کد خبر: ۷۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
نمایشگاهی از دستاوردهای تسهیلات خوداشتغالی که توسط بانک کشاورزی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت و به خودکفایی خانوارهای تحت پوشش کمیته منجر شده است، در این بانک برگزار شد.
نمایشگاه تسهیلات خوداشتغالی مدد جویان کمیته امداد در بانک کشاورزیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این نمایشگاه که با هدف حمایت از توسعه اشتغال پایدار،  کارآفرینی، پشتیبانی از  زنجیره ارزش تولید ، نشان دادن اهمیت و نقش اعتبارات خرد در فقرزدایی و خودکفایی جامعه و نیز در راستای مسئولیت اجتماعی این بانک برگزار شده است،  مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) محصولات و کالاهایی را که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی تولید کرده اند، در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.
بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی سال گذشته با پرداخت بالغ بر 5600 فقره تسهیلات اشتغالزا باهدف امرار معاش و ایجاد  کسب و کار جدید به خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ،  2000 خانوار تحت پوشش را به خود کفایی رساند و از پوشش این کمیته بی نیاز کرد.
شایان ذکر است بانک کشاورزی از محل اعتبار طرح ملی توسعه پایدار اشتغال روستایی 5800 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد تخصیص داده که تاکنون 1040 میلیارد ریال در قالب 3005 فقره تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است؛ همچنین از محل اعتبار  بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 97 بیش از 6003 فقره تسهیلات به مبلغ 1061 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی پرداخت کرده است.
این گزارش می افزاید: پرداخت تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی به مددجویان کمیته امداد شامل شرایط ویژه ای است و بانک کشاورزی با توجه به اعتبار تضمین نامه کمیته امداد،  برای این مددجویان مساعدت هایی ازجمله  قبول ضامن بدون اعتبارسنجی ، تشکیل میزخدمت  مشترک  در استان ها ، کاهش سهم آورده نقدی، حذف ممنوعیت های طرح ها برای نهادهای حمایتی و ... درنظر گرفته است

نام:
ایمیل:
* نظر: