کد خبر: ۷۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
بانک ایران زمین و پژوهشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم نامه ای با هدف ایجاد بستر همکاری و هم‌افزایی در تامین و ارائه خدمات به صاحبان طرح‌های خلاق، و کسب ‌وکارهای ‌نوپا (استارت آپ) را منعقد کردند.
همکاری مشترک بانک ایران زمین و پژوهشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، در مراسم عقد این تفاهم نامه که با حضور عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک با ابراز خرسندی از تعامل دو مجموعه، گفت: در عصر جدید که سرعت تغییر و رشد تکنولوژی بسیار بالاست، سازمان‌ها بدون نوآوری و خلاقیت هرچقدر هم که قدرتمند باشند از بین خواهند رفت.
وی افزود: در این میان توجه به استارت آپ های نوپا و بهره گیری از نوآوری آنها می‌تواند موجبات رشد و تعالی اقتصاد در بهره گیری از این قابلیت ها را فراهم آورد.
در ادامه فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با تاکید بر اهمیت تزریق نوآوری از بیرون سازمان به داخل گفت: سمت و سوی بانکداری دیجیتال همواره بر اساس ایده‌های خلاقانه و نوآوری استوار است. ما در سه سال گذشته همواره بر اساس این اصل حرکت کرده‌ایم و در این مسیر از ایده‌های ارائه شده استقبال کرده و آنها را پیاده سازی کرده ایم.  
اینالوئی مشکلات این حوزه را عدم آشنایی استارت ‌‌آپ‌ها به خدمات بانکی دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ این حوزه این است که استارت ‌آپ‌ها بیشتر در حوزه پرداخت فعال هستند و به دلیل عدم آشنایی با سایر خدمات بانکی، کمتر به بخش‌های دیگر توجه دارند، که جا دارد در این زمینه نیز فعالیتهایی انجام شود.  
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین گفت: ما با راه اندازی این مرکز به دنبال شتابدهی به استارت آپ هایی هستیم که با آموزش، محصول نهایی با خطاهای کمتر تولید کنند. بنابراین همکاری بانک ایران زمین با دانشگاه علامه طباطبایی از همین حیث بسیار با اهمیت است.
اینالوئی افزود: دانشگاه علامه طباطبایی هم مانند دیگر دانشگاه ها مراکز رشد دارد. اما دانشگاه ها توان رسیدگی به تمام پروژه های مرکز رشد را ندارند در نتیجه بانک ایران زمین می تواند با برگزاری دوره های کارآموزی برای دانشجویان و کار بر روی ایده های مرکز رشد، در مرکز نوآوری خود به این دانشگاه کمک کند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: ساختمان جدیدی که برای مرکز نوآوری در نظر گرفته ایم در حال تجهیز است و بزودی اولین استارت آپ ویکند را در این مرکز اجرا خواهیم کرد. این مرکز قابلیت شتاب دهی 20 استارت‌ آپ را بصورت همزمان خواهد داشت.  
در ادامه دکتر خیابانی رئیس پژوهشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی ضمن ابراز خرسندی از تعامل دانشگاه و بانک ایران زمین گفت: یکی از مشکلات سال های اخیر ما در رشد اقتصادی اهمیت ندادن به بهای سرمایه انسانی در کنار ارزش فیزیکی و سرمایه است.
وی افزود: مراکز رشد به استارت آپ ها دسترسی کامل دارند اما به دلیل نبود اطلاعات دقیق، در مجموع طرح های کسب و کار موفقی ارائه نمی کنند. بنابراین تعامل میان دانشگاه و صنعت این امکان را فراهم می کند که ایده ها در کنار تجربه و اطلاعات به طرح های کسب و کار دقیق تبدیل شوند.
در انتهای این مراسم که با حضور مدیرعامل، معاون فناوری اطلاعات، مدیر امور تحقیق و توسعه، رئیس روابط عمومی بانک ایران زمین و جمعی از مدیران دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، تفاهم نامه‌ به امضاء مدیران طرفین رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: