانک می باشد.
گفتنی است در ادامه این همایش، روسای ادارات امور شعب منطقه 2 به بیان مشکلات و چالش های خود پرداختند که با بررسی موضوعات مطرح شده، مدیران عالی راهکارهای مناسب و اجرایی ارائه دادند.

نام:
ایمیل:
* نظر: