کد خبر: ۷۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
استاندار تهران در آیین کاشت 15 هزار اصله نهال در بوستان جنگلی سرخه حصار خاطرنشان ساخت: با اجرای اقداماتی مانند درخت کاری، زیست پذیری محیط شهری را افزایش دهیم
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، آیین کاشت 15 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و رونمایی از کتابچه مدیریت و بهره برداری بوستان جنگلی سرخه حصار در منطقه 13 شهرداری تهران با حضور مدیران و مسئولان شهری، کشوری و خانواده معزز شهدا برگزار شد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این مراسم با تاکید بر هم‌افزایی در موضوع درخت‌کاری گفت: فعالیت‌های روزمره بشر باعث تولید مواد زائد در طبیعت می‌شود، بنابراین باید با اجرای اقداماتی مانند درخت کاری، زیست پذیری محیط شهری را افزایش دهیم.
وی با اشاره به این‌که میانگین بارش سالانه در کشور حدود ٢۵٠ میلیمتر است که یک سوم میانگین بارش سالانه در جهان است و میانگین تبخیر سالانه در ایران ٢ هزار و 700 میلیمتر است که ٣ برابر میانگین جهانی یعنی 800 میلیمتر است، گفت: درخت با جلوگیری از تابش مستقیم خورشید به زمین، از تبخیر زیاد آب جلوگیری می کند.
محسنی بندپی یکی از چالش‌های اساسی در استان تهران را مسائل محیط زیستی دانست و افزود: نظر به اینکه امروزه انواعی از بیماری‌های نوظهور با آلودگی هوا، خاک و آب مرتبط هستند، تهران باید با توجه به منابع محدود و آسیب‌پذیر بودنش مدیریت شود.
استاندار تهران بیشترین فعالان حوزه محیط‌زیست را زنان دانست و خاطرنشان ساخت: باید با یک هم‌افزایی عظیم، فرهنگ محیط زیستی در بین شهروندان گسترش یابد.
صدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در آیین کاشت ١۵٠٠٠ اصله نهال در بوستان سرخه‌حصار با اشاره به اهمیت بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران، گفت: حفظ و حراست از محیط زیست و منابع ملی موضوعی مشترک بین تمامی بخش ها فارغ از هرگونه گرایشی است، که این امر اهمیت بحث محیط زیست را بیش از پیش نمایان می سازد.
وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی بهانه ای برای کاشت نهال است ازین رو که ارزش اکولوژیکی و معنوی درخت در محیط زیست را نشان می دهد.  
علی پور با تاکید بر وجود متخصصین محیط زیست با سوابق طولانی در شورای اسلامی شهر تهران و حمایت ویژه شهردار تهران از بخش محیط زیست، گفت: اصلی ترین موضوع مورد اشاره در برنامه مدیریتی جدید شهر تهران، بحث حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی بعنوان سرمایه های ارزشمند ملی است.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، منطقه 13 را یکی از فعال ترین مناطق در حوزه مدیریت انرژی و مدیریت پسماند دانست و افزود: نگاه اجرایی شهردار منطقه 13 منطبق با سیاست های حوزه مدیریت انرژی و مدیریت پسماند است که در ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری بسیار موثر است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی صرفاً کاشت نهال مدنظر نیست بلکه نگهداشت و نوع سیستم آبیاری آن نیز مهم است، گفت: همه ما باید با نگاه ویژه خود به موضوع محیط زیست و با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی کشور، برای ایجاد زندگی بهتر و با کیفیت بالاتر تلاش نماییم.
در ادامه مراسم، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 13 با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت هفته منابع طبیعی گفت: این مراسم به شکرانه نعمات خدادادی و کاشت نهال به یاد شهدای گمنام و خانواده معزز آن ها برگزار شده است.
وی افزود: ثروت ملی و واقعی کشور همین منابع طبیعی است و همه باید از نابودی و تخریب آن جلوگیری کنیم.
شهردار منطقه 13 در خصوص توسعه و نگهداشت بوستان جنگلی سرخه حصار، گفت: تمامی الزامات مدیریتی این بوستان در کتابچه مدیریت و بهره برداری بوستان جنگلی سرخه حصار درج شده است.
گفتنی است، در پایان این مراسم، چند اصله نهال توسط مسئولین و مدیران شهری غرس و از کتابچه مدیریت و بهره برداری بوستان جنگلی سرخه حصار رونمایی شد.
لازم به ذکر است این مراسم با حضور استاندار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست، معاون امور مناطق شهرداری تهران، روسا و کارشناسان ادارات محیط زیست مناطق 22گانه شهرداری تهران، مدیرکل منابع طبیعی استان تهران، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، مسئولین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، جهاد کشاورزی استان تهران و سمن های فعال در حوزه محیط زیست برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: