کد خبر: ۷۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از برنامه‌ریزی بانک مسکن برای سرویس‌دهی در حوزه خدمات پرداخت از طریق برخی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه در سال آینده خبر داد.
بانک مسکن با اپلیکیشن‌های موبایلی در سال ۹۸به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، در چند سال اخیر شرکت‌های ارایه دهنده راهکارهای پرداخت (PSP) در حال افزودن سرویس کارت به کارت (انتقال وجه شتابی) به اپلیکیشن‌های پرداخت خود هستند. از بین شرکت‌های پرداخت دارای مجوز از شاپرک، تعدادی از آنها اپلیکیشن پرداخت دارند و امکان کارت به کارت از مبداء تعدادی از بانک‌ها را به خدمات خود افزوده‌اند.
از آنجا که در تمام دنیا امنیت پرداخت‌های بدون حضور کارت بانکی یک چالش بوده و همواره محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته می‌شود، بانک مسکن با لحاظ تمام ملاحظات امنیتی از عجله و شتاب برای ورود به این فضا خودداری کرد. این بانک البته خود نسبت به ارایه اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک اقدام کرد تا مشتریان خود را از اپلیکیشن‌های متعلق به دیگر شرکت‌های PSP برای دریافت خدمات پرداخت بی‌نیاز کند.
موضوع تامین امنیت در بحث ارایه خدمات پرداخت به حدی مهم است که نه تنها بانک مرکزی با تدوین ضوابطی در این حوزه به مساله ورود کرد، بلکه حتی پلیس فتا نیز در سال جاری طی نامه‌ای به تمام بانک‌ها خواستار محدود کردن سرویس انتقال وجه از طریق اپلیکیشن‌های پرداخت شد.
ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در گفت‌وگو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا تاکید کرد: امنیت مبادلات بانکی مشتریان بانک مسکن برای این بانک در اولویت اصلی قرار دارد و برنامه توسعه سرویس‌دهی در بستر اپلیکیشن‌های پرداخت در مراتب بعدی اولویت قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ورود به فضای ارایه خدمات پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی به یک اپیدمی در شبکه بانکی تبدیل شده است، گفت: بانک مسکن بر این باور است که باید خارج از مسائل رقابتی با اولویت دادن به امنیت مشتریان وارد چنین فضایی شود.
شیردل با تاکید بر اینکه تمام امکانات مورد نیاز مشتریان بانک مسکن در حوزه خدمات پرداخت از راه دور بدون نیاز به حضور فیزیکی کارت بانکی در بستر اینترنت بانک و موبایل بانک مسکن ارایه شده است، گفت: با این حال با توجه به پرکاربرد شدن نرم افزارهای تلفن همراه در زمینه ورود به این فضا نیز اقداماتی در حال انجام است و اصلاحاتی نیز انجام شده تا امنیت در بالاترین سطح برای حضور در این اپلیکیشن‌ها تامین شود.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با تاکید بر اینکه بانک مسکن هرگز امنیت را فدای رقابت نمی‌کند، در عین حال گفت: در سال آینده با به سرانجام رسیدن برنامه‌های امنیتی جدید برای حضور در برخی از اپلیکیشن‌های متعلق به شرکت‌های دارای مجوز ارایه خدمات پرداخت، برنامه‌ریزی کرده‌ایم

نام:
ایمیل:
* نظر: