کد خبر: ۷۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بیمه ای:
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بیمه ای در برنامه پایش شبکه سیما دوازدهم اسفند حضور یافت و ضمن تشریح کارکرد سازمان تامین اجتماعی در فضای کسب و کار به سئوالات پیامکی کارفرمایان و تولید کنندگان نیز پاسخ داد.
سازمان تامین اجتماعی در مسیر بهبود فضای کسب و کار گام بر می داردبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، فرخ ملکوند فرد در این گفتگوی تلویزیونی گفت: تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که یک میلیون و 200 هزار کارگاه در کشور را تحت پوشش دارد.
وی افزود: تمامی کارگاههای تحت پوشش قانون کارکه کارگر استخدام می کنند موظفند ماهانه لیست حق بیمه کارکنان را به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت کنند.
ملکوند فرد در خصوص تعدد بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی گفت: قانون بدون بخشنامه قابلیت اجرا ندارد بخشنامه های این سازمان به منظور شفاف سازی و تسهیل امور ذینفعان صادر می شود. این سازمان تلخیص، تجمیع و تنقیح بخشنامه ها را در دستور کار دارد.
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بیمه ای تصریح کرد:  ضرورت زمان صدور برخی بخشنامه ها را می طلبد و به آنها کثرت می دهد ولی در مقاطع زمانی مناسب نسبت به تعدیل آنها اقدام کردیم.
وی با اشاره به اینکه تعامل مطلوب با کارفرمایان از راهبردهای سازمان تامین اجتماعی است، گفت: از صددرصد ابلاغ به کارفرمایان، حدود سه یا چهار درصد آنها با اعتراض روبرو می شوند و به هیات های تشخیص مطالبات می روند. مرجع رسیدگی به اعتراض کارفرمایان هیات های تشخیص مطالبات است که نماینده کارگر، نماینده کارفرما، نماینده شورای عالی تامین اجتماعی(هیات امنا) و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آنها حضور دارند.
ملکوند فرد با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش می کند درمسیر بهبود فضای کسب و کار کشور گام بردارد، اظهار داشت: نشست های مختلفی با مجامع کارفرمایی و اتاق های بازرگانی داریم که در این جلسات طرفین نظرات و خواسته های خود را مطرح می کنند. در یک سال اخیر بخشنامه هایی در جهت تسهیل امور کارفرمایان صادر شده است به عنوان نمونه بخشنامه هایی که در زمینه های مفاصا حساب و بازرسی از دفاتر قانونی صادر شده است مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است.
وی افزود: بازرسی از دفاتر قانونی یک ساله شده و موجب رضایتمندی کارفرمایان شده است.  همچنین برای شرکت های دانش بنیان نیز از سوی سازمان تامین اجتماعی تسهیلات مناسبی در امور بیمه ای آنها ایجاد شده است.
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور بیمه ای خاطر نشان کرد: اشتغال حیات کشور است و ما موظفیم به تولید و تولید کننده احترام بگذاریم و برای تولیدکنندگان تسهیلات ایجاد کنیم.
ملکوند فرد اظهار داشت: بزودی 65 خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می شود و کارفرمایان و بیمه شدگان دیگر نیاز به مراجعه حضوری به شعب برای دریافت خدمات ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: